chassis afstelling voor betere wegligging (1:10)

rc auto tr-4w zei:
oke, maar ik kan die tekening nergens vinden op de site van CEN.. wil je misschien even de goede link geven waar ik de tekining op kan bekijken?
Zie de post van integra-tr4 hierboven. Of lees een stukje terug, ik heb de juiste link al een keer gepost. Hoe denk je anders dat ik aan al die informatie over onderdeelnummers enzo kom. Ik heb zelf geen tr4 ofzo, maar alles staat op hun site :) .

inderdaad, niet alles hoeft helemaal voorgekouwd te worden, je kan zelf ook wel zoeken (doen wij dus ook voor jou nu...).

intergrera tr4: wil jij niet zeggen hoe jou auto is afgesteld? ik hoef alleen ff te weten of jij toespoor of uitspoor voor hebt en of jij toe of uitspoor achter hebt..dan weet ik al genoeg.

bedankt jonges voor het beantwoorden van mijn vragen;)

Je zal, als je misschien de hobby wat 'professioneler' aanpakt als je ouder wordt en misschien wel eens een wedstrijd gaat rijden (en zo niet, even goeie vrienden; hoe meer RC'ers hoe beter, ongeacht hoe/waar ze rijden :) ) er achter gaan komen dat de afstelling van een auto best wel persoonlijk is. Wat de een prettig vindt, vindt de ander vreselijk.

Ik hou van het rijden met een exponent (zender instelling) op het stuur en een auto die iets overstuur heeft. Ik liet een tijdje terug een vriend rijden met m'n electro m18 en deze had de grootste problemen met het stuur en met een uitbrekende achterkant. Ik heb toen de auto wat 'neutraler' afgesteld (beetje onderstuur in plaats van overstuur) en de stuurexponent weg en spontaan gingen zijn rondjes een heel stuk beter en de mijne slechter...

De basis werkend op veel auto´s :

- achter toespoor (meer = meer grip achter)
- voor :
* 4wd neutraal tot een beetje uitspoor
* 2wd neutraal tot een beetje toespoor
- Camber: rondom een beetje camber
- demping: voor stugger dan achter
- vering: rondom hetzelfde of voor strakker

rc auto tr-4w zei:
ja, ik weet niet hoe die banden heten, maar het zijn gewoon eerst de velgen en dan zit daar zo'n matje schuim (banden inserts?) tussen en dan gewoon zo'n rubber bandje met een klein beetje profiel erin. heb je hier genoeg aan? want ik kan mijn achterwielen niet toe- of -uit spoor geven..

Ik denk dat het wel scheelt als je er foam bandjes op zet, die zijn goedkoper ook, slijt wel wat sneller maar dat valt nog wel mee bij jou denk ik omdat je toch nog niet zoveel motorvermogen hebt.

Greetz.

Bartje.

jongens, het is gelukt met onderdeeltje GX-02
dankzij jullie heeft mijn auto achter nu toespoor :) :wink:
hartstikke bedankt jonges :wink:
nou alleen nog even uittesten hoe het rijdt
nogmaals bedankt...

Back