Dutch Tamiya Challenge 2011!

Check mijn Avatar;)
Daar staat een Datsun 510 Bluebird op een M-chassis waar ik vroeger ook mee geraced heb.
Tja 2 klasses rijden...
Als je wat tijd tussen de heat in hebt is het goed te doen.
Word alleen wat lastiger als ze je beide klasses achter elkaar laten rijden:cool::cool:
Het is afgelopen wedstrijd ook weer gelukt,alleen is het omschakelen van TC naar F1 toch ffies wennen:D

mvg Roy

Haha, geinig ding he?!

Ik vraag me idd wel af hoe jij het voor elkaar krijgt om in meer dan 1 klasse te rijden. Ik had mijn tijd hard nodig.

Datsun 510 Bluebird op een M03-chassis
Ik zou zelf toch voor een metall gear servo gaan.
Je hebt zelf afgelopen race gezien dat een F1 toch wel eens een tik op de voorzijde krijgt en ook met een goede servo saver zal een kunststof tandwiel dit niet echt lekker vinden:(

mvg Roy

Leuk wagentje, wat voor chassis is het precies?

Heb trouwens deze servo gevonden, redelijk snel en met kogellagers op de uitgaande as. Zou het wat zijn?
» Savöx SC-0352- Servo 6,5kg en 0.14 sec/60° Savöx Servos

Hij is binnen.

We zijn hier nu collectief fan van het M chassis, het loopt fantastisch en de kap is echt mooi gespoten en bestickerd. De Slash en TT01 moeten gaan wijken voor een M03 Swift :) zodat we tegen elkaar kunnen rijden op parkeerplaatsen.

De F1 is bijna battle ready voor Eindhoven, ga de achteras wat lager zetten ivm slijtage van de wielen.

Toch maar eens shoppen of hier in de buurt wordt gereden met het M chassis.

Zorg er wel voor bij de F1 dat je achterzijde niet te laag komt.
Dit ivm dat je anders een niet constant sturende F1 gaat krijgen.
Voor iets lager als achter is mijn ervaring,correct me if i am wrong.

mvg Roy

Ja ga ik doen, de as gaat zakken dus de rest komt omhoog.
Ik heb eergisteren opgelet en de echte staan ook behoorlijk omlaag (bodem dan).

Zijn we trouwens een F1 rijder kwijt door de verkoop van de F104 door Angelo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn we trouwens een F1 rijder kwijt door de verkoop van de F104 door Angelo?
Was niet echt een verrassing, Angelo is meer van het gooi en smijtwerk op de baan en met een F1 moet je nu eenmaal beheerst rijden en dit moet je liggen.

alleen is het omschakelen van TC naar F1 toch ffies wennen
Precies de reden dat ik maar 1 klasse rij. Het bochtenwerk tussen een F1, FWD en 4WD is totaal anders, dat je telkens weer moet omschakelen.

Zorg er wel voor bij de F1 dat je achterzijde niet te laag komt.
Dit ivm dat je anders een niet constant sturende F1 gaat krijgen.
Voor iets lager als achter is mijn ervaring,correct me if i am wrong.

Ik zorg ook altijd dat de bodemvrijheid voor minder is dan achter. Moet zeggen dat de F1 er niet echt verkeerd op reageert, in tegenstelling tot auto's met een brede bodemplaat. Ik denk dat voornamelijk de luchtstroom onder de auto de instabiliteit veroorzaakt, F1 heeft door de smalle bodem blijkbaar minder last hiervan.

Laatst bewerkt:
Jammer, maar er is ook goed nieuws. Ghossie gaat ook F1 rijden dus wellicht zien we hem ook verschijnen op het DTC.

Ik weet niet of ik dit jaar nog wel op de DTC ga verschijnen omdat het behoorlijk uit mijn richting is. Binnenkort eerst wat rondje op Real80 gaan draaien en de auto leren kennen. Binnenkort ook de F104X1 en de bedoeling is dat die volgend seizoen helemaal de competitie mee gaat doen.
Ook een nieuwe zender gekocht namelijk een KoPropo EX-10 Eurus Limited Black Edition, dus allemaal eerst even goed op elkaar afstemmen. Maar ik heb de smaak in Deventer goed te pakken gekregen. Nu eerst zorgen dat alle materiaal ook goed voor elkaar komt alvorens ik ergens mee begin. K heb al door dat ik wel een behoorlijk budget nodig ben om alles aan te schaffen. K heb altijd bigscale gereden maar kwa aanschaf is dit ook niet goedkoop wat laders, voedingen, bandenwarmers en wat al nie meer :p.

Ok, even het spul op Tamiyagekken bekeken en ziet er professioneel uit.
Ben eigenlijk al een beetje benieuwd naar de kalender van volgend jaar.

Had je in Deventer meegereden of ben je daar alleen komen kijken?

Ik hoop dat ik mijn f1 nog weer terug kan krijgen dan ben ik ook gewoon van de partij hoor.
Zijn dan nog steeds genoeg F1 rijders in deventer.ik had begrepen dat max ook misschien volgend jaar F1 gaat rijden.

Heb je geen F1 meer dan Behave? Ik denk wel dat er genoeg F1-rijders in Deventer blijven, je hebt Marten, de twee dochters van Marten, Jack, Eddy en ik, dan heb je er in ieder geval al 6, en dan komen er nog wel wat meer bij denk ik.

Marcel

Ik ( Eddy ) weet het volgend jaar nog niet. Het DTC was leuk, maar voor mij volgend jaar zeker niet meer. ( niet om de prestaties of om het gewicht reglement of zo, voordat iemand dat weer gaat roepen. ) Maar tijdnood en andere prioriteiten hebben voorrang.

Dat zou jammer zijn Eddy.
Ik dacht dat hij afgelopen wedstrijd best wel lekker ging.
Helemaal op de vochtige baan.

mvg Roy

Ik ( Eddy ) weet het volgend jaar nog niet. Het DTC was leuk, maar voor mij volgend jaar zeker niet meer. ( niet om de prestaties of om het gewicht reglement of zo, voordat iemand dat weer gaat roepen. ) Maar tijdnood en andere prioriteiten hebben voorrang.

Ik weet niet of ik dit jaar nog wel op de DTC ga verschijnen omdat het behoorlijk uit mijn richting is…….Binnenkort ook de F104X1 en de bedoeling is dat die volgend seizoen helemaal de competitie mee gaat doen………Ook een nieuwe zender gekocht namelijk een KoPropo EX-10 Eurus Limited Black Edition,…….K heb al door dat ik wel een behoorlijk budget nodig ben om alles aan te schaffen. K heb altijd bigscale gereden maar kwa aanschaf is dit ook niet goedkoop wat laders, voedingen, bandenwarmers en wat al nie meer :p.

De meeste kosten bespaar je door een collega rijder uit jouw omgeving te zoeken, en samen naar de evenementen van bv de DTC te rijden, contacten leggen, oproep doen, verzin het maar!!! Ik heb ook geen auto van de zaak of brandstofvergoeding, als ik op eigen houtje moet, dan is er voor mij ook geen nationaal gebeuren vrees ik, zo geldt dat ook voor andere rijders die niet eens een auto hebben, zoals bv de jeugd, ze zouden misschien wel willen, maar als wij het ze niet voorleggen, dan gebeurd er niets (uiteraard reis kosten delen met elkaar)!!! Gewoon komen en leren, circuits verkennen, kennis opdoen, tips verzamelen en persoonlijke contacten leggen, leef nu want morgen is er misschien weer 1 of andere crisis!!

Je kan het zo duur maken als jezelf wil, natuurlijk is het “starttarief” in deze hobby best hoog, gelukkig kan je nu voor een klasse kiezen waarbij je niet 2 of 3 keer per jaar de hele zooi hoeft te upgraden, zoals vroeger het geval was om competitief mee te kunnen komen!!! Een verstandige regulering (ivv reglementen) door clubs of andere organen is daarbij zeer belangrijk, onder de vlag van: “vooruitgang kan je niet tegenhouden”, werd alles maar toegestaan, inmiddels is men daarop wel een beetje terug gekomen, helaas was de leerschool wat hard (terugloop in deelnemers). Race klassen zoals F1, M-chassis en de Stock zijn redelijk rustig in verloop wbt materiaal, oftewel je kan met verouderde modellen nog steeds goed meedraaien (soms zijn ze nog steeds beter dan de vernieuwde versies ervan). Motoren, regelaars, banden en hop-ups zijn soms beperkt, wat de kosten natuurlijk goed drukt, hierdoor komt het ook weer wat meer op de rijder aan, en niet het budget wat hij of zij heeft!

In de DTC het F-103 chassis verbieden zoals in Basel??? wanneer zij denken dat zij die “luxe” kunnen permitteren, dan hebben ze daar kennelijk teveel aan deelnemers, en/of niks geleerd van het verleden!!! Ik zie het al voor mij: het M-03 chassis verbieden in de M-classe (moet wijken mbt commerciële motieven) dan is deze klassen meteen ten dode opgeschreven!!!

Back