Heren,
Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn servo bewegingen.
Wat mij al eerder was opgevallen maar waar ik nog niet echt aandacht aan had besteed was het servo'tje aan de linker kant van de heli..( bij het filmpje op de voorgrond ) Deze servo lijkt eigenlijk helemaal niets te doen, welke beweging ik dan ook uitvoer.. slechts kleine tikjes.
Wat me ook opvalt is dat als ik mijn gas open en dicht gooi alleen het voorste rotorblad goed en duidelijk beweegt. Het achterste beweegt veel minder in vergelijking met de voorste dus.
Ik weet niet of jullie er veel aan hebben en mijn excuses voor het rommelige filmwerk.
[URL="- Belt cp servo bewegingen[/URL]
Groet,
MArijn
Je kunt beter de film camera stil neer zetten maar toch was het in het laatste stuk volledig duidelijk dat je servo bijna niets doet..
Als je aan de gas stick zit moeten alle 3 de servo's dezelfde beweging maken en de swash moet recht omhoog en naar beneden gaan.
Als je van voor naar achter stuurt moeten de beide achterste servo's even ver op en nieer gaan zodat de swash plate niet opzij kanteld.
Dus..
Servo los halen en misschien even op een ander kanaal proberen om zender en ontvanger uit te sluiten.
Waarschijnlijk zijn de tandwieltjes al kapot. Kunnen van E-sky eigenlijk niets hebben.
Je moet 3 dezelfde type servo's op de kop gebruiken.
Towerpro's SG90 kosten ongeveer hetzelfde en zijn veel sterker (grotere tandwiel kast) maar passen ook prima op de Belt-cp.
Dus mijn advies...
Koop 3 a 4 (1 reserve) towerpro's SG90 en vervang alle 3 de kop servo's. Gebruik de goede servo's als spare op de staart. Die heeft meesta niet zo veel te lijden en gaat daar veel langer mee..
Benno
Laatst bewerkt door een moderator: