BT Goggles - 100 euro FPV set

nav de opmerkingen van een medeforum lid ben ik eens met een losse fresnel lens aan het testen geslagen. Hieronder mijn persoonlijke bevindingen.

- De Fresnel lens geeft een mooie vergroting als deze 6,5 cm van het scherm verwijderd is.
- Om scherp door de Fresnel te kunnen kijken moeten mijn ogen minimaal 5,5 cm van de Fresnel verwijderd zijn.
- Het huidige model is met 6 cm in te korten van 18 naar 12 cm. (rood is verbetering van wat er fout in de foto staat)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat scheelt toch n flink stuk!

Ben benieuwd hoe de bril zal kijken. Als je een keer bij een meeting bent, en ik ben er ook, zou ik em graag es opzetten :-P

Alleen vraag ik me af wat het schermpje doet, als het signaal minder is. Volgens mij heb ik zo'n zelfde schermpje als meekijk scherm, maar het beeld ervan verdwijnt behoorlijk snel op zwart.
Ik hoop dat het een ander schermpje is, want een regelmatig op zwart vallend scherm wil je echt niet meemaken. (voor vliegend materieel dan...)

Mogelijkheid is dan nog om hem achter een recorder aan te sluiten... maar dan moet je recorder wel koosjer zijn ( geen volle SD kaart, wel volle accu, niet teveel opname symbolen etc in het scherm geven etc.). Ook kan er een beeldvertraging optreden.

Pff niet zo eenvoudig allemaal.

@verfbrander;

Ik heb hem net getest op de RC auto van mijn zoon. Het nabijgelegen park is niet groot genoeg om helemaal buiten bereik te geraken. Dit moet ik nog testen. Als het signaal slechter wordt dan zie je dit door ruisachtige strepen in het beeld.

Als blijkt dat de monitor te snel op zwart gaat dan kun je bij HK voor € 6,50 een simpele osd halen. Als je deze tussen de ontvanger en de videobril zet dan gaat hij als het goed is nooit meer op zwart. Kun je meteen het voltage van de ontvanger batterij zien :cool:.

Hi Mennov,
Ik gebruik die HK dingetjes af en toe ook, echter die maken gebruik van de sync van het video signaal en plaatsen daar de OSD info overheen. Maw valt het video signaal weg, is er ook geen OSD info meer te zien.
Er zijn wel andere OSD's die een eigen sync hebben, zoals de EzOSD. Hierbij kan wel het video signaal wegvallen en heb je nog steeds de OSD info. Alleen zijn dergelijke OSD's stukkie duurder.

Maar ik hoop dat je echt een werkbaar beeld blijft houden. Is hardstikke leuk project!!

Net een test gedaan om te kijken of het scherm op zwart gaat als er geen bereik is. Voor de duidelijkheid; het gaat om dit scherm uit de openingspost.

1. zodra het signaal slecht wordt komen er ruis in het beeld
2. zodra het signaal echt slecht wordt verdwijnt de kleur uit het beeld en begint het beeld nu en dan te flikkeren
3. zodra er geen signaal meer is dan wordt het scherm zwart.

Ik moet er wel bij zeggen dat er nagenoeg direct weer beeld is zodra er ook maar een klein beetje signaal door komt. Het is niet zo dat het een tijdje duurt voordat het beeld weer verschijnt. Tijdens mijn test had ik vaak binnen een seconde weer beeld.

Eigenlijk kun je jezelf afvragen of dit scherm dus wel last heeft van het beruchte 'blue screen'. Ik had begrepen dat je bij die schermen het beeld langere tijd kwijt bent en dat is met dit scherm absoluut niet het geval. Vooral de lange afstand FPV'ers hebben waarschijnlijk liever dat het scherm nooit zwart gaat maar met een multicopter keer je waarschijnlijk allang om voordat het signaal zo slecht wordt dat het scherm op zwart gaat. Praktijktest volgt nog ;)

Wat doet de Fatshark eigenlijk als je buiten bereik raakt? Geen signaal is geen signaal toch?

Yup... is hetzelfde schermpje.
Inderdaad zijn er andere schermpjes waarvan het beeld langer wegblijft dan bij deze.
Bij dedicated FPV brillen (zoals Fatshark) valt het beeld soms ook geheel weg (in ruis), maar komt door de ruis weer terug. Bij dit schermpje moet er eerst weer een "beter" signaal gedecteerd worden en wordt dan pas weer ingeschakeld.
Flikkertjes,strepen en (zeer) korte onderbreking schakelt hij niet door uit/beeld op zwart.
Ik heb schermen gezien, die dan al eerder en ook langer een "bluescreen" geeft.
Als je dus zorgt dat de afstand binnen de marges blijft, zal het beeld dus gewoon blijven.
De praktijk test zal het leren en daarbij is het ook voor een ieder verschillend.
Er zijn FPVers, die al in paniek raken als er een rimpeltje over het beeld loopt, er zijn ook FPVers die met amper nog beeld, maar met net nog wat leesbare OSD info, pas omkeren.
Het zal een hardstikke leuke oplossing worden, indien je met deze spullen een mooi werkbaar scherm voor je neus hebt,.... mogelijk (en dat hoop ik echt) dat je van dat zwarte scherm helemaal geen last zal hebben.
Ben echt benieuwd !!

Idd.
Dit schermpje ook in mn tracker gebouwd en zo met testen gaat hij pas op zwart als er eigenlijk al niets meer van te maken is en zo goed als direct weer aan bij beter beeld
Dus ik denk dat het nog wel binnen de perken is met dit schermpje.

Een naast gelezen videokanaal met amper beeld geeft bij mij nog wel steeds ruis op het scherm. Pas bij onherkenbaar schiet hij op blauw (flits) en direct door naar zwart.

Hi

Goed bezig
Wel vraagje

Vindt je niet dat pixels erg zichtbaar zijn met 3.5 inch tft

Het 5 inch scherm kost maar 10 a 13 euro duurder
Is 800x480

Met + 4 leesbril ( om koker korter te maken)
Moet ik heel goed kijken wil ik pixels zien

Rob

Hoi Rob, de pixels op het scherm zijn inderdaad als vierkantje blokjes zichtbaar met het 3,5 inch scherm. Tot nu toe vind ik het niet irritant, maar gezien de wind van afgelopen weekend heb ik eerst maar eens FPV gereden met de RC auto van mijn zoon :-)

Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ben jij niet degene die bezig was met een vacuumgevormde bril voor dit scherm?

Heb je een link naar het 5 inch scherm? Ik vraag me bij een 5 inch scherm wel af of alles in beeld past met een Fresnel ervoor. Als ik kijk hoe groot het beeld wordt met een 3,5 inch scherm dan moet het met 5 inch helemaal super zijn.:cool:

Zal later link van tft zoeken
Moet zo naar zaalvoetbal
Jup ik ben van de ski brillen met masker
Vondt fresnel het beeld wel vergroten maar ook lelijker worden
Met 5 inch tft heb je het niet nodig
Wel + 4 leesbril om koker kleiner te maken

Laters

zou dit bruikbaar zijn vb 2naast elkaar ?

2.5 Inch CCTV Color TFT LCD Monitor for Security Camera in Car

This unit is one 2.5 inch TFT LCD CCTV monitor. You can use it to display the security cameras and you can use it to display the rearview camera in your car. It supports 1 channel video input, 4:3 Ratio aspect.

High resolution

Display Screen: 2.5 inch TFT LCD
Resolution: 640× 240(224,640) pixels
Color System: PAL/NTSC
Ratio Aspect: 4:3
ik blijf dit draadje in elk geval volgen

mail to sc2000 zei:
Hi SC2000, I have a question about this 2.5" monitor: 2.5 Inch CCTV Color TFT LCD Monitor for Security Camera in Car

The description says: "Resolution: 640× 240(224,640) pixels ", but 640x240 equals 153600. Also, if the pixels are square, 640x240 isn't equal to 4:3 aspect ratio. So could you tell me the real resolution of this monitor?

Thanks in advance,
Martin

mail from sc2000 zei:
Dear Martin,

Thanks for your email.

The real resolution for this monitor is 480×234.

Any problems please feel free to contact me.

Best regards,

Zoe

Resolutie is dus maar 480×234.
Martin

Van de week had ik ook al zoiets.
Op eBay 1024x800. 16:9
Mailtje dat ik kreeg 800x480.
Beetje krom. Zo moeilijk is het toch niet om echte specs neer te zetten.
Of er staat HD en een stuk verder 480pix.

Ja ze willen echte resolutie nog wel is x3 doen ( rgb)

Wat de echte resolutie van 3,5 inch ook mag zijn
Kijk je scherm op 50 cm ver ziet het er super strak uit

Mijn 5 inch kijkt zo strak met +4 leesbril er voor
Het zou 800 x480 zijn
Wat het ook is. Het is super strak

Rob

hoi,
ik wil binnenkort ook eens wat gaan friemelen hiermee.
lijkt me leuk voor mijn hubsan x4.
maar wat lijkt jullie nu het beste?
als je een 5 inch scherm gebruikt zou je de randen ervan buiten de doos kunnen laten vallen zodat je alleen maar een groot scherm hebt.
zou je dan ook een leesbril of fresnel nodig hebben?
groetjes jarno

Probeer maar eens een boek te lezen terwijl deze maar 10 cm van je ogen verwijderd is.

Zonder leesbril (of fresnel) zal je moeite hebben om scherp te zien. Dat heeft niks met de grootte van het scherm te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
owww,
ik begrijp het...
maar zou het wel een idee zijn om met een 5 inch scherm te werken ( met lens) en dan de randen ervan buiten de doos te laten vallen zodat als je erin kijkt je alleen maar 1 groot scherm ziet?

Volledig licht dicht afgesloten geeft beter beeld en een betere ervaring. Vandaar dat het zo zit maar open zou op zich ook wel kunnen al moet je dan niet te veel licht op het scherm hebben staan.

A-team busje kopen 50" scherm ophangen en een antenne op het dak kan ook :D

nee ik bedoel het eigenlijk anders,
het scherm heeft in het midden een beeld en eromheen een plasticen rand.
als je nu gewoon precies de doos hebt die jullie hebben met een 3.5 inch scherm, dan kun je daar het 5 inch scherm tegenaan zetten en de plasticen randen die om het beeld heen zitten buiten de doos laten vallen zodat als je in de doos kijkt je de randen om het beeld heen niet meer ziet en het echt een groot beeld is.

Back