Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Kijk! :cool: Weer het nodige bij gespijkerd, was hard nodig ha ha ha! Heb het net zoals Berto ook vroegáh geleerd maar bij gebrek een gebruik weer bijna helemaal weg. Het enige nadeel van de betere legeringen is dat ze lastig te krijgen zijn buiten de luchtvaart om. Zoals ik als zei haal ik het meeste bij staalmarkt.nl maar die hebben geen hogere legeringen. Maar ik hou me aanbevolen Jitze! ;)


alleen erg jammer dat f-16 verwisseld gaat worden over aantal(?) jaar..
Hélemaal niet jammer, daardoor komt er straks een veelvoud aan spares en materiaal vrij wat niet meer gebruikt kan/hoefd worden....en die komen dan weer in de "hobby-recycling" keuken terecht! :D Alles voor het milieu hé ?:rolleyes:


Groetjes,
Gerald
 
was het niet O voor zacht T voor tijd en N voor hard

en vergeet de 7075 niet
al deeze legeringen kun je bij de betere alu handols krijgen
naadeel met 2024 en 7075is dat ze lastig te verspanen zijn
heel veel koelen is noodzakelijk anders word het zo hard dat ales vast loopt
 
De 7075 serie bevat zink en is de sterkte aluminium legering, wel moet er bij dit aluminium op de grote kerfslag gevoeligheid gelet worden. ook is het 7075 aluminium in de T6 conditie ( T6=oplosgloeien, gevolgd door afschrikken en kunstmatig precipitatieharden) erg gevoelig voor spanning corrosie.

@j.weel
Overzichtje toestand aanduidingen aluminium:
F= zoals gefabriceerd
O=zachtgegloeid
H=verstevigd door koud vervormen
AQ=zacht niet stabiele toestand
W=niet stabiele toestand na de AQ toestand
T=toestand na oplosgloeien, afschrikken en precipitatie harden.

Greets Rowan,
 
Beste mensen,

Zo, dit was een spoedcursus alu. kwalificaties.
Dank daarvoor en zoals ik het nu zie komen we een heel eind met de 2024.

Bedankt, nu weer terug naar de F-16 anders komt ie niet op tijd af. :cool:

Bert
 
.........nu weer terug naar de F-16 anders komt ie niet op tijd af. :cool:

Bert

Juist, daar sla je de kop mee op de spijker!

Vandaag het heugelijke moment om de kist te verhuizen naar m'n eigen bouw plekkie om daar verder te knutselen. Man man man, ik dacht dat mijn hobby ruimte best groot was ha ha ha! Constructief is hij al een heel eind, vleugel/romp pennen zijn inmiddels aangebracht alsook de flaps, slats en rudder scharnieren. Hoogteroer scharnieren nog effe niet, daar ga ik nog iets lichters voor verzinnen. Volgende week rap verder gaan aan het onderstel om deze passend in de romp te monteren. Het neuspootje direct al er in gegooid en dat paste als gegoten :D.

Groetjes,
Gerald


Effe formaat afsteken tegen de rest in de kamer....
GroteFoto-3P7BHLD4.jpg


GroteFoto-RLC8MU37.jpg
 
Speedo Geraldo

@Gerald.

Kijk daar komt nu pas echt snelheid in, kist ligt eindelijk op de werkbank, nu iedere keer als je zin hebt lekker bouwen.

Moeten maar weer eens afspreken, hoe zit jij a.s. donderdag en vrijdag , diensten?

:worship: zonder gekheid :proost:

Ger. (nog effe buurten a.s. zondag op Rozenburg? )
 
Juist, daar sla je de kop mee op de spijker!

Vandaag het heugelijke moment om de kist te verhuizen naar m'n eigen bouw plekkie om daar verder te knutselen. Man man man, ik dacht dat mijn hobby ruimte best groot was ha ha ha! Constructief is hij al een heel eind, vleugel/romp pennen zijn inmiddels aangebracht alsook de flaps, slats en rudder scharnieren. Hoogteroer scharnieren nog effe niet, daar ga ik nog iets lichters voor verzinnen. Volgende week rap verder gaan aan het onderstel om deze passend in de romp te monteren. Het neuspootje direct al er in gegooid en dat paste als gegoten :D.

Groetjes,
Gerald


Effe formaat afsteken tegen de rest in de kamer....

Hi Gerald,
your kit looks great !!! it is awesome. Could you take a picture of the side of fuselage showing the profile in the root? and please could you tell me the maximum thicknes of the profile on that? i have 4% of the chord like NACA 64A204 that is 30.5mm. and the last question jejeje, what range of values must be for the centre of gravity? thanks in advance. i've started to sheeting my model its very interesting.

greets,
Pablo
 
Zo, dan ligt er wat in je hobbykamer! :D Wat mooi, zeg! Als je daar uiteindelijk geen kampioenschappen mee wint, weet ik het ook niet meer... ;)

Maar uh Gerald, wat lees ik nou in jouw citaat?

... alsook de flaps, slats en rudder scharnieren ...

"Slats" waren "LE-Flaps", toch? ;)

~Jolmer
 
Fototje geleent van een paar pagina's terug
part04.jpg


ik wist niet dat die slats zo groot waren in verhouding met de vleugelkoorde
succes met dit afslank project ;)
 
Mondjes maat verder aan de dragbrace, lastig onderdeel, moet allemaal precies kloppen maar het begint er steeds meer op te lijken. Ik hoop hem in het weekend voor het eerst op z'n pootjes te kunnen zetten, altijd weer een mijlpaal in de bouw van een kist vind ik....:cool: Moet wél voor de baas nog wat extra ongeplanned werken, kijken of het gaat lukken dit weekend.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-CPHJ7NGG.jpg


GroteFoto-HCWVXAQ3.jpg
 
die baas vloog toch niet vandaag dus flink doorbouwen......... city in de mist

Hey Pieter, dat klopt als een bus, 7:45 stond ik alweer bij m'n voordeur ha ha ha, inderdaad verder prutsen! :D Had in de middag iets anders maar zo toch nog wat gedaan. Morgen helaas de hele dag m'n reserve dienst kwijt, de hele dag naar antwerpen en laat thuis. Tóch vandaag goed opgeschoten dus ik ga nog steed voor het weekend om de kist op z'n poten te zetten.

Het inwendige overcenter lockie is wat deze dragbrace lastig maakt, veel tijd aan besteed maar nu past het precies goed. Klein piel en monniken werk maar het loont.

GroteFoto-KTKSVH76.jpg


GroteFoto-XWKMOE8C.jpg



Jup, de slats gaan over de hele lengte van de vleugel, en de flaperons maar tot ongeveer 2/3e.
Hoi Laurens, goed opgemerkt, dat maakt die leading edge flaps erg effectief. Vooral met high-alfa langzaam vliegen schijnt hem dat een stuk stabieler te maken, ben benieuwd.

Hieronder kun je mooi de oppervlaktes zien van de respecterende vlakken.

Groetjes,
Gerald
GroteFoto-WUVAGDAA.jpg
 
Het is allemaal niet te onderscheiden van echt.
Erg mooi wat je maakt , petje af voor alleen al het geduld wat je daar voor hebt.

gr Maikel
 
Back
Top