E-REVO topic

Bedankt voor de info Ruud.
Ik had ondertussen al de Traxxas outputs besteld en deze ingekort.

Helaas nog altijd wachten op mijn Kershaw center assen, Dan heeft een probleem met de levering van de korte as. Nog zeker tot einde augustus...

Past de Traxxas CVD center as wel rechtstreeks op de Losi diff? want dan kan ik eventueel wel stukken overzetten van Revo 1 naar Revo 2.

En de hybride Diffs/bulks van RCmonster lijken ook nog niet voor direkt zo te lezen, hoewel ze aangekondigt waren..

@Wesley, hoe loopt jouw diff project ondertussen?

Greetz!

9ADB537E-21DB-442D-B29E-BD1ECA26EA8F-1592-000000EF7126B06F_zpsec753dd5.jpg

Ik heb mijn RC monster 1/8 shafts en drive cups al binnen :).

Diff cases loop ik nu even tegen de vakantie periode aan. Bedrijf waar in ze laat maken was voor mijn vakantie op vakantie, en ik ben momenteel zelf op vakantie. Ik hoop ze ergens in Augustus te hebben iig.

Gens ace accu's zijn ook binnen :). Ben benieuwd of ik verschil merk met mijn (gesloopte) nano-techs

3F5158AE-EA3A-46B9-ABE9-A3E22DA3AF12-1592-000000F35848C279_zps30b00d5c.jpg

Als je de diff cups hebt, dan moet dat met de Traxxas assen ook wel passen denk ik.
Het probleem is dat de Losi assen met CVD's worden geleverd, ook in het center, dus niet zoals op de foto van Wesley met een drive cup.
Gebruikt u de standaard plastic assen nog?
Zoja, dan gaat het niet lukken.
Als u CVD´s gebruikt moet u dus een cup hebben om de CVD in te doen, dat lijkt mij net zo als dat Traxxas dat doet met CVD´s?

gisteren rondje gereden, en wilde toch nog n x proberen met de trenchers.
10 minuten. summit as gebroken.
De lst2 diffs blijven heel maar nu breken gewoon achter elkaar de summit
assen.
op 4s en 25/58

Ik zou hem eens iets lichter vertanden..25/58 is wel erg heftig. en in de regelaar de 'punch control' eens op 30~40% zetten. (als je de vertanding niet aan wilt passen. )
origineel houdt Traxxas 18/54 aan alsvertanding voor 4s Lipo.. die gebruik ik alsinds jaar en dag voor 6s lipo, en dat gaat perfect. (en dat is met de punch control op 0% )

Nu is bet wel zo dat je met de lst diffs de totale verhouding wat anders wordt. Met lst diffs mag je zo 2-3 tanden hoger op je pinion om dat verschil op te heffen. Wat je de meeste ziet doen is 21/54 met lst diffs. Hoger dan dat met trenchers is vragen om problemen denk ik, tenzij je nog sterkere assen neemt, maar met trenchers zal je flinke slijtage op je onderdelen blijven behouden. Je zult misschien ook wel problemen met de temperatuur hebben met die vertanding en trenchers in dit warme weer?

Als je stekkers besteld die je haaks kan solderen wel , anders niet...
Voor zowel de E-Revo als de Summit zoals in mijn geval zijn batterijen met draden beter.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Dus zo is hij inclusief de kabel te hoog voor in de case?

Zou het btw een goeie deal zijn om mijn E-Maxx en mijn Rustler te verruilen voor een E-Revo?

E-revo zal iets sterker zijn uit de doos. Maar ook deze gaat upgrades nodig hebben. Verder is de aandrijf lijn hetzelfde en staat niet bekend om één van de sterkste.

Je kunt dan beter deze accu's nemen:
Turnigy nano-tech 5800mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2843 Slash/Rustler/Bandit/Stampede compatible)
Of deze, passen precies in de revo, in de e-maxx weet ik niet maar dat kan je checken aan de hand van de afmetingen:
Turnigy nano-tech 7600mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2869 Summit/E-Revo/E-Maxx)

E-Revo is inderdaad wat duurzamer in stock vorm, en schijnt stock of iig near stock een stuk beter te rijden. Komt natuurlijk ook omdat alles een stuk dichter bij de grond ligt. Aandrijflijn is inderdaad grotendeels hetzelfde. Revo diffs zijn wel ietsjes beter maar nog steeds zwak(ik heb zelf nog geen problemen) en de transmissie is ook beter, daar zijn eigenlijk vrijwel nooit problemen mee.

Maar is de Revo het verkopen van mijn E-Maxx EN mijn Rustler VXL waard? Ik bedoel maar...de Rustler is een truggy...en de E-Maxx een monstertruck en dus wel een goeie basher. Maar waar die Rustler een beest in is vind ik is gewoon onroad maar dat doe ik niet vaak. In de Revo zit een truggy denk ik? En een E-Maxx want dezelfde aandrijflijn etc...en duurzamer...en met 1 auto hoef ik niet 2x kosten te draaien om ze te repareren/upgraden etc. Ik zou de boel dan precies zo weg doen voor de Revo net accu en al, wat ik overhou is dan de lader voor mezelf en nog wat extra onderdelen en bandjes voor de Rustler. Is dit een goed setje? Vooral die LiPo's? Het zijn 2s 4500mAh 45C:

Traxxas E-Revo Brushless - Traxxas E-Revo 1/8 - Toemen Modelbouw

Ja die 2s 4500mAh 45c volgens mij van X-Treme want die zijn bij die andere ook...wat zijn die 'slechte' lipo's dan? Dus wat kunnen de gevolgen ervan zijn?

Dat is wel een goede inderdaad. Traxxas levert sinds een tijdje nu ook standaard lipo bij de E-Revo, maar ik geloof dat dat dan 6S accu's zijn. Ik zou denk ik gewoon de "kale" e-revo nemen en zelf lipo's kopen. Overigens haal je geen 85km/h op 4S, tenzij je met een veelte zware gearing rijdt op erg (te) grote banden.

Of het een Rustler en E-Maxx waard is weet ik niet. Ik vind de E-Revo een heel erg leuk platform, maar ik heb ook simpelweg niet meer ervaring met RC dan enkel de E-Revo. Heb een aantal maanden research gedaan tussen verschillende modellen en ben uiteindelijk voor de E-Revo gegaan. Tot nu toe nog geen spijt van :). Vind het leuk hoe de ophanging ontworpen is en hoe je vrij gemakkelijk van een soort "racer" tot een "echte" monstertruck kan gaan door simpelweg de ophanging aan te passen wat erg makkelijk gaat. Daardoor is het wel geen echte truggy, geen echte monstertruck, het is een beetje van alles en dat spreekt me juist aan. Ook zijn er erg veel upgrades en mods voor beschikbaar, wat ik ook erg leuk vind. Maar op dit laatste punt wint de E-Maxx wel, daar kan je letterlijk elk onderdeel aan upgraden voor meerdere dingen, daar zijn echt gigantisch veel parts voor te krijgen en komen nog steeds meer parts bij.

Edit:
Slechte lipo's:
- Onbalans tussen cellen
- Veel interne weerstand dus hoge spanningsval bij belasting
- Als het gevolg van de hoge interne weerstand een hoge ripple current wat de ESC kan beschadigen
- Niet nakomen van de capaciteit
- Snelle slijtage
- Etc

Tsja moeilijk...ik kijk nog wel...als ze een goeie prijs voor mijn auto's geven doe ik het wel...anders niet.

Bij Toemen krijg je levenslang garantie op je elektronica :D
Dus als de ESC beschadigd zou ik in feiten een nieuwe moeten krijgen maarja.
Ik zal ze het nog wel vragen wat de LiPo's betreft. Ik weet wel dat ze de waarheid waarschijnlijk niet helemaal gaan spreken maar ik zie het wel.

Back