brushess gimbals

Het ziet er naar uit dat alles gewoon prima functioneert. je moet nu met de gains aan de slag en net zo lang doorgaan todat het er redelijk uit ziet. waar heb jij je IMU geplaatst? Deze moet op de plek waar je camera ook zit.

Volgende keer graag 16:9 filmen. kijkt wat makkelijker!
succes

Ik heb de Yun-1 inmiddels binnen en het lijkt me best een mooi product. Echter heb ik een storing denk ik want ik krijg het niet opgelost. Ik heb de leverancier aangeschreven met een video die het beeld geeft van wat het probleem is.
Zelf kom ik er niet uit, in welke instelling ik de controller ook zet. Wellicht dat hier wat Regeltechnische lui zijn die het herkennen?
Excuses voor mijn waardeloze engels naar die lui toe ;-) Ik hoop dat zij een oplossing weten en wellicht zit hier iemand die ook wat inbreng kan geven.

[URL="
- YouTube[/URL]

De titel had dus Malfunction moeten zijn maar ja.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedkoper en beter dan de Yuni gimbal?

Mastor-g brushless gimbal
Best FPV and UAV device: Mastor-G brushless gimbals for gopro [Mastor-G]- US$329.00 - www.bevrc.com

Higher toque custom motor ensure the better performance, 2.3 times toque compared to Yun-1
Drived by a strong 32bit STM32 MCU with special designed IMU algorithm, support 90-degree face to the ground.
No instant current as high as 4A when power on, smooth driving, longer life
No 12k noise when working
Support continuous over 360 degrees movement for both Pitch and roll, can be set up in any aircraft indeed.
Wider range of PID adjustment, offer more possibilities for your applications.

Het ziet er naar uit dat alles gewoon prima functioneert. je moet nu met de gains aan de slag en net zo lang doorgaan todat het er redelijk uit ziet. waar heb jij je IMU geplaatst? Deze moet op de plek waar je camera ook zit.

Volgende keer graag 16:9 filmen. kijkt wat makkelijker!
succes

Ik heb de print met gyro op de plek van de gimbal geplaatst.
Maar goed, jij geeft aan dat ik dus de gains aan moet passen tot ik hem wel stabiel heb? Je hebt gezien dat de gimbal als een gek beweegt in zowel elke as ?

Jazeker dat deed hij bij mij ook in het begin. Ik heb wel een mos Gimbal controler maar dat moet niet veel uitmaken. Voordeel is dat je het gewoon thuis kan afstellen en niet de hele tijd naar buiten hoeft.

Zoals EdAkker ook al aangaf, dien je het tunen te doen met de camera !
Zonder camera is de gimbal lichter en uit balans en kan het inderdaad zijn dat het zo gaat reageren.
(daar de PID's nu te hoog zullen zijn zonder camera !)

Probeer het eerst eens met de camera op de gimbal en zie wat er gebeurt.
Als die zo blijft reageren, dan staat vermoedelijk de P te hoog ingesteld.

Als het te traag reageert, dan de P waarde verhogen.

Edit: Het vermogen van de motoren pas verhogen, indien er geen beweging plaatsvind.
(je ziet dan ook een soort stotter-effect, doordat de motor het niet meer kan volgen)

Alstublieft ;)

Neem aan dat de gimbal met de camera wel al goed zijn gebalanceerd ?

Succes morgen en ben zeer benieuwd.
Daar het voor een GoPro of vergelijkbare camera's een mooie set is.

Ja, de gimbal heb ik uitgelijnd op de gopro zodat de motor niet onnodig loopt te duwen of te trekken om hem horizontaal te houden.

Beste AVDAKKER,

Heb je de gyro sensor wel goed op gemonteerd. Het lijkt er op dat deze onderste boven zit. Draai deze is om.

Er zit geen handleiding bij maar zoals ik het zie, de gyro sensor heeft 2 zijden. De zijde met een egale onderkant en de bovenkant met daarop alle weerstanden etc.
Het lijkt mij dat de gladde kant de onderkant is of vergis ik me daar nu in?
Als ik de gyrosensor los vast houd en er mee speel reageert de gimbal wel lichtjes zijnde het weinig. Dat zal met de instellingen te maken hebben die ik morgen ga veranderen. De gyro omdraaien heb ik al eens gedaan maar dat gaf geen oplossing.
Ik weet ook zeker hoe de chip op de gimbal moet komen door de software. Deze laat keurig zien in welke kant de gyro draait.
We zullen morgen alles nog eens aan de tant voelen. Ik laat het weten.

Heb nog wat zitten rommelen en hij reageert nu al een stuk rustiger. Hij is nog niet zoals ik hem wil hebben want bij een te wilde beweging duurt de correctie me te lang.
Daarnaast blijft dat ding een onnodig irritante pieptoon aanhouden wat wellicht de foutmelding is? Ik zie die nergens in de software terug dus ook daar moet ik nog eens naar kijken. De controller geeft ook nog steeds een foutmelding zodra ik hem inschakel. Stap voor stap komen we er wel.

Constant? Is echt irritant....
Ben ook blij dat ie het doet. Van de week onder de hecta monteren (had de oude gemonteerd voor het weekend) en dan eens zien hoe ie zich houd.
Wellicht eens kijken of ik dat piepje er uit kan halen....

Back