De betere 4WD Offroad buggie

vijf zei:
De cardan auto is een EVO 4MS, gewoon te koop bij iedere betere RC Shop. Op de foto, heeft iemand wat off-road delen erop gezet. Maar dit heeft geen enkele connectie met de tamiya company.

De persoon die de cardan aan het testen en aan het ontwikkelen is heeft altijd bij Tamiya gewerkt en heeft dus wel degelijk connecties met Tamiya alleen nu niet zo super veel meer. Hij heeft altijd Tamiya cup georganiseerd.

Dus wel degelijk connecties met Tamiya.
 
Pasqual zei:
vijf zei:
De cardan auto is een EVO 4MS, gewoon te koop bij iedere betere RC Shop. Op de foto, heeft iemand wat off-road delen erop gezet. Maar dit heeft geen enkele connectie met de tamiya company.

De persoon die de cardan aan het testen en aan het ontwikkelen is heeft altijd bij Tamiya gewerkt en heeft dus wel degelijk connecties met Tamiya alleen nu niet zo super veel meer. Hij heeft altijd Tamiya cup georganiseerd.

Dus wel degelijk connecties met Tamiya.

Ik ken de persoon in kwestie en hij heeft nooit voor tamiya gewerkt. Hij werkt wel voor de engelse importeur van Tamiya.
 
Nou ik heb ook de beslissing genomen om ook een 4WD te bestellen.
Het is de Predator XRS geworden.
Heb lang zitten twijfelen tussen de XRS en de BJ4.
Maar uiteindelijk toch de XRS door het superstrakke ontwerp en het feit dat het iets heel anders is dan alle andere.
 
De laaste berichten staan op eind juni.
Dus daar hoop ik maar op, maar het zou idd ook best begin juli kunnen worden
 
Is wel leuk om te zien dat er steeds meer mensen met een 2WD buggy er een 4WD bij kopen. Komt denk ik ook wel door de keuze die erop het moment is.

Persoonlijk vind ik het leuker rijden wat minder nadenken gewoon gas erop :) MVB wordt nu ook al drukker met 4WD en de laatste 2 clubwedstrijden deed de 4WD ook mee. Helaas met het afronden van me afstuderen bezig dus geen tijd gehad om ook daadwerkelijk met de wedstrijden mee te rijden :( De eerste volgende is ergens in Juli en dan hoop ik toch echt mee te doen.
 
Er zijn ondertussen heel wat mensen die een 4wd hebben ja, alleen is er tijdens het BNK weinig animo voor een 4wd klasse.

Maar ik zal tegen die tijd dat ik hem heb en rijklaar heb nog wel eens contact met je opnemen pasqual dan komen we een keer als er bij jullie 4wd gereden word die kant op.
 
Net contact gehad met mister TTech himself en hij verwacht volgende week vrijdag te kunnen beginnen met het versturen van de XRSen
 
Kan iemand de definitie van een Buggy hier beschrijven? Als ik de laatste modellen [4wd] bekijk vind ik het niet meer lijken [technisch] op wat eens een Buggy was. Wat zeggen de reglementen hierover? In het verleden werd een buggy als buggy gezien wanneer de gewichtsverhouding zo was geconstrueerd [de gewichtsverhouding was reglementair] dat de achterkant een heel stuk zwaarder was dan de voorkant, dit kwam oa doordat het “verplicht” was de motor “achter” de achteras te plaatsen. Als ik de nieuwe modellen bekijk, streeft men naar een gewichtsverhouding die zowat naar de 50/50 gaat, men plakt een buggy-outfit er om heen, en we hebben een nieuwe buggy of iets wat er op lijkt. Hierdoor zijn het karakter en de rijeigenschappen niet meer in overeenstemming met een buggy, en is een beetje te vergelijken met de 4wd F1 van Tamiya, welke ook meer overeenkomsten had met een touring, dan met het karakter van een achterwiel aangedreven single-seater zoals wij die kennen uit de 1:1 klasse F1. Het is dus een hooguit hybride, maar dan wel 1 die hoogstwaarschijnlijk de echte buggy-klasse uiteindelijk de nek om zal draaien in de toekomst. Persoonlijk hebben ze technisch bij mij de voorkeur boven de “echte traditionele buggy”, maar daar gaat het nu niet om? Wel jammer dat hiermee mogelijk een stukje flair en rijders-specialisme in de toekomst gaat verdwijnen.
 
wat zou 'n 4wd buggy zin hebben als het gewicht allemaal achteraan moet liggen ?


eenuh zoek even 't EFRA of IFMAR reglement op, daar staan alle specificaties.
 
drift-junkie zei:
Kan iemand de definitie van een Buggy hier beschrijven? Als ik de laatste modellen [4wd] bekijk vind ik het niet meer lijken [technisch] op wat eens een Buggy was. Wat zeggen de reglementen hierover? In het verleden werd een buggy als buggy gezien wanneer de gewichtsverhouding zo was geconstrueerd [de gewichtsverhouding was reglementair] dat de achterkant een heel stuk zwaarder was dan de voorkant, dit kwam oa doordat het “verplicht” was de motor “achter” de achteras te plaatsen. Als ik de nieuwe modellen bekijk, streeft men naar een gewichtsverhouding die zowat naar de 50/50 gaat, men plakt een buggy-outfit er om heen, en we hebben een nieuwe buggy of iets wat er op lijkt. Hierdoor zijn het karakter en de rijeigenschappen niet meer in overeenstemming met een buggy, en is een beetje te vergelijken met de 4wd F1 van Tamiya, welke ook meer overeenkomsten had met een touring, dan met het karakter van een achterwiel aangedreven single-seater zoals wij die kennen uit de 1:1 klasse F1. Het is dus een hooguit hybride, maar dan wel 1 die hoogstwaarschijnlijk de echte buggy-klasse uiteindelijk de nek om zal draaien in de toekomst. Persoonlijk hebben ze technisch bij mij de voorkeur boven de “echte traditionele buggy”, maar daar gaat het nu niet om? Wel jammer dat hiermee mogelijk een stukje flair en rijders-specialisme in de toekomst gaat verdwijnen.

4WD buggy's hebben altijd al een ongeveer 50/50 gewichtsverhouding gehad. Ik weet niet op welk verleden jij doelt?
 
Hahaha, Wie heeft dat niet met dit mooie weer. Het is dat ik aan het werk ben anders :D

Maar wat is je eerste indruk? ook al aan het bouwen?
 
Back
Top