Kan iemand de definitie van een Buggy hier beschrijven? Als ik de laatste modellen [4wd] bekijk vind ik het niet meer lijken [technisch] op wat eens een Buggy was. Wat zeggen de reglementen hierover? In het verleden werd een buggy als buggy gezien wanneer de gewichtsverhouding zo was geconstrueerd [de gewichtsverhouding was reglementair] dat de achterkant een heel stuk zwaarder was dan de voorkant, dit kwam oa doordat het “verplicht” was de motor “achter” de achteras te plaatsen. Als ik de nieuwe modellen bekijk, streeft men naar een gewichtsverhouding die zowat naar de 50/50 gaat, men plakt een buggy-outfit er om heen, en we hebben een nieuwe buggy of iets wat er op lijkt. Hierdoor zijn het karakter en de rijeigenschappen niet meer in overeenstemming met een buggy, en is een beetje te vergelijken met de 4wd F1 van Tamiya, welke ook meer overeenkomsten had met een touring, dan met het karakter van een achterwiel aangedreven single-seater zoals wij die kennen uit de 1:1 klasse F1. Het is dus een hooguit hybride, maar dan wel 1 die hoogstwaarschijnlijk de echte buggy-klasse uiteindelijk de nek om zal draaien in de toekomst. Persoonlijk hebben ze technisch bij mij de voorkeur boven de “echte traditionele buggy”, maar daar gaat het nu niet om? Wel jammer dat hiermee mogelijk een stukje flair en rijders-specialisme in de toekomst gaat verdwijnen.