BT Goggles - 100 euro FPV set

Hi

Ik heb al met 2 tft. 3,5 geprobeerd
Is geen kijken

Als je naar echte video module kijkt zie je 1 beeld
Door 2 ogen
Zet je module iets scheef voor je ogen zie je 2 beelden

Met 2 tft schermpjes blijf ik naar 2 beelden kijken
Das echt geen kijken

5 inch scherm werkt super
Met + 4 leesbril er voor kan de afstand van ogen naar tft
Verkort worden naar ongeveer 14 cm

Let wel je moet wel scherm van 800x480 kopen

Rob

Rob, het gaat hier om schermpjes van 2.5", niet 3.5". Zoals ik in m'n vorige post ongeveer voorrekende zouden ze precies recht voor je ogen kunnen staan zonder elkaar in de weg te zitten. Maar ik weet niet of dat met 2 lensjes ervoor een goed beeld geeft. Mijn ogen staan zo'n 65mm uit elkaar, als je 2 van deze schermpjes recht voor m'n ogen zou zetten, dan blijft er tussen de lcd's zo'n 1.5cm over. Weet niet of dat te weinig is. Technisch kan het wel, maar levert het ook een mooi beeld op? Je zou zeggen, met de blik letterlijk op 'oneindig' zou het moeten kunnen. Jouw 3.5" schermpjes zorgen ervoor dat je als een kameleon met je ogen naar buiten moet kijken. Dat werkt niet (zonder extra lenzen/spiegels). Je zou kunnen experimenteren met een omgebouwde verrekijker, maar dan wordt 't zo'n apparaat he ;).

Ik blijft hoop houden. Met je ogen recht vooruit kijken naar 2 lcd's is veel minder vermoeiend dan continue focussen op een enkel scherm dichtbij.

Martin

Hi hoor het wel als het werkt

3,5 inch 640x480. Ziet er al niet meer uit als je het met +4 bril bekijkt
Kan wel. Maar je ziet de pixels overduidelijk
5 inch dat 14 cm ver zit kijkt werelds
mijn maat zat helemaal te jubbelen

Ik heb getest en of zelf gehad
Aio evg headplay cinemizer plus dominator fs base

Veel test plezier
Rob

Foto-VMOE8YTL.jpg

Foto-OFNUTZJK.jpg

hi

dit moet het ongeveer gaan worden

headplay cap
ski bril
masker A en deel B
5 inch tft
+4 leerbril

super strak beeld

rob

Dat ziet er goed uit! Heb je plannen voor een kit?

Hi

Nee niet echt
Tijd gebrek
Mischien alleen rechter deel van masker
Op bovenste foto

Dat kan je in ski bril maken
Of foam op plakken
De rest kan je met depron of afmaken
Nog paar orders weg werken
Dan mijn eigen 2 of 3 fpv kisten vlieg klaar maken
Dan nog quart copter afmaken

Nog vrouw en kind en werken voor een baas

Dus vrije tijd is ver te zoeken. Lol

Rob

Foto-4FQP6KYT.jpg

Foto-XUHIPAEL.jpg

hier nog 2 foto,s

mijn fpv kist staat aan op 1,3 ghz

beeld is dus in huis,,niet echt top
cam naar boven gericht voor wat kleuren

foto genomen met iphone,,door leesbril

zie hoe scherm het 5 inch tft is 800x480

rob

Even een vraagje over de bedrading, ik heb inmiddels alles besteld, fpv set staat nog in backorder, maar die komt binnenkort dus ook.

Nu zie ik in deze tekening staan dat je de ontvanger op een 3cel lipo aansluit, maar op hobbyking staat dat de receiver op 5 volt gaat, is een 3 cel lipo dan niet veel te veel?

5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
Specifications:
Output impedance: 50Ohm
Output power: 21~23dBm
Channels: 8
Transmitter operating voltage: 7~15VDC / 150mA
Receiver operating voltage: 5VDC
Operating temp: -10~85C
Video bandwidth: 0~8.0MHz
Audio frequency: 6.5MHz
Video input level: 0.8~1.2Vp-p
Video input impedance: 75Ohm
Audio input level: 0.5~2.0Vp-p
Audio input impedance: 10K/Ohm
Weight: 25g
Antenna connector: SMA
Dimensions: 55x26x17mm

beste Igor,

Ik denk dat zijn ontvanger op 12 volt werk. Ik heb zelf een vergelijkbare, die ook op 12 volt werkt. Echter zijn er ook heel veel ontvangers die op 5 volt werkt, bijvoorbeeld de set die jij van hobbyking hebt besteld.

Ciao!

Igortje, even een BEC ertussen als de ontvanger die jij besteld hebt echt op 5v werkt.

Of een step down (in principe hetzelfde als een bec) er tussen :)

Vergeet niet je LC filter!!

LC filter is een condensator en een spoeltje welke je na je lipo op de + draad moet zetten.
Maar heb je via PM al de goede kant op gestuurt wat betreft info erover ;)

Ik heb eindelijk de moeite genomen om mijn kartonnen prototype van wat duurzamer foamboard te maken. Het is nog niet helemaal klaar maar wordt veelbelovend.:cool:

Het foamboard op maat gesneden.
full

Trapsgewijs verlijmen.
full

De 4 zijden verlijmd. Om het voorhoofd een beetje mooi uit te snijden heb ik eerst de ronding van een baseball cap op papier overgetrokken. Daarna heb ik het papiertje als mal gebruikt.
full

De achterzijde waar het scherm in geklemt word.
full

De achterzijde met het scherm erin. Zodra de bril klaar is dan zal ik het scherm nog met tape gaan borgen.
full

Wow wat maakt zo'n Fresnel lens een verschil. Op deze foto is dat uiteraard niet zichtbaar maar in de uiteindelijke bril is de vergroting van het beeld erg mooi.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd! Ik heb ook zo goed als alle onderdelen besteld voor de 'BT Goggles' Maar twijfel nog of meteen een bril ga vliegen of eerst vanaf het schermpje.

Oja, vraagje. Ik heb het schermpje binnen, alleen krijg ik deze op geen enkele manier aan de praat. Op 12V aansluiten, maar hij reageert nergens op. Hoort hij niet op te lichten o.i.d.? Zelfs met video-in doet hij niets.

Even uit mijn geheugen. Als je het scherm hebt van de openings post dan zitten er 2 Av ingangen op. Ik dacht eerst dat 1 kabel audio was maar dat zit er helemaal niet op. Av 1 geeft altijd beeld en Av 2 alleen als er een plus geschakeld staat. Wellicht dat je de verkeerde av ingang hebt. De monitor schakelt in ieder geval alleen aan als hij een videosignaal ontvangt. Ik zal nog even voor je kijken als ik weer thuis ben.

welk foamboard heb je gebruikt? Ik ben op zoek naar geschikt materiaal.
Ik heb van mijn werk een oude presentatie plaat meegenomen. Dat zijn die platen met zo'n standaard erachter en een papieren toplaag. Die zijn bij kantoor vakhandel te verkrijgen. Dikte is 5 mm.

Die Depron ondervloer van de Kwantum wordt volgens mij alleen per pak verkocht en niet per plaat.

Net even de achterkant van mijn monitor eraf geschroefd.

+5v = rood
Gnd = groen
Av1 = zwart
Av2 = wit

a6e9egu2.jpg

Ik heb mijn ontvanger op av1 aangesloten.

Vandaag het elastiek van mijn zelfbouw FPV bril bevestigd.

Eerst met nietjes vastgezet aan een los stukje foamboard.
full

Daarna met lijm bevestigd aan de bril.
full

Elastiek omgeslagen en met tape rondom vastgezet.
full

Het eindresultaat. :rolleyes:
full

Het is moeilijk om de bril en het videobeeld dat wordt weergegeven goed op 1 foto te krijgen. Ondanks dat ik er nog geen FPV mee heb gegeven ben ik toch al wel enthousiast. Hopelijk kan ik hem binnenkort goed vergelijken met een Fatshark.
full

Back