E-REVO topic

....Gearing mag je ook wel even naar kijken, omdat deze banden zwaarder zijn, maar ook vooral groter, is het wellicht nodig om je gearing wat omlaag te doen....

....Rij je op 4 of 6 s?, waar staat je punch control op.
Wat is je gearing ?...

• 4s,
  • stock gear ratio (18/65),
  • punch control weet ik niet meer zeker, maar waarschijnlijk stock.
  • rustige rijstijl, zelden vol gas weg of vol op de rem.

Oh, dan komt dat wel goed hoor.
Ik heb een hele tijd op 4S gereden met badlands en punch control op 30% met 18/54 gearing. Mijn diffs zijn nog steeds prima, zelfs nu ook ook nog een keer of 10 6S accu's heb leeg gereden.
Maar ik heb ook een rustige rijstijl + punch control + lichte banden.
Als je zelf punch control ook op 30-40% zet, kan je nog wel met je gearing naar 18/54 denk ik, krijg je een heel andere auto voor terug :). Zolang je maar een beetje met beleid rijdt op 4S, gaan die diffs echt wel even mee. Ik weet niet hoe handig ben, maar anders kunnen er zodra de stock diffs op zijn Losi diffs in :)

Of wellicht heb ik dan mijn eigen diff case af, en hoef je amper meer te modden voor de Losi diffs.

97048a56-e80a-4def-9a12-819787b89810_zpse2a4ccc5.jpg

Hallo allen,

Weer een poosje geleden ondertussen, kleine baby erbij die de nodige aandacht nodig heeft... Stilaan terug iets meer vrije tijd om eens iets compleet nutteloos te doen zoals de Revo uitlaten:p!

Jullie hebben hier ook niet stilgezeten ondertussen. Ik ben een paar weken terug aan het bijlezen en ik zie dat er nieuw talent bijgekomen is. Wesley, ik ben je draadje ook met veel plezier aan t volgen op het traxxas forum. Jij hebt precies ook de wapens in huis om volop te modden.

Ik heb 2 Revo's die stilaan de juiste upgrades kregen ondertussen maar de Losi diffs zijn er nooit echt van gekomen. Het leek me allemaal iets te complex en onduidelijk met wat ik nu wel en niet nodig had. Dat andere probleem van mij zijn brekende bulckheads. Ik durf de Revo soms nogal eens euuuh... verticaal te lanceren zodat bij een 'goede' landing de bulckhead het wel al eens durft te begeven.
Nu wil ik gerust mijn rijstijl aanpassen omdat ik genoeg heb gehad met de stockdiffs. Ik heb mezelf gisteren 2 losi diffs cadeau gedaan.(nog onderweg natuurlijk). Ik heb ergens een lijstje gezien met wat ik nog nodig had maar ik vind het natuurlijk niet meer terug...
Ik rijd vol tevredenheid op Summit assen, die zijn belachelijk goed en overtreffen de dure CVDs met kilometers voorsprong. Die output asjes heb ik nog in de kast.

Ik heb ook de CVD center assen. Kunnen die zo op de Losi diff?

Kunnen jullie eventuele noodzaklelijke stuknummers nog 1x vermelden aub?

Bulckheads heb ik genoeg om te modden...

Weten jullie trouwens of het klopt dat RPM een Revo Bulckhead gaat uitbrengen? Dit zou op zich al prima zijn natuurlijk.

En nu de vooruitzichten goed zijn gaat er misschien 1 Revo in de verkoop.. Als ik dan toch eindelijk een weekend zou kunnen rijden zonder 2 dagen te sleutelen..:D

Alvast bedankt en tot gauw!

Bart

Mooi dat er weer wat tijd vrijkomt voor de hobby, en dat de revo niet helemaal vergeten wordt!

Yup daar ben ik ook aardig actief! Ik kan gelukkig redelijk gratis gebruik maken van cnc freesbanken, en dan wordt het nog gedaan voor me ook :). Het ontwerpen en tekenenen van onderdelen lukt me wel, dus dat samen met gratis frezen maakt het wel mogelijk om het een en ander te maken voor de revo!

Ik neem aan dat je gewoon de summit axles wilt blijven gebruiken? Wat je dan het beste kunt doen is standaard stub axles (waar je wielmeenemers op zitten) op maat zagen, en deze gebruiken in de losi diffs. Deze vervangen dan de drive cups van de losi diffs. Op deze aangepaste stubaxles kun je dan zonder problemen gewoon je summit assen gebruiken. Je kunt ook deze gebruiken:
1/8 diff output shaft, RC Monster Products
Maar door hoge shipping zal een stub axle op maat maken veel aantrekkelijker zijn.

CVD center assen kunnen ook prima op losi diffs! Daar heb je enkel wat ringetjes voor nodig en een stukje krimpkous en misschien nog wat ander klein spul, zal even een linkje daarvoor zoeken, die heb ik nog ergens.

RPM bulkheads zijn net als FLM bulkheads al een hele tijd een gerucht voor zover ik weet. Blijkbaar vinden fabrikanten (op integy na, maar die buigen ook gemakkelijk) het niet nodig om bulks te maken, ze zouden al stevig zat zijn (O_o?). Kan me ook voorstellen dat het simpelweg te complex is. Ik kan aardig goed overweg met solidworks, maar die bulkheads natekenen is een flink karwei, laat staan ze frezen/spuitgieten. Kan me voorstellen dat een aftermarket fabrikant het een te grote investering vindt, of de producten te duur moet maken waardoor ze te weinig verkocht worden.

Zie:
http://traxxas.com/forums/showthrea...ERBE-rebuild&p=5313617&viewfull=1#post5313617
Voor het op maat maken van je stub axles

En zie:
http://traxxas.com/forums/showthread.php?8960619-MITCH316-ERBE-rebuild&p=5279028#post5279028
en
http://traxxas.com/forums/showthrea...ERBE-rebuild&p=5370679&viewfull=1#post5370679
Voor het gebruiken van center CVDs met losi diffs

Edit:
Oh, en tegenwoordig worden vooral de losi cases aangepast, zodat enkel rondom de input shaft van de diffs er wat materiaal bij de bulkhead weg hoeft, dan blijft de bulkhead mooi stevig. Al is het dan nog steeds makkelijk om ze te breken met een goede crash..

Hier ook nog aan t kijken om de losi diffs aan te sluiten
Op de transmissie, hpi onderdelen zijn onderweg,
Dat is plug and play.

Wat ga je daarvoor gebruiken dan?

Ik heb een kershaw designs center dogbone kit op maat voor losi diffs op een revo. Ook plug and play

Persoonlijk zou ik geen RPM bulkheads willen, omdat RPM vrij flexibel is, en dat wil niet ivm de speling op je Ring en Pinion gear..

Klopt, als ze dan met een RPM bulkhead komen wil je wel nog een aluminium diff case op zijn minst, in ieder geval niet de diffs geintegreerd in de bulks.

Zoiets als met de LST diffs dus, met de blauwe alu case erom, toch?
EDIT : Het is wel een hele andere vorm, maar RPM heeft wel bulks voor de Maxx serie, dus misschien komen ze er ook wel mee voor de Revo?

Voor de gemakkelijkheid maar de TRX5454 output diff axles besteld. Hoef ik mijn spares niet te ontmantelen.

Voor de CVD's lijkt het in de links een beetje hobbyen, moeilijk aan de juiste losi stukken te komen hier en ebay is inderdaad wel erg duur voor zo'n prulletje. Ik kijk wel wat het is als de diffs er effectief zijn.

Nuttige wisselstuknummers nog steeds meer dan welkom.

Rpm is voor de bulks misschien wel wat meer flexibel maar de die zit toch aardig vastgeschroeft. Moest hij er zijn had ik ze al lang gehad.
En ik zet mijn diffcase altijd vast met een beetje hotmelt. Dat vind ik nu eens een geweldige oplossing.
Maar misschien dat we met onze euro binnenkort elders terecht kunnen...:D

Greetz!

Je kunt ook, maar dat kost best wat vind ik zelf, voor de kershaw design dogbone kit gaan. Is wel zonde van je huidige CVDs, maar dat zou een simpele oplossing zijn. Verzendkosten zijn hoog, maar dan moet je Dan van Kershaw Designs even een mailtje sturen dat je enkel de dogbone kit wilt, en dan kunnen de verzendkosten nog wat omlaag, die zijn wat te hoog berekend in de shop.

Zelf heb ik deze kit dus wel, omdat ik zonder teveel moeite dat gewoon werkend wilde hebben:
8669D8C4-E80B-4CBD-A793-094CC9399C0C-360-0000001E0F09A27D_zpsf613aa18.jpg

E1A92C2E-82FD-4039-953C-ECCA6E0964CC-360-0000001E150F062B_zpsf3b028a0.jpg

Erg stevige dogbones, lekker dik :)

Net besteld, korte pijn en in één keer goed.
Ik stop de Traxxas cvd's gewoon in Revo2.:D

Bedankt voor de link!

Ziet er goed uit Wesley.
Heb jij thuis een CNC bank staan dan, dat je de stubaxles kan maken?

Ruud

PS : Je hebt een PBtje.

Persoonlijk zou ik geen RPM bulkheads willen, omdat RPM vrij flexibel is, en dat wil niet ivm de speling op je Ring en Pinion gear..

Ring en pinion gear hebben nix te maken mey de bulkhead.
Die zitten nu toch in n alu diff behuizing,
En ook met n stock diff , heb er nix mee te maken.
N rpm flexibel bulkhead zou super zijn.

Ah, ik dacht dat het stock diff wel in de bulkhead viel, niet zoals de Losi diffs, in de alu case.
En dat de diffs in een alu case zitten weet ik, ik heb zelf een LST ;)

Yup,

Je hebt 2 versies, 1 voor de normale stock revo, past op de transmissie + stock diffs
En 1 voor de revo met LST2 diffs, dus past ook op de stock transmissie, maar ipv de stock diffs past deze op lst2 diffs.

Back