E-REVO topic

Omdat je dan safe zit ;). Stel er komt door een of andere reden toch een onbelans tussen de twee lipo's, zit je even wat ruimer dan 3.2V/cell. Na een 3-4 jaar ervaring met lipo's werkt dit het beste voor mij :p.

Ach soms moet je een risico nemen, anders wordt het zo saai! Ik rij zelf 's winters op 3.2V/cel en zomers op 3.4V/cel. Dit omdat ik dan net wat korter rond rijd op een accu en daardoor te warm wordt.
3.2 Volt/cel heb je soms nodig om een finale uit te kunnen rijden! haha
 
Laatst bewerkt:
Ach soms moet je een risico nemen, anders wordt het zo saai! Ik rij zelf 's winters op 3.2V/cel en zomers op 3.4V/cel. Dit omdat ik dan net wat korter rond rijd op een accu en daardoor te warm wordt.
3.2 Volt/cel heb je zoms nodig om een finale uit te kunnen rijden! haha

Nee hoor, dan koop je je lipo's verkeerd in hahaha :p. Ik rij makkelijk een finale uit en zijn dan nog niet leeg(iig in purmerend nie). Ik haal zonder problemen de 15 min :p
 
Nee hoor, dan koop je je lipo's verkeerd in hahaha :p. Ik rij makkelijk een finale uit en zijn dan nog niet leeg(iig in purmerend nie). Ik haal zonder problemen de 15 min :p

Ja klopt, zijn ook mijn eerste accu's nog 5800mAh en die worden slechter. Maar voor de Buggy nog zeer goed, maar voor de Truggy vele malen minder. Houdt dan ineens in. Met GensAce 5000mAh maar 50C geen last. Dus die kan gemakkelijk op 3.2V/cell.

En ja 15 min in een manege of kunstgras ik ook een verschil natuurlijk! :-)

Dit is ook wel een leuke link naar een video! RACO2000 in oktober 2013.

[URL="
2 Buggy 1/8 (3de wedstrijd PistonCup 2013) - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WOW, dat gaat ongelofelijk rap zeg! 8-O
Het stuurwerk is ook zéér indrukwekkend.
Leuk om te zien ook! :D

Zijn er ook zo een soort banen in Zuid-Limburg?
 
Voor het shimmen van de diff, is deze methode genoeg?

Pictures of how to shim a diff.

Of moet ik 'in' de diff zelf zeg maar ook shimmen?

En weet iemand wat voor afmeting shim ik nodig heb voor de kleine gear? Zodat ik de shim gewoon in de kleine gear kan schuiven zoals in het topic van Traxxasforum?
 
6mm op pinion. 8mm op ene kant van diff cup, 10mm op de andere kant. Binnenin de diff cup hoef je niet te zijn. Van 6mm heb ik er meestal 2 van 0.1mm tussen het lager en de tanden. En 1 of 2 tussen de aandrijfas en lager, dat shim ik ook graag uit. 8 en 10 heb je er geen of een enkele van nodig.
 
Hmm..moet ik het dan precies volgens deze afbeelding doen? De O-ring heb ik dan niet nodig toch?

8699523538_ee99390c86_z.jpg
 
Das voor de E-Maxx denk ik. Maar wel ongeveer tzelfde. Die teflon ring rond de pinion gebruik ik niet volgens mij. In de diff cup zelf zitten ook al oringen, die moet je gewoon laten zitten, shimmen daar met ringetjes is verder niet echt nodig. De spiders lopen al best goed van zichzelf over het algemeen.
 
Weet iemand een webshop in Europa die Tracxas en Proline producten verkoopt voor een goede prijs?
Ik had al een gekeken op modelsport.co.uk en die hebben wel redelijke prijzen.
 
Modelsport gebruik ik altijd voor banden. Uit Amerika kan ook wel, maar dan betaal je best wat shipping en wellicht ook import/BTW. Is niet echt de moeite voor banden en wielen als je het mij vraagt. Voor ander klein spul wel.
 
Weet iemand een webshop in Europa die Tracxas en Proline producten verkoopt voor een goede prijs?
Ik had al een gekeken op modelsport.co.uk en die hebben wel redelijke prijzen.

Kijk eens ebay van hongkong. Daar zijn de verzendkosten stuk lager dan bij die americanen en je wordt veel minder vaak gecontrolleerd door de duane.
 
Back
Top