Compass 7HV

Eric,

Ik houd me nog steeds aanbevolen voor jouw upgrade als je hem weer kan/gaat maken.

@Bas
Ik vlieg nu (al maanden) met KBDD tailbades.
Mij bevallen ze prima om meerdere redenen:
- Gaan niet snel kapot
- Redelijk goedkoop
- Felle kleurtjes
- 90% van Carbon

De gyrogain moet je IETS hoger zetten maar ze houden prima.
Ik denk zelfs dat ze met harde stops iets easier voor de heli zijn omdat zietsie kunnen flexen.
 
Heb je soms geen foto's die de verschillen tussen de V1 & V2 toont in het frame en andere zaken? Ik kan nergens een leuke fotocompilatie vinden. Zou graag wel eens de verschillen willen zien en wat zijn de effectieve voordelen?
 
het verschil is niet dramatisch :
1- het nieuwe frame is ter hoogte van de motor, aan beide zijden, ingekort, zodat ook heel brede motoren probleemloos gemonteerd kunnen worden.
2- De montagepunten voor de staartopname en het onderste bearing block (van de hoofd-as) is een tikkeltje verhoogd zodat de opvulring hier niet meer nodig is (voorkomt aanlopen van de staartriem tegen het hoofdtandwiel). Hierdoor is de afstand tussen de bodem en de staart ook iets vergroot.

Bas
 
@Bas
Ik vlieg nu (al maanden) met KBDD tailbades.
Mij bevallen ze prima om meerdere redenen:
- Gaan niet snel kapot
- Redelijk goedkoop
- Felle kleurtjes
- 90% van Carbon

De gyrogain moet je IETS hoger zetten maar ze houden prima.
Ik denk zelfs dat ze met harde stops iets easier voor de heli zijn omdat zietsie kunnen flexen.

Walter bedsankt, maar het ging me om de combinatie van de aangepaste staart van Eric en de kbdd's ;)
Ik gebruik immers zelf ook kbdd's en was gewoon benieuwd of carbon dan ook nog nodig is

Bas
 
Ik vind persoonlijk Carbon nog steeds het lekkerste vliegen.
De stops zijn net iets harder, insturen wat directer, minder mechanische expo zeg maar :).
Niets moet en alles mag zolang het goed werkt natuurlijk.
 
Ik vond hier nog een lekker heftige 7HV vlucht, het geluid is erg aangenaam.
Wordt leuk vanaf 0:50...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt inderdaad heftig ...

Hier nog wat foto's van de nieuwe tail :
(bron : More Pics of the New 7HV Tail Assembly!!! - HeliFreak)

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dit was na een crash.

Verwacht : oktober (ik begreep dat Rogier het volgende week al in huis heeft)

Bas
 
Laatst bewerkt:
Let op bij montage dat de bladhouders als leading gemonteerd worden, aldus een opmerking van Sebastian Zajonz :
(de bladen draaien tegen de wijzers van de klok in (links-om) als je tegen de zijkant van de tailunit aan kijkt)


"Hello Guys,
because the Grips are not symetric (the ball is in the center at 6° on the blades) it is important to assemble it as shown here:"


full


bron : Waiting Over! - Page 2 - HeliFreak

Verder is er hier nog een video te vinden over alle nieuwe upgrades :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=olZebdrVENg

Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wat ik er op heb zitten:
IMAG0144.jpg


In principe heb je alleen het steuntje en de licht aangepaste Compass pitch ring nodig om het huidige systeem aan te passen.
Is ook goed getest, werkt dan op iedere 7HV.

Grt,
Eric

Ik heb deze upgrade nu ook in gebruik.
Wat me op viel was dat de Knight ring klemt in de 7HV arm. De ring heb hiervoor wat kleiner moeten maken omdat ik echt een knik kreeg.in de tailmovement.
Nu werkt hij prima, alleen heb ik wel wat speling omdat de schroefnokjes wat ruimte hebben tussen de sleuven.
Heb jij dit ook Eric?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Walter,
Sorry voor mijn trage reactie, lees hier niet elke dag meer ;)
Ik heb ook wel een klein beetje spelling.
Maar daar heb ik ook geen last van.
Ik vlieg er nu een jaar mee.
Het nieuwe systeem van compass zal iets minder spelling vertonen.
maar dat was niet zo eenvoudig zelf te maken in de tijd.

Groetjes,
Eric
 
Ben nu de nieuwe Ultimate kit aan het bouwen, welke in hoofdlijnen hetzelfde ia gebleven. Belangrijkste wijzigingen zijn;
-Slanted cnc gear 127T
-Slanted 13T gear
-nieuwe tail assembly
-standaard quick canopy release
-rotorbreak/stopper
-nieuwe grip links voor makkelijkere montage
-nieuw design blade carrier
-115mm carbon tailblades
De puntjes die afgelopen tijd voor sommige een struikelpunt waren zijn nu opgelost,de nieuwe kit is nu future proof.
Kits zijn vanaf half oktober beschikbaar, de losse upgrades per direct. :thumbup:
 
Als je van de bestaande maingear (136T) overstapt naar de nieuwe helical (127T) dan moet je 1 tandje kleiner kiezen voor je motortandwiel (pinion) om dezelfde headspeed te houden :

maingear/pinion=ratio

136/15= 9.1
127/14=9.1

136/14=9.71
127/13=9.76

136/13=10.46
127/12=10.58

Bas
 
Pinionkeuze hangt van het KV van je motor en de overbrengingsverhouding af.
Zoals bas aangeeft, gelden voor het slanted gears andere regels omdat de overbrengingsverhouding dus wijzigd.
met 560 KV kan je zowel met 12 als 13T vliegen op het oude tandwiel.
Ik vloog hem zelf met 13, maar ga proberen op de slanted ook met minimaal 13 uit te komen, liefst zelfs 14T
Dan moet je wel naar een ander KV motor gaan kijken uiteraard, stuk lager dan 560KV.
 
Back
Top