Conrad failsave

Hallo,
Ik had een vraagje, of de failsave(s) van conrad ( Ansmann / Modelcraft ) wel goeden zijn ?

Dan bestel ik gelijk er wat bij zodat het op 20 euro uitkomt en dan hoef ik met iDeal geen verz. kosten te betalen :)

Type als je wil 'failsave' bij conrad.nl in, want de hyperlinkjes werken niet..
Dan zie je ze beide staan ! :)

Alvast bedankt voor de reacties !

ikzelf heb geen goede ervaringen met die van ansmann, heb er nu 2 en werken beide niet naar behoren.

Ze doen het hetvolgende: ze werken eigenlijk goed behalve als je je stick in de uiterste positie doet gaan ze in alarm.
Dus wanneer ik gewoon werk en de zender even uitzet grijpen ze in dit is dus goed, maar als ik men stick in de uiterste positie grijpen ze ook in.
Hij heeft dit op alle kanalen en dat zijn er 4:);)

mss iemand een oplossin:p

grtzzz

Dat heb ik ook wel eens gehad, maar dat werd veroorzaakt door de zender en niet door de failsafe (bij mij in ieder geval).

Ik heb het bij 4 zendsets geprobeerd en altijd bij volle uitslag gaan ze in alarm! Ik kan er zelf ook niet goed aan uit:)

grtzzz Joren

En nu had ik nog een vraagje,

Als je dit intypt op Conrad.nl :
Blauw LEDs voor XS lichtunit

Dan zie ik daar een connector staan, maar ik heb geen idee waar die in zou moeten :)
Weet iemand dit ?

Lijkt mij in de XS lichtunit??

je zoekt zeker een setje die je zo op je ontvanger kunt aansluiten op de aux poort??

Die groene modelcraft failsafe is niks, hij breekt snel open en heel vaak slaat hij zonder reden vast. Beter neem je een micro failsafe of een waterdichte van ansman.

Ik heb inmiddels de Ansmann bestelt en is al onderweg !
Voor dat lichtsetje van Conrad is zeker een soort verdeler nodig die je op je ontvanger aansluit ?

Want ik heb drie ingangen, één voor de stroom van mijn accu-pakje en 2 voor de servo's..

Dus nu was mijn vraag hoe kun je zo'n lichtsetje ( Zie vorige posts ) aansluiten ?
Alvast bedankt :)

Hey,

Ik heb inmiddels de failsave van Ansmann besteld en heb hem reeds binnen !
Na de failsave aangesloten te hebben kwam ik echter tegen een probleem op.

De failsave heeft een groen en een rood lampje, de failsave doet het verder prima als ik de auto uitdoe, dan gaat het rode lampje branden en gaat de auto op de rem..

Maar wanneer ik volgas doe ( Met de motor uit uiteraard ) dan vliegt het lampje op rood en gaat ie gelijk in de rem ! En als ik het gas vervolgens loslaat dan doet ie het weer normaal en gaat het groene lampje branden..

Er staat ook in de omschrijving dat ik het knopje op de failsave in moet houden om hem in te stellen en er staat ook dat er een lampje zou moeten knipperen, maar het groene lampje blijft gewoon branden en doet verder niets !

Wie helpt mij uit de brand..
Alvast bedankt voor de reacties !

Even hoe je deze failsafe in moet stellen;
- Zender aan
- Auto/ontvanger uit
- Auto/ontvanger aanzetten terwijl je de failsafe ingedrukt houdt
- Failsafe loslaten (lampje gaat knipperen)
- Zender op de rem houden, tegelijk het knopje van de failsafe indrukken
- De instelling voor de rem is nu opgeslagen

Daarna kun je nog instellen of de failsafe moet reageren op een laag voltage:
- Druk je 1 keer; laag voltage is AAN op voltage 4,8 Volt (4 x AA penlites)
- Druk je 2 keer; laag voltage is AAN op voltage 6 Volt (6 volt humppack)
- Druk je 3 keer; laag voltage is UIT

Heb je problemen bij volgas geven, dan zou het kunnen betekenen dat je batterij voltage hierdoor zo ver zakt (door de kracht die je servo gebruikt wellicht) dat de failsafe ingrijpt.

Je kunt dit proberen op te lossen door;
- Je gas/rem trim op je zender aan te passen (iets minder gas)
of
- Laag voltage signalering van je failsafe uitschakelen.

PS: Hopelijk heb ik het zo goed...blijft altijd een kleine gok ;)

Geniaal, bedankt snellehenk !
Hij is opgelost ;)

Nooit gedacht dat zo'n klein appraatje zo'n programmering had :)
Echter heb ik de trim even wat versteld want met dat 1, 2, 3 keer drukken kwam ik niet zo uit 9 Er gebeurde verder niks, maar zo gaat het volgens mij ook wel lukken !

Nogmaals bedankt

Hoe ben je er trouwens achtergekomen ?
Het staat namelijk heel anders ( of nauwelijks ) beschreven in het 2-bladzijdige boekje wat er bij zit. :)

Nou dat 1, 2, 3 keer drukken haalde ik net uit de handleiding...maar dat staat idd heel erg onduidelijk beschreven en daarover heb ik ook wel mijn twijfels.

Het was aan de andere kant wel voor de hand liggend dat je voltage te ver omlaag ging bij volgas, je servo stond waarschijnlijk met alle kracht aan een punt te trekken waar hij niet verder kan (carburateur staat volledig open, verder kan niet). Daardoor trekt hij veel stroom uit je batterijen en dropt het voltage.

Zelfde als je met een bijna lege elektrische tandenborstel heel hard op je kiezen drukt...dan krijgt ie het zo zwaar dat ie extra snel leeg gaat.

PS: Zorg ook voor goed opgeladen batterijen/accupack in je auto!

Tsjah nu je het zegt :P
Dat verklaart ook het brommen van mijn gasservo als ik volgas ging !
Hij trok gewoon vol aan één punt waar het niet verder kon, opzich heel logisch natuurlijk :P

Nu had ik een vraagje over de voorophanging, want die bromt ook heel erg..
Vooral als ik niks doe ( Banden staan beide gelijk, recht vooruit ) en als ik ook maar een super mini tikje ( Millimeter ofzo ) aan het servo armpje geef dan is ie vaak stil, en soms als ik met mijn vingers de antenne aanraak wil het ook wel eens verholpen of in iedergavl minder worden ( Maar dit is ook niet in alle gevallen zo :) )

En bedankt voor je tijd en antwoorden :)

Ik neem aan dat je de standaard Kyosho zender gebruikt. Bij je linkerhand in het handvat zit ook een draaiknopje, hiermee kun je instellen hoe scherp je auto stuurt (lees: hoe ver de stuuruitslag is) deze zou ik iets terug draaien, zorg dat hij niet (te erg) bromt bij maximaal insturen.

Verder de 0-stand zou ik even goed instellen met de stuurtrim, een heel klein tikje verstellen wellicht. Wel zorgen dat je auto netjes recht blijft rijden.

Het is overigens wel normaal/geen probleem als je servo's een beetje brommen in de 0-stand, daar moeten ze gewoon tegen kunnen.

De stuuruitslag is wel gewoon goed ingesteld en ik weet dat hij er zit :)
En met de trim had ik al zitten spelen maar dat helpt niets..

Maar dan moet ik maar gewoon aannemen dat dit zo hoort ;)
Echter vind ik het vrij vreemd want ik heb een keer de hele auto een schoonmaakbeurt gegeven en toen had ik daarvoor nog niets van vernomen van de brommende stuurservo..

Kan het ook komen dat het motortje van de servo versleten is of dat m'n accupakje van 4 gesoldeerde AA batterijen niet meer genoeg stroom kan leveren ( (bijna) leeg o.i.d. ) dat het ervoor zorgt dat de servo op het laatste eindje zichzelf niet meer in de neutrale stand kan werken, want hier lijkt het wel op..

Heb de auto nog geen maand in iedergeval en inderdaad ik gebruik de standaard spullen van Kyosho

Bedankt :)

Het zou ook kunnen komen door batterijen van de zender of ontvanger die bijna leeg zijn en geen goed/storingsvrij signaal meer doorgeven aan de servo's. Ik heb ook wel eens gehad dat de wielen van mijn auto stonden te wapperen door lege batterijen.

Dus: batterijen nogmaals opladen en weer proberen. Ik heb ook wel eens gehoord dat de standaard Kyosho servo's niet geweldig zijn, hoewel ik er zelf nooit veel problemen mee heb gehad (ze waren gewoon ineens overleden, zonder stuiptrekkingen zeg maar).

Back