DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Hey ,ben weer terug van mijn rondreis door Zwitserland ,deze was top!!:)
Heb alleen nu een probleem:mad:
Kan een stuk of wat films niet laden ook niet via de drone zelf , zie de films wel op de iPad als hij is afgekoppelt van de drone ??
Help:eek: ,want dit zijn super beelden ( kan niet renderen)
 
Laatst bewerkt:
Hey ,ben weer terug van mijn rondreis door Zwitserland ,deze was top!!:)
Heb alleen nu een probleem:mad:
Kan een stuk of wat films niet laden ook niet via de drone zelf , zie de films wel op de iPad als hij is afgekoppelt van de drone ??
Help:eek: ,want dit zijn super beelden ( kan niet renderen)

Welkom terug was een korte vakantie ;)
En heb je al geprobeerd om het met een cardreader over te zetten?
of van je Ipad naar de pc of Imac?

succes kijk uit naar je resultaten ;)
 
Nee niet mogelijk , ik weet nu wel wat er gebeurt is .
had geprobeerd om wat filmpjes op de iPad te zetten ,maar daar was te weinig ruimte meer op .
Dus hij deed kopieeren maar werd dan afgebroken. zijn een stuk of 7 files van de 60 :(
 
Ik heb sinds een paar dagen een Advance in huis en heb 6 vluchtjes gemaakt op 2 accu's en zijn de videobeelden echt super mooi.
Wat ik komende week al eerste ga doen is nog een accu erbij kopen, want 1 is niks 2 is te weinig met 1 lader, en 3 is net genoeg
om niet met teveel pauzes tussen het laden door komen te zitten, en dat is echt een ramp met dat 57 watt ladertje dat er bij zit,
want anderhalf uur laden is echt te lang, en dat moet dus binnen een uur kunnen, dus moet er een snellader komen en een extra accu.

Dan nog een minpunt en dat is de vertraging van de live video overdracht maar m'n tablet, want dat is echt een domper op de hele
feestvreugde, en dat schijnt te verhelpen te zijn door de "image transmission quality" omlaag te zetten, maar dat gaat niet,
want dji heeft de image transmission settings aangepast na de firmware update, en wel van 32kanalen naar 8,
en ook dus de mogelijkheid om de mbps vd image transmission quality aan te passen, en dat schijnt dus nodig te zijn
om de vertraging (een eind) op te heffen. Dus is er een appje waarmee je die 32 kanalen en de instelmogelijkheid weer
terug kunt installeren, dus heb ik die gedownload, alleen worstel ik nu met een heel ander probleem, en dat is dat
ik het bewuste bestandje niet uit winrar kan verslepen, dus daar ben ik nog even zoet mee, en als dat klaar is,
dan moet ik nog maar afwachten of het helpt.
Dan nog een minpuntje over de rth functie, want de eerste keer lande hij netjes tot binnen 1 meter van waar hij opsteeg,
maar een vlucht later was dat al dik 10 meter verderop , dus dat moet ik nog een paar keer gaan uittesten.
Dan nog de telemetrie, die geeft alles aan behalve de voorwaarste snelheid, dus zou dat te maken hebben
met het feit dat ik een tablet als monitor gebruik, en ik op de boerenbuiten geen wifi verbinding had?
Want ook de google maps functie in de dji go app werkte niet.
En dan nog over het bereik, want 2km is wel erg overdreven, want tussen de 350 en 500 meter, krijg
ik al een waarschuwing voor een zwak video signaal, en of dat nou recht omhoog is of 350/500m ver weg,
maakt niet uit, dus hoe zijn de ervaringen hier?
En dan nog een vraagje over de lipo accu's. tot hoever mag je die leeg trekken? Dus wat is de uiterste limiet
om nog veilig te kunnen landen? Ik heb de eerste waarschuwing op 50% gezet en critical op 30%
en land altijd uiterlijk op 35/40%.
Verder heb ik wel een probleempje gehad, en dat was dat ik na de allereerste vlucht, de accu heb gewisseld
voor een volle voor een 2e vlucht, en toen deed de dji go app het niet meer. Die heb ik thuis verwijderd
vd tablet en opnieuw geïnstalleerd, en dat ging vandaag dus goed, en heb wel een aanpassing gedaan
in het menu van djio go en door "cache localy when recording"uit te schakelen, want ik dacht begrepen
te hebben dat mijn tablet dat schijnbaar niet aan kon. Reden weet ik niet, want ik heb wat dat betreft de ballen
verstand van computers, en vind ik het gedoe met firmware, appjes en instellingen voor ditjes en datjes al
spannend genoeg voor mijn kunnen. Nou, ik zal er maar eens een eind aan breien, want het is wel weer
een hele lap tekst geworden, dus bij deze.
 
Hoi , wat voor tablet heb je iPad of andere .....
bereik ligt toch waar je staat ,open veld of tussen bomen ? verste wat ik heb gehaald is 1600meter zonder hulpmiddelen .
Ja ,je moet toch wel wat van firmware pc video bewerken weten anders kan je wel eens lastig worden.;)
 
Hoi , wat voor tablet heb je iPad of andere .....
bereik ligt toch waar je staat ,open veld of tussen bomen ? verste wat ik heb gehaald is 1600meter zonder hulpmiddelen .
Ja ,je moet toch wel wat van firmware pc video bewerken weten anders kan je wel eens lastig worden.;)
ik heb een samsung galaxy 10.1 inch tablet van +- 1,5 jaar oud, (android),en heb ik de laatste updates geïnstalleerd voordat ik
de dji go app heb geïnstalleerd.
Ik dacht dat het te maken had met het opslaan van video op de tablet, en die dan snel volloopt en het op een gegeven moment
niet meer aan kon. Ik weet niet hoeveel zooi het was, maar veel gigabytjes, en die heb ik er dan ook af gegooid
en toen de dji go app opnieuw geïnstalleerd, toen cache localy when recording uitgezet, en vandaag dan ook geen
last meer gehad. Gelukkig stond mijn phantom aan de grond toen de app weigerde, maar ik las ook van iemand
waar dat tijdens de vlucht gebeurde, en leuk dat je dan een rth knop hebt, maar dat lijkt me dan toch wel even
schrikken als dat gebeurd.
 
Ik merk de laatste tijd dat mijn phantom 3pro, soms uit zichzelf heeel langszaam rondjes draait, niet altijd maar toch relatief vaak, meer mensen met dit probleem? Zou een imu calibratie helpen misschien, bij laatste fw update niet gedaan namelijk
 
Ik merk de laatste tijd dat mijn phantom 3pro, soms uit zichzelf heeel langszaam rondjes draait, niet altijd maar toch relatief vaak, meer mensen met dit probleem? Zou een imu calibratie helpen misschien, bij laatste fw update niet gedaan namelijk

Rondjes is vaak compas en/of imu. Na zo'n grote update altijd een imu calibratie.
Nu het weer buiten kouder wordt, zet dan eerst de phantom een tijdje buiten om te koelen en voer dan direct de imu calibratie uit.
Niet binnen want anders duurt de 'warming up' erg lang totdat deze de temperatuur bereikt heeft waarde imu calibratie temperatuur is bij uitgevoerd
 
ik heb een samsung galaxy 10.1 inch tablet van +- 1,5 jaar oud, (android),en heb ik de laatste updates geïnstalleerd voordat ik
de dji go app heb geïnstalleerd.
Ik dacht dat het te maken had met het opslaan van video op de tablet, en die dan snel volloopt en het op een gegeven moment
niet meer aan kon. Ik weet niet hoeveel zooi het was, maar veel gigabytjes, en die heb ik er dan ook af gegooid
en toen de dji go app opnieuw geïnstalleerd, toen cache localy when recording uitgezet, en vandaag dan ook geen
last meer gehad. Gelukkig stond mijn phantom aan de grond toen de app weigerde, maar ik las ook van iemand
waar dat tijdens de vlucht gebeurde, en leuk dat je dan een rth knop hebt, maar dat lijkt me dan toch wel even
schrikken als dat gebeurd.
Als eerste: probeer te leren vliegen zonder tablet. Want in paniek raken als de app crashed is nergens voor nodig. De phantom kan prima vliegen zonder app. Als dat nog eens gebeurd, geen paniek. App afsluiten uit het geheugen, desnoods de USB kabel los en weer terug en rustig de connectie maken. De phantom stort echt niet neer.


Voor al die andere vragen. Standaard moet je echt verder kunnen dan een paar honderd meter. Mij is het in ieder geval gelukt tot einde van een heel lang grasveld op ongeveer 50m hoogte en 2700m kreeg ik pas een video warning.
Let wel, dat is video, geen besturing, die gaat nog veel verder.

Geen WiFi en Google maps?, eerst thuis de map oproepen, rond je heen browsen en inzoomen want dan wordt de map gecached en kan je zonder verbinding toch de map op locatie gebruiken.

Voorwaarde snelheid moet aangegeven worden, heeft niets met je tablet te maken.
Return to home 10m verder, hmmm heb je wel lang genoeg op genoeg satelliets gewacht. Wellicht voordat je echt gaat vliegen dan eerst de nieuwe goed home locatie opslaan want die van mij komt altijd binnen de meter precies terug..altijd...

Landen bij 40%?, waarom?, zonde van de vliegtijd toch. Ik vlieg al 9 jaar met lipos en hou de 20% aan. De dji lipos zijn zelfs een beetje anders want bij 20% zijn ze hoger in spanning dan andere. Dji geeft zelf ook toe om af en toe naar de 8% te gaan.
Lipos gaan pas kapot bij vaak onder 10% te gaan en echt direct kapot bij 0%

Verder weet ik het even niet meer van je vragen, maar probeer echt eerst vertrouwd te worden met de phantom en vliegen.

Menno
 
Rondjes is vaak compas en/of imu. Na zo'n grote update altijd een imu calibratie.
Nu het weer buiten kouder wordt, zet dan eerst de phantom een tijdje buiten om te koelen en voer dan direct de imu calibratie uit.
Niet binnen want anders duurt de 'warming up' erg lang totdat deze de temperatuur bereikt heeft waarde imu calibratie temperatuur is bij uitgevoerd

Calibreer proces ken ik, was wel heel benieuwd of meer mensen dit mee hebben gemaakt, toch maar weer ff calibreren dus hehe
 
Als eerste: probeer te leren vliegen zonder tablet. Want in paniek raken als de app crashed is nergens voor nodig. De phantom kan prima vliegen zonder app. Als dat nog eens gebeurd, geen paniek. App afsluiten uit het geheugen, desnoods de USB kabel los en weer terug en rustig de connectie maken. De phantom stort echt niet neer.


Voor al die andere vragen. Standaard moet je echt verder kunnen dan een paar honderd meter. Mij is het in ieder geval gelukt tot einde van een heel lang grasveld op ongeveer 50m hoogte en 2700m kreeg ik pas een video warning.
Let wel, dat is video, geen besturing, die gaat nog veel verder.

Geen WiFi en Google maps?, eerst thuis de map oproepen, rond je heen browsen en inzoomen want dan wordt de map gecached en kan je zonder verbinding toch de map op locatie gebruiken.

Voorwaarde snelheid moet aangegeven worden, heeft niets met je tablet te maken.
Return to home 10m verder, hmmm heb je wel lang genoeg op genoeg satelliets gewacht. Wellicht voordat je echt gaat vliegen dan eerst de nieuwe goed home locatie opslaan want die van mij komt altijd binnen de meter precies terug..altijd...

Landen bij 40%?, waarom?, zonde van de vliegtijd toch. Ik vlieg al 9 jaar met lipos en hou de 20% aan. De dji lipos zijn zelfs een beetje anders want bij 20% zijn ze hoger in spanning dan andere. Dji geeft zelf ook toe om af en toe naar de 8% te gaan.
Lipos gaan pas kapot bij vaak onder 10% te gaan en echt direct kapot bij 0%

Verder weet ik het even niet meer van je vragen, maar probeer echt eerst vertrouwd te worden met de phantom en vliegen.

Menno
Hoi Menno,
Ik kan er wel mee vliegen, maar als je 500m meter of verder zit, dan heb je echt je monitor nodig, want dan zie je hem zelf niet meer.
Maar zoals ik al zei, heb ik de 2e dag geen problemen meer gehad met de dji go, dus denk ik wel dat het aan het localy cachen heeft gelegen.
En welke firmware versie heb jij er op staan? Want ik heb de nieuwste geïnstalleerd, en daar hebben ze de image transmission settings
aangepast en van 32 naar 8 kanalen terug gebracht, en dat lijkt mij de schuldige aan het beperkte bereik, en kun je de
Ik heb inmiddels het bewuste bestandje kunnen plaatsen, maar het werkt niet. Zodra je de tablet uit en weer aanzet na de download
dan zie je wel de 32 kanalen, maar zodra ik de tablet weer op de phantom aansluit en de phantom aanzet, springt
het toch weer terug naar de 8 kanalen. Daarnaast is de schuifbalk voor de mbps instelling er ook niet, en die lijkt mij
het probleem van de video vertraging.
Verder zou ik graag willen weten wat de afkortingen in de telemetrie balk betekenen, want daar vind ik nergens wat over.
Dus " H: D: V.S: H.S"
Ik dacht dat "H." voor hoogte stond, "D" heb ik geen idee, "V.S" voor vertical speed en "H.S" voor horizontal speed,
maar als ik vlieg, dan zie ik de vertical speed over het algemeen sneller gaan dan de horizontal speed, en dat terwijl
de drone niet stijgt of daalt.
Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat het gevaarlijk is om de accu's tijdens het vliegen onder de 20% te laten komen,
dus wat is waar?
 
Hi, laatste firmware, maar vlieg voornamelijk met Litchi app. Behalve meer flexible is ook de hardware video besturing van Litchi erg veel beter op mijn tablet.
De 32 kanalen is .. zeg maar.. een grijs gebied. De uiterste kanalen zijn in veel landen niet toegestaan voor dit soort verkeer. Vandaar dat DJI ze standaard op 20 kanalen zet. Met iedere firmware update wordt dat config bestand dat je hebt aangepast weer overschreven.
De kanalen zijn overigens alleen voor video van belang, voor telemetry en radio control zijn er wel een vaste set op die band.
Het heeft alleen zin om dit als 'schuldige' te zien als je op je vlieglocatie in de monitor druk verkeer ziet op die kanalen. Ik heb zelf eigenlijk altijd alles vrij en ben ook gestopt met het aanpassen van dat config bestand.
De schuifbalk komt alleen te voorschijn bij : let op: een tablet die op Amerikaanse localisation staat en in custom mode in die kanalen monitor. Je moet dus de tablet op amerikaanse settings zetten en niet nederlandse (niet de taal, maar de localisation settings) De mbps instelling is dynamisch, die zou eigenlijk vanzelf naar het optimale moeten gaan.

Telemetry: tja, (H)eight, (D)istance (to home), inderdaad vertical speed en horizontal speed. Heb je ook nog een GPS in je tablet zie je ook nog de distance naar de tablet als die afwijkt van de home point distance.
Als de vertical speed flink beweegt... en in een GPS assisted mode vliegt (dus P) dan kan dat eigenlijk niet of je GPS ontvangst is op locatie twijfelachtig.
In (A)tti mode is het de baro meter en ja, die kan fluctueren. Vreemd..

Het is niet gevaarlijk om onder de 20% te komen, maar om vele redenen hoogst onverstandig :)
Kijk, als je rond de 20% vlakbij bent is het geen ramp om eens naar 15 of 10 te gaan, maar probeer dat te voorkomen.
Als je op afstand dat hebt.. tja.. dan is de kans groot dat je die 20% nodig hebt en dat is gokken en onverstandig.
20% aanhouden is prima, dat doet bijna iedere vlieger (vleugel, heli) ook, of 25% , maar 40 to 50%?, hou je toch geen vliegtijd over.
De accus gaan toch uiteindelijk slechter worden, lipo's zijn prachtige accu's maar ze hebben een beperkte levensduur. Als je ze niet gebruikt, degraderen ze toch nog steeds over tijd. Kan je ze maar beter goed gebruiken :)
 
Hallo,

Mijn Phantom 3 Advanced geeft voor elke vlucht die ik wil maken aan dat de imu moet worden gekalibreerd. Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top