E-REVO topic

Daarover kan ik later meer vertellen. Mijn defecte ESC ligt momenteel bij toemen, was overduidelijk mijn fout (naja, mijn vader reed in de sloot), waterschade, maar ze gingen het proberen op te lossen dus ik ben benieuwd. Kan natuurlijk wel een tijdje duren.
Ik zou gewoon zorgen dat je goede lipo's hebt, ookal heb je garantie, het zou balen zijn als je een maand niet kunt rijden midden in de zomer omdat je ESC stuk is doordat je €10 euro bespaard op je lipo's.

Overigens kan je ook de E-Revo zonder accu's nemen, die is €80 euro goedkoper. Voor €80 heb je bijna 3 van deze:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...lash_Rustler_Bandit_Stampede_compatible_.html
Welke gewoon goed zijn en waarmee je iets langer kunt rijden. Of 2X:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Lipo_Pack_TRA2869_Summit_E_Revo_E_Maxx_.html
Waarmee je een heel stuk langer kunt rijden.

Edit:
Hmmmmm, was het niet zo dat Toemen zijn lipo's zelf rebrand met eigen stickers? Ja he? Die 5000mAh en 7600mAh lipo's komen wat betreft specs exact overheen met de lipo's uit mijn links. En ook het uiterlijk is exact gelijk aan de nano-techs op de stickers na. Als het gewoon nano-techs zijn, zijn het prima lipo's. Voor de meerprijs die je dan betaald via toemen heb je wel een betere garantie dan via hobbyking. Enkel de 4500mAh lipo's uit jouw eerdere link komt volgens mij niet overeen met nano-techs. Daar zou ik dus mee uitkijken.

Edit2:
Meerprijs is trouwens wel hoog, zou gewoon zelf bij Hobbyking bestellen.

Laatst bewerkt:
Voor die 800 euro kan je imo een veel betere auto halen als je het mij vraagt. Voorbeeld:
-Deze truggy:Team C T8TE 4x4 Truggy Competition KIT
-Met deze combo: Hobbywing Xerun Brushless comboset M6B 150A 2200kv
-Wordt van stroom voorzien door 2 van deze: Turnigy nano-tech 5800mah 2S2P 30~60C Hardcase Lipo Pack (ROAR APPROVED) (EU warehouse)
-Servo: Servo SAVÖX SA-1283SG | eBay
-Zender en lader had je al
-Misschien nog een extra set banden ~50,- euro

Nu ben je ongeveer net zo veel kwijt als een revo. Maar daarentegen heb je een veel betere auto(Sorry revo rijders maar het is de waarheid jammer genoeg, heb zelf zat dingen aan de revo gehad :(). Deze heeft namelijk geen upgrades nodig! Je kan er dus makkelijk mee bashen en verder kan je er ook makkelijk mee racen op een circuit als je daar een keer zin in heb!

Thnx Wondertiger, alleen is het echt dat ik niet 800 euro letterlijk wil uitgeven voor nog een auto erbij. Daarvoor gaan dan mijn twee huidige auto's weg, en dat kan zowat direct bij Toemen, alleen nog ff wachten op hun reactie. Ik doe ze alleen weg als ze er een goeie prijs voor geven, als ze 130 euro voor mijn Rustler VXL geven om maar een voorbeeld te geven dan houd alles op. Ik heb die Rustler voor bijna 400 euro gekocht.

En ik weet niet of ik dat filmpje moet geloven. Ben al meer dan 2 jaar vaste koper bij Toemen en vind dat ze echt topservice hebben. Toen ik een probleem had met mijn ESC hoefde ik hem alleen maar op te sturen en ik kreeg 3 dagen later gelijk een nieuwe aan de deur aangeboden. En Traxxas onderdelen etc. zijn gratis verzending, ook wel handig. Maar ik zie het wel, eerst op hun reactie wachten. Anders moet ik de E-Maxx gaan upgraden :p Want ik geloof wel dat dat ook een hele goeie auto kan worden. Maar als ze daarvoor ook heel weinig geven dan tsja...het is nog heel weinig gebruikt etc. Ik zie het wel, jullie horen ervan zodra ik een reactie heb van Toemen :p

Ik heb iig hele goeie ervaring met hun.

Vroeger waren er nog gelijkbare gevalletjes omtrent hun lipo's, dus het filmpje kan best wel kloppen :p. Verder zou ik niet te veel verwachten wat ze ervoor geven, als je de auto's op het forum verkoopt krijg je er meer voor ;).

Levenslange garantie bij de aankoop, tot het moment daar is dat er iets kapot gaat. Dan gaan de winkels/leveranciers ineens moeilijk doen. Dat is mijn ervaring dan :p.

Zolang het inderdaad nano-techs zijn lijkt het me niet zo'n probleem, je betaald dan simpelweg een Nederlandse prijs voor Chinese accu's, maar dan wel met garantie. nano-techs werken prima.

Eens wat foto's van wat ik nog net voor mijn vakantie binnen gekregen had :).

RC-Monster 21T pinion:
IMG_6653Medium_zps383c3c88.jpg

IMG_6652Medium_zpsec219d0c.jpg

RC-Monster drive cups 6mm:
IMG_6654Medium_zps259d4fd6.jpg

RC-Monster 1/8 diff shafts:
IMG_6657Medium_zps96c41e07.jpg

Op een LST diff gemonteerd:
IMG_6658Medium_zpsb847f77a.jpg

IMG_6660Medium_zps38b967ae.jpg

Binnenkort ook maar de drive cups bestellen voor de center axles denk ik :). Voelen erg goed aan en krijgen ook erg lovende woorden van iedereen.

Ik heb een E-Revo en een Summit en had een E-Maxx. Heb de Maxx verkocht om de Summit aan te schaffen. Ik zou zeker de E-Maxx ingeruild hebben voor de E-Revo. Je kunt er veel beter mee bashen. Gewoon je Rustler en Maxx verkopen hier op het forum of via Marktplaats. Als je een redelijke prijs vraagt ben je ze zo kwijt. Als je een E-Revo gaat kopen, kijken of je een zonder accu's kunt krijgen. Je kunt goedkoper en beter een paar accu's bij HK kopen, ik heb zelf deze Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (ROAR APPROVED) Bevallen goed, En wat betreft het kopen van een nieuwe auto, moet je hier misschien eens kijken modelauto.startpagina.nl Prikbord - Alle modelauto berichten

Nu is bet wel zo dat je met de lst diffs de totale verhouding wat anders wordt. Met lst diffs mag je zo 2-3 tanden hoger op je pinion om dat verschil op te heffen. Wat je de meeste ziet doen is 21/54 met lst diffs. Hoger dan dat met trenchers is vragen om problemen denk ik, tenzij je nog sterkere assen neemt, maar met trenchers zal je flinke slijtage op je onderdelen blijven behouden. Je zult misschien ook wel problemen met de temperatuur hebben met die vertanding en trenchers in dit warme weer?

Trenchers gaan in de verkoop.
De badlands hebben net zoveel of meer grip.

Zijn deze accu's ook goed? Deze hebben iets meer mAh en ook een Traxxas aansluiting.

Turnigy nano-tech 5800mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2843 Slash/Rustler/Bandit/Stampede compatible)(NL)

Daar zou ik dan mee beginnen als 4S setje. Zit het ook goed met die C waardes?

Uhm, exact deze accu's postte ik een aantal posts terug ook al als een goed alternatief ;). Je kunt voor 4S voor 2 van deze batterijen gaan, of voor de 7600mAh variant, ook met traxxas stekker. Beide passen goed in de E-Revo.
De 5800mAh variant heb ik zelf ook en werkt tot nu toe prima :).

@Bask04,

Wel een verstandige keuze denk ik. Trenchers zijn leuk voor de monster truck look and feel en misschien het wat ruigere terrein. Badlands zijn gewoon erg goede allrounders voor alles behalve straat gebruik. Erg licht, veel grip en zien er wel cool uit :). Ga je ze tapen?

ze zijn van toemen.
Gelijmd.
Nu met de lst 2 diffs, stalen center assen en summit axles blijft alles heel
en is de lol er een beetje af
Denk dat de E revo in de verkoop ga aangezien ik meer de heli kant op wil gaan

Haha! Herken ik mezelf wel een beetjei n denk ik, ik vind het sleutelen ook vooral heel leuk, dus als er na een tijd niks meer stuk gaat, valt er een groot deel af. We zullen zien ;). Er valt altijd wel iets te verbeteren.

Hm, op 4S zullen ongetaped badlands wel werken zonder al te veel ballooning, maar op 6S zullen ze denk ik teveel balloonen om fatsoenlijk te kunnen rijden. Maar je rijdt op 4S toch? Je zou ook nog over kunnen stappen op 6S voordat je de E-Revo weg doet, wellicht krijg je dan weer meer plezier erin. Ik vind 6S in ieder geval top!

Vandaag nieuws van Toemen, mijn ESC krijg ik morgen weer in huis :). Dat is vrij rap gegaan, 1 week sinds ik hem opgestuurd heb!

IMG_6770Medium_zps782d515d.jpg

IMG_6784Medium_zps465242d6.jpg

IMG_6782Medium_zpsfc9a7443.jpg

IMG_6786Medium_zpsf6e1daf5.jpg

IMG_6777Medium_zps58a35f2f.jpg

IMG_6780Medium_zpse7cc62f9.jpg

Zo, de E-Revo staat weer bijna helemaal in elkaar. Gelijk even het chassis zwart gemaakt, net als de rockers en de dust boots. Ook de blauwe antenne tube vervangen door een zwarte met een rode crimpnut ipv een blauwe. Mis nu enkel nog de traxxas connectoren op de ESC en de receiver, die ligt nu bij Toemen. De kapotte ESC is netjes door Toemen onder garantie vervangen, echter bleek bij testen de defecte ESC ook mijn receiver om zeep geholpen te hebben, dus die hoop ik binnenkort terug te krijgen :). Ben iig al heel blij met de service van Toemen tot dusver :).
Zelf had ik al een MM2 besteld, en die zit er nu op, de gerepareerde MMM gebruik ik nu als backup.

En je motor dan? Die is niet kapot gegaan door het zwemmen? Die motor is ook niet waterproof als ik het goed heb.

Heb mijn E-Revo btw besteld zal morgen of woensdag hopelijk binnen zijn! Zonder accu's wel, maar voor die 50 euro dat ik aan twee Traxxas PowerCell 3000mAh 8.4v zou besteden die ik erbij kon krijgen, heb ik toch maar besloten om die niet te nemen en voor 60 euro die 2 2s lipo's te kopen van 5800mAh, als ze weer op voorraad zijn dan. Die NiMH's zijn naar mijn mening best waardeloos want ik had er ook eentje bij m'n Rustler maar dat verveelde nogal snel. Terwijl 4S op die E-Maxx eigenlijk gewoonweg prima reed. Ik zal wat foto's zetten als ik hem binnen heb :D, ik ben benieuwd!

Toch maar de E-Maxx en Rustler weg dan? Ben benieuwd wat je van de E-Revo vind :).

De Castle motoren zijn officieel niet waterproof, maar kunnen zeker tegen wat nattigheid, is geen enkel probleem eigenlijk. Doe maar eens een simpele google op "Castle brushless motor waterproof" en je ziet wat ik bedoel.

Die Powercell kun je inderdaad veel beter links laten liggen, voor hetzelfde geld heb je bijna 2 2S 5000mAh lipo's.

Ja zijn weg. De Rustler reed ik enkel nog alleen op 3S en dat viel nogal zwaar. Had toch best vaak schade. Maar had niks geupgrade op de achterste draagarmen na. De E-Maxx ook erbij gedaan want die schijnt dus niet duurzaam te zijn. En de E-Revo vind ik supermooi :)

Al sinds ik voor een RC auto ging kijken vond ik de E-Revo echt verreweg het mooist. Toen nog met mijn oom, die nu nog een HPI Bullet MT 3.0 heeft, waarmee we toen beide begonnen. We wilden de E-Revo VXL 1:16 kopen, maar toen we die in het echt zagen bleek hij echt veel te klein naar mijn mening voor een auto van die prijsklasse (vond ik dan). De E-Revo die ik nu neem viel toen ver boven mijn budget, de Bullet had ik voor 400 met alles erop en eraan.

Toch eindelijk de RC auto die ik altijd wilde hebben :rolleyes:. Plus nu kan ik mijn geld steken in 1 auto waardoor hij beter wordt. E-Revo lijkt mij tegen de top aan van elektro, ik wil dus echt geen Baja Flux ofzo, dat lijkt me dus echt niet leuk. Hopelijk krijg ik geen spijt van mijn aankoop (wat ik tot nu toe alleen had bij die Bullet, dat was eigenlijk omdat hij nitro was)

Voor de rest ga ik er van uit dat hij wel aardig duurzaam is, ik ben geen racer maar zo af en toe maak ik toch wel een klapje. Heb jij al vaak onderdelen aan je E-Revo gebroken?

Back