Een tijdje geleden kreeg ik mijn pakket met de AXN Floater jet binnen. Dit was nadat de douane hem voor 2 maanden (wat voor hun illegaal is) vasthield.
Ik heb dus net alles aangesloten, Toen bleek dat de ESC geen volle 3S accu's pakte. een iets legere van 11,8V werkte nog wel, dus toen heb ik er een powerdiode tussen gezet voor een beetje voltage drop. Dus toen werkte de speed controller, propeller erop, gas, overal vonkjes en rook. De motor was dus doorgebrand, maar de ESC vreemd genoeg niet. Gelukkig verder ook geen schade aan de bedrading. 4 tegenover elkaar gelegen spoelen in de motor zijn helemaal zwart, de andere spoelen zijn ok. Wat ik zelf nu vermoed is dat de ESC gelijkstroom is gaan leveren op die spoelen, en dat het daardoor doorgefikt is.
De motor draaide dus wel even, propeller leverde een behoorlijke hoeveelheid wind, en toen stond ie ineens stil met rook. Verder geen schurende geluiden gehoord oid, dus moet wel een elektrisch probleem zijn geweest. Ontzettend jammer dus.
Welke motor/ESC combinatie van Hobbyking zou ik nu het beste kunnen kopen? En zijn dit soort onderdelen ook in NL verkrijgbaar?