Ik weet niet of ik dit jaar nog wel op de DTC ga verschijnen omdat het behoorlijk uit mijn richting is…….Binnenkort ook de F104X1 en de bedoeling is dat die volgend seizoen helemaal de competitie mee gaat doen………Ook een nieuwe zender gekocht namelijk een KoPropo EX-10 Eurus Limited Black Edition,…….K heb al door dat ik wel een behoorlijk budget nodig ben om alles aan te schaffen. K heb altijd bigscale gereden maar kwa aanschaf is dit ook niet goedkoop wat laders, voedingen, bandenwarmers en wat al nie meer

.
De meeste kosten bespaar je door een collega rijder uit jouw omgeving te zoeken, en samen naar de evenementen van bv de DTC te rijden, contacten leggen, oproep doen, verzin het maar!!! Ik heb ook geen auto van de zaak of brandstofvergoeding, als ik op eigen houtje moet, dan is er voor mij ook geen nationaal gebeuren vrees ik, zo geldt dat ook voor andere rijders die niet eens een auto hebben, zoals bv de jeugd, ze zouden misschien wel willen, maar als wij het ze niet voorleggen, dan gebeurd er niets (uiteraard reis kosten delen met elkaar)!!! Gewoon komen en leren, circuits verkennen, kennis opdoen, tips verzamelen en persoonlijke contacten leggen, leef nu want morgen is er misschien weer 1 of andere crisis!!
Je kan het zo duur maken als jezelf wil, natuurlijk is het “starttarief” in deze hobby best hoog, gelukkig kan je nu voor een klasse kiezen waarbij je niet 2 of 3 keer per jaar de hele zooi hoeft te upgraden, zoals vroeger het geval was om competitief mee te kunnen komen!!! Een verstandige regulering (ivv reglementen) door clubs of andere organen is daarbij zeer belangrijk, onder de vlag van: “vooruitgang kan je niet tegenhouden”, werd alles maar toegestaan, inmiddels is men daarop wel een beetje terug gekomen, helaas was de leerschool wat hard (terugloop in deelnemers). Race klassen zoals F1, M-chassis en de Stock zijn redelijk rustig in verloop wbt materiaal, oftewel je kan met verouderde modellen nog steeds goed meedraaien (soms zijn ze nog steeds beter dan de vernieuwde versies ervan). Motoren, regelaars, banden en hop-ups zijn soms beperkt, wat de kosten natuurlijk goed drukt, hierdoor komt het ook weer wat meer op de rijder aan, en niet het budget wat hij of zij heeft!
In de DTC het F-103 chassis verbieden zoals in Basel??? wanneer zij denken dat zij die “luxe” kunnen permitteren, dan hebben ze daar kennelijk teveel aan deelnemers, en/of niks geleerd van het verleden!!! Ik zie het al voor mij: het M-03 chassis verbieden in de M-classe (moet wijken mbt commerciële motieven) dan is deze klassen meteen ten dode opgeschreven!!!