E-Sky Belt-CP

met opmerkingen als "graag snelle reactie" schop je mensen als snel tegen het zere been.
rustig afwachten tot de experts tijd voor je hebben.

Je zult de bearing moeten verwijderen uit de oude gear. Dit kan alleen door hem er voorzichtig uit te drukken.
Daar zijn speciale tools voor

K10273A-2.jpg

weet ik niet, het is iig mislukt!

ik heb hem er nu ingetimmert, maar nu krijg ik het ene tandwiel niet o het ander (erin in dat gat)
ennu werken de one way bearring rollertjes niet???

wat is dit?

ike

weet ik niet, het is iig mislukt!

ik heb hem er nu ingetimmert, maar nu krijg ik het ene tandwiel niet o het ander (erin in dat gat)
ennu werken de one way bearring rollertjes niet???

wat is dit?

ike

Leg even duidelijk uit wat nou het probleem is.
Je komt nogal gehaast en opdringerig over.

Als je het probleem duidelijk beschrijft (evt. foto's) zijn er genoeg mensen die je willen helpen.

Groet, Christian

okee, het liep allemaal voorspoedig, kogellager eruit, enz...
daarna pakte ik m'n nieuwe tandwiel,
en heb ik voorzichtig de kogellager erin getimmert,
jammeergenoeg kwam ik er onder het timmeren achter dat de kogellager er een beetje scheef inzat.
ik probeerde dus aan de kant die te hoog zat naar beneden te timmeren, lukte niet.

toen wou ik even het tandwiel op het onderste tandwiel zetten. het paste niet!
het rondje wat onderaan het bovenste tandwiel zit, paste niet in het onderste gat van het onderste tandwiel,
ook leek het alsof de onderkant wat wijder open stond als m'n oude tandwiel.

ik probeerde hem nog iets bij te timmeren en daarna er weer op te doen, en toen
was het niet een one way bearing maar een gewone bearing geworden.

hij pakte dus de as neit mee.

ike (ikheb trouwens maar meteen een tandwiel met ingebouwde one way bearing besteld)

Dan gewoon een main gear met one way bearing kopen.
Valse zuinigheid.

ah, het is gelukt! het werkt perfect, maar de bearing is wel kapot, jammergenoeg.
wat bedoel je met valse zuinigheid? omdathet niet lukt meteen gear met bearring kopen?

ik wil graag de heli meenemen naar de club dus ik moet hem voor zondag helemaal afgestleld en wel hebben. vandaar, en stel dat het niet nodig was,dan had ik altijd nog reserve main gear.

trouwens, ishet normaal dat de tandsjes naar de onderste tandwiel naar de staart niet
helemaal in elkaar lopen, hier valt niets aan af te stellen. ze steken wel in elkaar maar niet
dat ze echt heel ver in elkaar lopen

ike

Ik wil een trainingscirkel onder mn Belt hangen.
Ik heb wel eens iets gezien van een cirkel electriciteitsbuis en 2 koolstofstaven erdoorheen waarop je de skids kunt bevestigen.

Lijkt me wat functioneler dan die srtandaard trainingskruisjes, kan minder snel omvallen en meer shockabsorbtie. Dat moeten we hebben:)

Iemand al ervaring met zon ding, foto's een bouwverslagje.
Of voordat ik een middag aan het knutselen ben iemand die het me afraad?

Ik weet geeneens hoe ik van de buis een nette cirkel moet maken.

zo, de heli is weer vleigend, ik kan zelf alleen niet helivliegen:P (op de regelaarna, die komt morgen)

ik heb allee nog even een vraag, er lijkt best wat speling in de rotorkop te zitten,
ik weet neit of dat normaal is, lijkt mij niet, maar ik vraag het toch maar even.

ik kan de bladen ieder ongeveer 1 graad omhoog en daanra weer omlaag bewegen,
dan gaat de tuimelschijf ook iets omhoog en omlaag, maar de servo;'s hebben GEEn speling

ike

Ik wil een trainingscirkel onder mn Belt hangen.
Ik heb wel eens iets gezien van een cirkel electriciteitsbuis en 2 koolstofstaven erdoorheen waarop je de skids kunt bevestigen.

Lijkt me wat functioneler dan die srtandaard trainingskruisjes, kan minder snel omvallen en meer shockabsorbtie. Dat moeten we hebben:)

Iemand al ervaring met zon ding, foto's een bouwverslagje.
Of voordat ik een middag aan het knutselen ben iemand die het me afraad?

Ik weet geeneens hoe ik van de buis een nette cirkel moet maken.

Gewone trainingsgestel van E-Sky werkt prima...
Als je meer gewicht onder je belt gaat hangen heb je al gauw onbalans waardoor hij al helemaal niet lekker meer vliegt.

Groet, Christian

Gewone trainingsgestel van E-Sky werkt prima...
Als je meer gewicht onder je belt gaat hangen heb je al gauw onbalans waardoor hij al helemaal niet lekker meer vliegt.

Groet, Christian

Die heb ik, die is gebroken bij dat plastic cirkeltje kan ik wel maken met doorboren en iets erop, maar een cirkel is gewoon veel sterker.

en de belt kan toch iets van rond de 1,5 kg omhoogtrekken ? Zal zon cirkeltje er toch ook bij kunnen ?
En vliegen is nog niet aan de orde tegen die tijd is het allang eronder uit, voorlopig zal het eerder wat hooveren worden.

Die heb ik, die is gebroken bij dat plastic cirkeltje kan ik wel maken met doorboren en iets erop, maar een cirkel is gewoon veel sterker.

en de belt kan toch iets van rond de 1,5 kg omhoogtrekken ? Zal zon cirkeltje er toch ook bij kunnen ?
En vliegen is nog niet aan de orde tegen die tijd is het allang eronder uit, voorlopig zal het eerder wat hooveren worden.

Ik heb het niet over het feit dat de belt het mee omhoog kan trekken maar over balans. Als je een zwaar trainingskruis bijv. iets naar rechts hebt (dus niet op de mm uitgelijnd) zal de belt naar rechts trekken en niet goed te besturen zijn.

Groet, Christian

Ik heb het niet over het feit dat de belt het mee omhoog kan trekken maar over balans. Als je een zwaar trainingskruis bijv. iets naar rechts hebt (dus niet op de mm uitgelijnd) zal de belt naar rechts trekken en niet goed te besturen zijn.

Groet, Christian

Ja snap het verschil wel in ttheorie, maar op veel clubs worden dit soort cirkels gebruikt. Een trainingskruis/cirkel geeft altijd balansverstoringen...maar men gebruikt het niet voor niks.

Niemand die zon ding gemaakt heeft of gebruikt ?

Back