Hoi,
zeg heren, nou meen ik toch te weten dat dit draadje over een MS Composit Swift ging
Daar komt bij dat het hier geen chatbox is maar een forum
Om even kort op het lader verhaal in te gaan, je kan die accu met die lader nooit op 5,5A laden, ook al is ie 5C. Simpelweg omdat die lader niet meer dan 50 Watt vermogen kan leveren.
Dus in dit geval van een 11,1 V Lipo = 50 Watt / 11,1 V = max. 4,5 ampere !
En nu weer

ntopic:
Ik heb vanavond nog een kleinigheid aan de Swift gedaan
Voor de Swift heb ik twee propjes klaarliggen, 1 x APC E 6x4 en 1 x een MS 6x4 van Hobbycity.
Een van de mensen hier op het forum heeft met deze prop goede ervaringen op gedaan, even goede prestaties als de APC variant, maar met minder Ampere

Propje is ook erg stijf ...
Ik gebruik voor de Swift een 4 grams ontvangertje (RS410II) van Corona, hiervan heb ik de antennedraad helemaal in de vleugel gewerkt door een sneetje van een paar mmm diep te maken en de draad er in te duwen.
Verder heb ik de middensectie versterkt door er twee stukken carbon in te verwerken, dat waren restjes die ik nog had liggen. Hier laat ik het even bij, eerst maar eens kijken hoe dit straks vliegt.
De prop met de prop-adaptor zit er ook reeds op, toen ik het ding even proef liet draaien schrok ik haast van de power

Ding maakt op toeren een flink snerpend / jankend geluidje. Ben benieuwd hoe dat straks in de lucht gaat klinken ...
Tot zover ...
Grtz,
Menno