Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Net even gevlogen.

Het waaide nogal, dus dat was best een hele ervaring. Ik kon stilstaand vliegen!
Het vliegtuig werd af en toe flink heen en weer geslingerd. Als ik het gas open trok tegen de wind in, ging 'ie automatisch 30 graden omhoog.

Vol gas met de wind mee en dan een bocht tegen de wind in.... Heel cool. Het was (voor mij) spectaculair vliegen.. Ik vond het wel een beetje eng moet ik eerlijk zeggen. Dus na 12 minuutjes lekker veilig geland.

ja, daar zat ik al over te denken. Lijkt me een goede optie, want ik hij reageert vaak matig/traag, zeker als je langzaam gaat.
Ik las ergens 20% geloof ik. Is dat de algemene conventie?

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf welk gaatje je kiest op de rolroeren. Ik mix best veel mee, geloof 40%. doe het een beetje op gevoel, probeer het, de CF accepteert het allemaal! Ben nu op z'n kop aan het leren vliegen, ook best leuk!

Net even gevlogen. Veel wind. Maar ik begin er aan te wennen, want geen angstzweet deze keer!
Merk wel dat met veel vol gas, niet meer dan 12 minuten in de 2200 batterij zit. De laatste afdaling moest ik zonder aandrijving doen hahaha. Dinsdag krijg ik 2 extra 2200 batterijen, dan heb ik wat meer vliegtijd.

Nu net bij terugkomst kom ik er (na het kijken van wat foto's) achter dat ik de prop verkeerd om heb gemonteerd. Dom.
Dus wellicht dat mij bij de volgende vliegsessie nog een verrassing te wachten met de snelheid. Morgen ga ik weer.

Nu net bij terugkomst kom ik er (na het kijken van wat foto's) achter dat ik de prop verkeerd om heb gemonteerd. Dom.
Dus wellicht dat mij bij de volgende vliegsessie nog een verrassing te wachten met de snelheid. Morgen ga ik weer.

Met de correcte prop config gevlogen zojuist. Het vliegtuig is iets sneller. Merkbaar. Maar geen schokkend verschil hoor.

Het was winderig, dus het opletten geblazen, maar een heerlijk ritje wederom!

vanavond mijn 2 nieuwe accu'tjes ingevlogen.. Het was prachtig weer, windstil, een oase van rust om mij heen. En ik kon voor het eerst 3 x 12 minuten achter elkaar vliegen. Lekker relaxed.

Vanavond een paar rondjes gevlogen. Helaas maakt ik een inschattingsfout (diepte is zoóó tricky) van enkele meters en vloog mijn toestel keihard in een boom. Kraaaaakkk. Verwoest.
Shit.
Ik heb zojuist alle electronica uit het toestel gehaald. Denk dat ik zo een nieuwe bestel. Helaas is 'ie bij HK weer eens niet in voorraad, dus zal ik 'm bij een van die nederlandse afzetters moeten bestellen voor 2 x zoveel. Balen.

Iemand toevallig een nieuwe AXN floater of Clouds fly of ... (iets identieks) te koop?

Is ie echt niet meer te repareren? Het moet gek lopen als het echt niet meer lukt hoor. Heb je alle onderdelen? Dan zou ik gewoon met uhu por de boel terug in elkaar lijmen. Alles wat niet meer in vorm is even door de soep (gekookt water) halen.

Je zou verwachten dat door de komst van de HK Bixler de Cloudsfly wat minder zou gaan verkopen. Nou mooi niet, ik kreeg vanmorgen een mailtje van HK dat ie eindelijk weer in het DE warehouse zou zijn. Ik klik er gelijk op, heb ik de op 1 na laatste. Nog geen minuut na dat ik het mailtje kreeg! Nah ja, dan kan die toch nog met vakantie mee :) Sorry struggle, ik heb 'm niet over. Hadden we het geweten dan had ik allebei laatste exemplaren besteld :D

Zojuist een BMI arrow besteld bij estore. Was iets goedkoper en vermoedelijk op voorraad. Belangrijkste voor mij was overigens dat 'ie iets groter is dan de Clouds (anders had ik de laatste ARF gekocht bij rc-addict).

Ik denk dat ik dit draadje zal moeten verlaten met mijn arrow...

(ik heb Hk uiteraard even gechecked, maar zowel clouds als bixler niet op voorraad, en dat kan wel weken duren natuurlijk).

... op vakantie mee... Pfoe, hoe doe je dat man? Lijkt me leuk om mee te nemen, maar een vliegtuig, zender, oplader, beetje gereedschap, dat red je alleen als je met de auto (zonder kinderen) op vakantie gaat...

't is toch een Cloudsfly geworden. De Arrow was niet op voorraad. Heb 'm vanavond binnen gekregen en heb 'm inmiddels bijna klaar. Nog 'n uurtje klooien morgen en dan moet ik weer kunnen vliegen. Eindelijk!

Mooi! Ik heb inmiddels de vleugels afgeknipt en het is een aerobatisch ding geworden! Misschien vanavond nog een sneller motortje erop zetten. Heb 2 Cloudsfly's, vandaar ;)

Ik zat me toevallig al af te vragen of er vervangende motoren zijn voor dit ding. Het motortje op mijn nieuwe toestel klinkt gammel, dus zou me niks verbazen als het snel kapot is.
Iemand?

Mijn nieuwe cloudsfly is gereed. Moest helaas wel alle servo's vernieuwen... (uiteraard kwam ik er pas achter dat ze kapot waren nádat ik ze had vastgezet). Maargoed, alles is weer up and running.
Morgen misschien weer eens vliegen!

Back