De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zijn hier niet bij Lidl, noch de Aldi of Alie Express
Voordeel zoek je maar ergens anders.
Niet op een fatsoenlijke Berg.
Even denken. Jij bent dus klussenier? De hele evolutie is er dus op gericht geweest om een kereltje op een ladder te krijgen met een quast in z'n hand?:

interiordecoratorpainte.jpg

[edit]Excuses voor de spelfout[/edit]

Vooruitziende blijk Corrien ?;)

Denk gevalletje leesbril (en besef van tijd) maar als ie rustig sjokt is dat laten we zeggen 6km per uur, dan is de aanleunBerg iets meer dan 730 meter verderop….. dat is excl. hekjes, “denkbeeldige eekhoorns” en 73 plas momentjes…
Het is geen Labrador, die zich met van alles en nog wat laat paaien en snel afgeleid is. Eekhoorntjes zijn niet interessant, broekspijpen wél. Er zijn ook geen tig plasmomentjes, maar één plasmoment. Raad eens waar.

Kijk eens uit het raam
Deed ik, gelijk weer mee opgehouden. Zag alleen chagrijnig makend weer.
of ga eens een blokkie om. Gegarandeerd dat je verkiezingsposters ziet. Inclusief datum.
Hier zeggen we dan "scoot een blokkie om". Gisteren gedaan: in de Citta-Slow hoofdstad van Nederland doen 7 partijen mee, 2 lokale en 5 landelijke. Op de MBF-Berg: geen posters gezien, alleen een sticker: 'ieder voor zich en ...' (er was een stukje van afgescheurd).

Het mormel* ................
*Niet mijn tekst; ik citeer slechts.
Kleine lettertjes kan hij niet lezen, hou je broekspijpen in de gaten.

Zet geen zoden aan de dijk.

Heb jij niet wat actuele buiten Bergse beslommeringen om over mee te moeien?
Laat de dames nu maar eens in actie komen, die schildpadden redden zich wel even.
Neem Helga ook even mee, die zal Puta leren. Wellicht kan Femke Jansen haar nog wat tips geven.

Zet geen zoden aan de dijk.

Weet jij wel hoeveel zo'n vogeltelelensverrekijkerding weegt? En dan zal ik ook nog met wat zoden gaan slepen zeker? En waarom zou ik? De dijken in het pittoreske Maasland zijn van prima kwaliteit dankzij o.a. aan mijn bijdrage aan de waterschapsbelasting. Zie bijvoorbeeld hier bij de Dijkmolen, rechts de Gaag waarin het boezemwater wordt verzameld en links de Dijkpolder waarin ik samen met mijn duifje woonachtig ben en ook de zoon, schoon- en kleindochter gevestigd zijn. Nergens zoden nodig, zeker niet aan de dijk.

1024px-Maasland_Dijkmolen.jpg

Geniet er van.

@Puffin, Wil jij alvast een paar dozijn van je meest walgelijkste cocktails mixen?
Je hebt een Carte Blanche.

Weet jij wel hoeveel zo'n vogeltelelensverrekijkerding weegt? En dan zal ik ook nog met wat zoden gaan slepen zeker? En waarom zou ik?
Ja waarom zou je met zo'n moderne leunwagen (rollator) in het bezit / gebruik.

De dijken in het pittoreske Maasland zijn van prima kwaliteit dankzij o.a. aan mijn bijdrage aan de waterschapsbelasting. Zie bijvoorbeeld hier bij de Dijkmolen, rechts de Gaag waarin het boezemwater wordt verzameld en links de Dijkpolder
waarin ik samen met mijn duifje woonachtig ben en ook de zoon, schoon- en kleindochter gevestigd zijn. Nergens zoden nodig, zeker niet aan de dijk.

1024px-Maasland_Dijkmolen.jpg
Als dit de Gaag is, dan heb je links, hoe oud is deze foto?

Na een beetje huiswerk gemaakt te hebben, zijn die dijken ook maar een lappendeken.
http://delfland.middendelfland.net/commandeurspolder.htm

Typisch huiswerk van een Brabander: niet terzake doende gegevens opvissen van 20 jaar geleden. Rechts van de Gaag heb je inderdaad de Commandeurspolder, maar daar wonen wij niet. Nog verder naar rechts heb je de Duifpolder, maar ook daar wonen wij niet. Wel een mooie route voor de scootmobiel, dus dat is voor straks.

Hier een foto uit 2020 vanuit de Dijkpolder waar wij dus wél wonen. De Redbulls rijden daar over het fietspad.

478768-82574d139aca185e40176d43ea6c2afd.jpg

Wij wonen dus in de Dijkpolder waar je het bijbehorende Dijkgemaal kunt vinden, net naast de watermolen, die trouwens een veel grotere capaciteit heeft dan het elektrische gemaal. En ja, iets meer dan 20 jaar geleden werden wij het laatst bemalen omdat er onvoldoende capaciteit was om het boezemwater af te voeren. Het water stond toen zo'n 40 cm onder onze vloer. Inmiddels is dat uiteraard allemaal aangepast.

http://delfland.middendelfland.net/dijkpolder.htm

Friezen zijn ook maar zoiets als mislukte Brabanders, hè? Wie had er nou gevraagd of jullie rekening wilden houden met mijn vogeltelelensverrekijkerding? Ikke niet en niemand niet. Ik hou dat ding zelf wel vast, dus bemoei je er niet mee.

En wie had er enkele postings hiervóór vastgesteld, dat zoden niet nodig waren en al helemaal niet aan de dijk? Ikke dus. Wel lezen wat niet-Brabanders schrijven, ja? Dankuwelalstublieft.

Tja, je kunt Sven kramer en Ireen Wüst niet echt vergelijken, dus de algemeenheid van zo'n uitspraak gaat daarmee al flink mank.
Correct, zij zijn van het harde water en wij hebben Kromowidjojo van het zachte water.
Dan hebben we ook nog Jeffrey Herlings in de modder en op het zand, Rico Verhoeven om ff wat klappen te laten uitdelen.
Voor de verdere rest zijn wij* in Brabant best wel een gemoedelijk volkje.

* Voor elke Brabander die zich hiermee kan verenigen.

Laatst bewerkt:
Ga ook nog even zanikpieren, dat die molen er al 314 jaar staat, ja! Kan ik er wat aan doen, dat Wikipedia geen recentere foto gebruikt.

Die scheidingslijn in het midden hadden ze daar trouwens moeten laten. Nu zijn er twee fietsstroken wat op zich niet zo'n probleem is, ware het niet dat veel automobilisten blijkbaar in hun jeugd een uiterst strenge kleuterjuf hadden, waarbij ze altijd fanatiek binnen de lijntjes moesten kleuren. Die gaan dus middenop rijden.

Ga ook nog even zanikpieren, dat die molen er al 314 jaar staat, ja! Kan ik er wat aan doen, dat Wikipedia geen recentere foto gebruikt.
Nou nou nou, daar kun je zelf een ander fotootje voor in de plaats zetten.
Dat is het mooie van Wikipedia, wat daar op staat hoeft niet waar te zijn.
Die scheidingslijn in het midden hadden ze daar trouwens moeten laten.
Hebben ze ook gedaan, de witte streeplijn hebben ze overgetypext met zwarte blunderpap.
Nu zijn er twee fietsstroken wat op zich niet zo'n probleem is, ware het niet dat veel automobilisten blijkbaar in hun jeugd een uiterst strenge kleuterjuf hadden, waarbij ze altijd fanatiek binnen de lijntjes moesten kleuren. Die gaan dus middenop rijden.
Wat ook logisch is, naast die 2 fietsstroken hebben ze er een soort van flessenhals van gemaakt met hekjes.

upload_2022-3-4_5-7-1.png

Gezien de stand van de lantarenpalen, heeft er een stevig westen windje gestaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back