Een misvatting is dat fluor kleuren altijd goed zichtbaar zijn, dat is niet altijd zo.
Ik had in de winkel de hele collectie Oracover en heb ook alle kleuren wel eens gebruikt.
We kwamen erachter dat fluor af en toe gewoon wegvalt.
Vooral in zonnig weer, strak blauwe lucht.
Bij een grijze lucht werk het wel weer goed.
Nou verschilt dat per persoon natuurlijk maar ik vloog regelmatig met 3 dezelfde personen en we hadden alle 3 hetzelfde idee.
Ik had ooit eens een JePe Pyranha jetje.
Ik dacht.. laat ik hem eens donkergroen met grijs maken, camouflage...
Ja... dat werkte prima, ik was hem heel snel kwijt.
Op gehoor geprobeerd het ding te landen, resultaat... een gekneusd rompje.
Nog een tip.
Als je dingen als servo openingen en andere openingen wilt snijden na het folien, gebruik een hete kleine soldeerbout.
Door de hitte smelt de folie zich aan de randen vast en je krijgt superstrakke randen plus dat je geen snede in het hout krijgt zoals wanneer je een mesje gebruikt.
De folie waait ook nooit los.
En op kritische plekken waar je weinig vlees hebt om de folie aan te hechten, smeer ik vaak eerst wat verdunde witte houtlijm, laat dat drogen en ga dan folien.
De hechting is dan echt stukken beter.
Oracover verkoopt er zijn eigen spul voor maar witte houtlijm werkt net zo goed en is goedkoper.
GJ
Ik had in de winkel de hele collectie Oracover en heb ook alle kleuren wel eens gebruikt.
We kwamen erachter dat fluor af en toe gewoon wegvalt.
Vooral in zonnig weer, strak blauwe lucht.
Bij een grijze lucht werk het wel weer goed.
Nou verschilt dat per persoon natuurlijk maar ik vloog regelmatig met 3 dezelfde personen en we hadden alle 3 hetzelfde idee.
Ik had ooit eens een JePe Pyranha jetje.
Ik dacht.. laat ik hem eens donkergroen met grijs maken, camouflage...
Ja... dat werkte prima, ik was hem heel snel kwijt.
Op gehoor geprobeerd het ding te landen, resultaat... een gekneusd rompje.
Nog een tip.
Als je dingen als servo openingen en andere openingen wilt snijden na het folien, gebruik een hete kleine soldeerbout.
Door de hitte smelt de folie zich aan de randen vast en je krijgt superstrakke randen plus dat je geen snede in het hout krijgt zoals wanneer je een mesje gebruikt.
De folie waait ook nooit los.
En op kritische plekken waar je weinig vlees hebt om de folie aan te hechten, smeer ik vaak eerst wat verdunde witte houtlijm, laat dat drogen en ga dan folien.
De hechting is dan echt stukken beter.
Oracover verkoopt er zijn eigen spul voor maar witte houtlijm werkt net zo goed en is goedkoper.
GJ