E-Sky Belt-CP

het lijkt vooral in tussen de tuimelschijf en de servo's te zitten, de speling.
de servo's daarintegen hebben geen zichtbare speling (dus minder als 0.25mm, ik denk dat ik zoeits nog net kan zien)

ik zou de hevels wat strakker aan kunnen draaien.

trouwens, als ik heeeel weinig gas geef lijkt het alsof de rotorkop
niet helemaal gecentreefd loopt, alsof de as krom is.
maar, de as is net nieuw, en is niet krom. heb ik uitvoerig gecontroleerd.

als ik meer gas geef lijkt het opgelost (mischien omdat je het niet ziet)

ike

trouwens, als ik heeeel weinig gas geef lijkt het alsof de rotorkop
niet helemaal gecentreefd loopt, alsof de as krom is.
maar, de as is net nieuw, en is niet krom. heb ik uitvoerig gecontroleerd.

als ik meer gas geef lijkt het opgelost (mischien omdat je het niet ziet)

ike

Op dat moment is hij zijn hoofdrotorbladen aan het 'zetten' En zodra je wat meer gas geeft gaat dat sneller en stopt het trillen.
Als je bladen wat strak in de houders zitten dan kan hij op lagere snelheid die bladen niet zo snel uitlijnen. Je kan de bladen iets losser zetten om te zien of hij dan sneller stopt met trillen op wat lagere snelheden.

Mijn vaste instelling van de bladen is altijd....
Draai ze vast en als je de heli op z'n kant houdt en even kort 1x schud dan moeten de bladen pas naar beneden vallen.
Op die manier staan je bladen altijd op dezelfde manier vast.

hetlijkt wel erg hoor, toch 5 mm van ene naar andere kant LIJKT zo, ik kan eht neit bevestigen.

weer een vraag. ik ben nogal onzeker over de heli sinds de crash, dus wil toch even
weten wat goed is en wat niet.
de speling komt zo te zien niet alleen uit de rotorkop, want de tuimelschijf gaat zo 1 (mischien wel 2mm) mm van onder na boven (hou het maar op ruim 1mm)

de speling licht dus niet alleen in de rotorkop, maar tussende servo's en de tuimelschijf.
de servo's hebben geen speling, zou het kunnen dat de hevels die tussen de rotorkop
en de servo's speling hebben?
het is toch best veel speling vandaar.

ike

Hallo Trampo,

Maak het zichtbaar in een kort filmpje.
Dat geeft veel meer info dan 10 pagina's tekst.

Groeten, Wilbert.

hier ben ik weer:)

ik heb mijn pakketje binnen gekregen met de regelaar en programmeer kaart (turnigy)
en ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen.

omdat ik weinig verstand heb van heli modus van regelaar heb ik de regelaar zo ingesteld:
brake: off
batter: li-xx
timing: high
start: very soft
cut of: soft
governer mode: on

ik heb de bladen nog even gecontroleerd en de ene is langer als de ander! (scheel 2 mm!)
moet ik ze nu supergoed gaan balanceren met plakband? (lijkt me wel toch?)

het filmpje van de onbalans staat bijna op internet. hoe krijg ikheb hier zo in de post? (datje direct uit de post kan kijken)

ike

Elk filmpje krijgt een unieke code.
Staat als het goed is ergens in je adresbalk na uploaden.

In je post zet je dan het volgende,
Voor youtube type je als volgt: [media=youtube]Code van het filmpje[/media]
Voor Vimeo : [media=vimeo]Code van het filmpje[/media]

Grt,
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie niets. Onbalans is als je heli letterlijk staat te dansen op zijn skids.
Minder lullen, meer vliegen :D

Ik wil francis niet gelijk geven maar dat heeft hij wel..
Ik zie op het filmpje een perfect stille heli..

Met elke kleine en vooral goedkope heli en zijn goedkope heli bladen zul je altijd iets onbalans krijgen welke versterkt wordt door een trainings kruis.

Dus niet zeuren, vliegen met dat ding..

Benno

Dat hij met opstarten en het los laten van het gas staat te trillen is normaal hoor.
Dat doet mijn belt cp ook en als hij op vol vermogen draait is er niks aan de hand.
Ik zou me er gen zorgen om maken. Als hij echt onbalans heeft trilt ie als een gek op vol vermogen.

belt-cp v2

Hoi,

Mijn belt-cp v2 is dit weekend in vlucht 2 beetje lullig kapot gegaan. Ik was redelijk voorzichtig, maar toch is het behoorlijk stuk.
Nu dus nieuwe onderdelen bestellen. Ik moet oa een nieuwe boom en nieuwe blades. Die boom is bij rctechnics uitverkocht, volgens mij de enige winkel die al v2 onderdelen verkoopt. Ook de blades zijn uitverkocht.

Mijn vragen:
- Is de v2 boom compatible met de belt-cp v1 boom, CopterX boom en de T-Rex boom?
- Zelfde vraag een beetje voor de blades. Iemand een tip voor blades, want ik begreep dat de Esky blades niet super zijn.

Groet,

Hallo,
Inmiddels ook mijn eerste ervaringen met de Esky belt cp-v2. Vooral veel moeite met het (behoorlijk fel) naar links trekken bij het opstijgen!

Vandaag was mijn eerste crash dan ook een feit!...

Onderdelen zijn nogal een probleem begrijp ik na wat zoeken op internet!

mijn vragen dan maar:

Is dat naar links trekken normaal bij het opstijgen?

Is er inmiddels al een goed adres bekend voor onderdelen van de belt V-2?

Even beetje zoeken op het forum en je ziet dat in het helicopter forum de vraag gesteld is: Opstijgen Belt CP Dit beantwoord je eerste vraag.

RCtechnics is in dit geval the place to be. Maar er zijn tal van andere sites die ook spare parts leveren.

Succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Onderdelen zijn absoluut geen probleem! Er zijn meerder webshops in Nederland die snel (de volgende dag) onderdelen kunnen leveren voor de Belt-CP V1 en V2. Ik heb intussen al ervaring met twee webshops en ben over beide tevreden.
1) RCtechnics Internet Store
2) Welkom op AeroTronic.nl : AeroTronic Esky Onderdelen & Helikopters; Snel en Betrouwbaar!
Ik bestel daar waar de onderdelen direct leverbaar zijn.
Bedenk bij het bestellen ook dat veel onderdelen uit de Belt-CP V1 gewoon in de V2 passen. Zo heb ik nu een staart boom en een gele bladen op mijn V2.

Dat verhaal over naar links trekken komt mij erg bekend voor. Ik meen dat iemand op helifreak.com daar ook al een vraag over had. Ik merk het zelf ook een beetje, maar onbewust corrigeer ik denk ik daar al voor. Dus het staat me niet zo heel erg bij. Op helifreak staat trouwens veel meer info over rc heli's en ook specifiek de Belt-CP V1 en V2.
Belt CP - HeliFreak

Groetjes

Hallo,
Inmiddels ook mijn eerste ervaringen met de Esky belt cp-v2. Vooral veel moeite met het (behoorlijk fel) naar links trekken bij het opstijgen!

Vandaag was mijn eerste crash dan ook een feit!...

Onderdelen zijn nogal een probleem begrijp ik na wat zoeken op internet!

mijn vragen dan maar:

de belt cp had ik ergens gezien voor 125 euro, en jij wil hem kopen voor 230?

Back