brushless motor inspuiten met remmenreiniger mag dat??

mijn vraag is mag je een brushless motor schoon spuiten met remmenreiniger? Ik weet dat het mag bij borstelmotoren maar mag dit ook bij borstelloze motoren? Ik heb hier de corraly 9.5 voor me liggen maar ik denk dat er veel vuil inzit omdat hij enorm veel herrie maakt.

alvast bedankt,

Robert

Motor geheel demonteren en dan pas schoomaken met remmenreiniger.
Wees voorzichtig bij de sensoren en zorg dat je geen vuil in de lagers "spoelt" met de remmenreiniger anders kunnen die er ook meteen nieuw in.
Geheel op laten drogen en dan lagers voorzien van een goede kwaliteit olie,daarna monteren en ffies langzaam laten proefdraaien.

Met vriendelijke groet Roy

Robert,

Ja het mag, maar beter is het om Tazman zijn idee te volgen, even netjes uit elkaar halen dan heb je goed overzicht overalles... LET OP de rotor is een hele sterke magneet, laat deze niet tegen een metalen ding aan klappen, dan kan deze breken (netjes ineen doek weg leggen ofzo...

Groet Robert

Ik zal het morgen op HFCC proberen Robert jij komt toch ook als ik er niet uit kom dan vraag ik het jou om advies/hulp.

Groeten,

Robert

Wie maakt jou wijs dat er acington in remmenreiniger zit??:confused::confused:
Volgens mij is remmenreiniger op trychlooretyleen basis.
Indien remmenreiniger acington bevat zou het alle rubbers in je remklauwen aantasten en dat gebeurt dus nou net niet:mrgreen::mrgreen:.

mvg Roy

het liefst wel remreiniger gebruiken zonder acington
is wat milder voor je motordraden enzv

veel soorten remreiniger zit aceton! in.
ander zou ik t niet zeggen toch.!
motip en action brake cleaner zijn oke:)
wie maakt jou wijs dat aceton rubber aantast?

Laatst bewerkt:

schaam u!
het antwoord is dus: NEE!
om de doodeenvoudige reden: remreiniger is een zeer sterke ONTVETTER! en je lagers wil je net gesmeerd! dus ALS je remreiniger gebruikt: alles mooi open doen, proper maken (dan evt remreiniger) en SMEREN! maar vooral dat laatste is belangrijk!

schaam u!
het antwoord is dus: NEE!
om de doodeenvoudige reden: remreiniger is een zeer sterke ONTVETTER! en je lagers wil je net gesmeerd! dus ALS je remreiniger gebruikt: alles mooi open doen, proper maken (dan evt remreiniger) en SMEREN! maar vooral dat laatste is belangrijk!

Dus wel JA, achteraf gewoon weer smeren.
Schaam u zelf.

Dus wel JA, achteraf gewoon weer smeren.
Schaam u zelf.

jouw redenering is hetzelfde als bij een echte auto zeggen:
mag ik mijn auto zonder olie zetten? en daar "ja" op antwoorden... dat is een zeeeeeeeeer bedenkelijke ja die je daar zegt, en dus antwoordt je beter: NEE, tenzij je ... (enzovoorts)

anders riskeer je mensen op kosten te jagen door net dat levensbelangrijke detail te vergeten... SMEREN!

Maar jongen toch, een versnellingsbak van een echte auto zonder olie of een lagertje van een brushlessmotor is wel een redelijk groot verschil.

Trouwens, als je een BL motor open schroeft zitten de lagers in stukken motor die je demonteert en waar je geen remmenreiniger gaat spritsen.

mijn vraag is mag je een brushless motor schoon spuiten met remmenreiniger? Ik weet dat het mag bij borstelmotoren maar mag dit ook bij borstelloze motoren? Ik heb hier de corraly 9.5 voor me liggen maar ik denk dat er veel vuil inzit omdat hij enorm veel herrie maakt.

alvast bedankt,

Robert
natuurlijk mag dat maar jou vraag is zeker:
is dat goed voor de motor??
wat ik weet is dat een brushless motor een onderhoudsvrije motor is.
maar gewoon proberen dan ben je een antwoord rijker

Volgens mij maak jij de opmerking dat je moet kijken voor een remmenreiniger waar "geen aceton" in zit omdat dit vriendelijker is voor je motordraden.
Indien dit je motordraden aan kan tasten dan tast het ook de rubberdelen bij je remklauw aan en dat gebeurt dus niet met remmenreiniger.
Ik werk al jaren met remmenreiniger en verkocht het tot voor kort ook maar heb van geen enkele leverancier gehoort dat er aceton in remmenreiniger zit.
Het moet dan iets van de laatste 2 jaar zijn.
Maar zullen we een klein beetje on topic blijven voor de TS???:cool::D

mvg Roy

wie maakt jou wijs dat aceton rubber aantast?

Laatst bewerkt:
p de remmenreiniger die ik heb staan staat op: niet corrosief en tast gen rubber- en kunststofdelen niet aan. dus ik neem aan dat hij wel ok is. en als hij rubber aantast dan zou ik niet meer op slicks rijden maar op velgen want ik maak er m'n banden ook mee schoon werkt uitstekend.:bye:

Back