E-REVO topic

Shimmen? Daar heb ik nog nooit van gehoord maar heb wel het een en ander op internet erover opgezocht. Ik heb geen ringetjes hier liggen. Maar waarom moet het eigenlijk en wat houdt het precies in? Daar en ik nog steeds niet achter gekomen. Wel raar dat ze dat niet aangeven in de handleiding om de diff in elkaar te zetten.

Ik heb ontdekt dat als ik het grote tandwiel eraf haal, dat de pinion gewoon heel soepel draait. Maar wanneer ik de grote tandwiel erop zet, begint het kraken. Wanneer ik de grote een heel klein beetje optil, begint hij soepeler te draaien als ik de pinion draai. Dus ik heb geprobeerd hem een beetje naar boven te houden dmv twee stukjes papier bij de ball bearing. Maar eenmaal in de auto kraakt hij weer. Echt vervelend. Misschien hebben jullie hier wat aan?:

enr8.jpg


cxll.jpg


vsgj.jpg


rft9.jpg


hkye.jpg


9vju.jpg
 
Om de afstand tussen de ring gear en de pinion the veranderen, zie het als het zetten van de gearmesh van je pinion en spur, alleen dan voor je diffs.
 
Hmm en is dat alleen de pinion en de grote tandwiel? Moet ik ze ook shimmen? En dan moet ik alleen twee ringen van 6mm ofzo op de pinion doen?
 
Bij herstellingen van wagens van klanten kom ik dit ook soms tegen, een ball bearing die het begeven heeft en waarvan de buitenste ring achter blijft.

Ik probeer eerst altijd met een flat head schroevendraaier rondom de ring hem er uit te prutsen beetje bij beetje. Je kan ook met bv een flat schroevendraaier deze op de ring te zetten en met kleine tikjes van een hamer op de schroevendraaier hem er zo uit te kloppen. (ook rondom werken)
 
Toevallig heb ik het ringetje er vanmiddag uitgekregen. Maar goed, ik had al een nieuwe housing gekocht. Maar deze kan ik ooit nog eens een keer gebruiken.

Ik heb hem met een boortje eruit gehaald. Gewoon zo'n dikke boor gepakt waarmee je in muren boort, erin gestopt en eruit gedrukt. Ging vrij snel.

Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe diff ga kopen, een compleet nieuwe die al in elkaar gezet is en die ik dus alleen in mijn auto hoef te zetten. Maar als mijn huidige diff het na 4 keertjes ofzo op 4S al heeft begeven, hoe zal de volgende het dan doen? Ik wil namelijk ook op 6S gaan rijden binnenkort. En ik heb niet echt zin dat als ik 2 keertjes heb gereden op 6S, weer een nieuwe diff van 30 euro aan te gaan schaffen.

Zet je trouwens extra veel druk op de diffs als je wheelies trekt enzo? Dat doet de E-Revo namelijk erg makkelijk. Op 4S al, laat staan op 6S zou je denken.
 
Wheely's trekken zal meer vragen van je diffs, omdat er gewoon erg veel kracht op komt, en dit zal met 6S nog meer worden gok ik, omdat je dan nog meer power krijgt.
Maar op 6S vraag je wel het maximale van de hele auto, en zal alles dus sneller stuk gaan, assen, diffs etc.
 
Iemand van jullie ervaring met de Badlands 3'8?
Ik ben van plan om deze te kopen. Een vriend van mij gebruikt de kleinere variant voor zijn vorza en is er (op gras, gravel en zand) zeer tevreden over.
 

Ja!

Bevallen zeer goed, inmiddels toe aan mijn 2e set nadat de 1e set een duik in de sloot heeft genomen. Dat was helaas funest voor de foams en de gorilla tape.
 
Back
Top