E-Sky Belt-CP

Heren,

Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn servo bewegingen.
Wat mij al eerder was opgevallen maar waar ik nog niet echt aandacht aan had besteed was het servo'tje aan de linker kant van de heli..( bij het filmpje op de voorgrond ) Deze servo lijkt eigenlijk helemaal niets te doen, welke beweging ik dan ook uitvoer.. slechts kleine tikjes.
Wat me ook opvalt is dat als ik mijn gas open en dicht gooi alleen het voorste rotorblad goed en duidelijk beweegt. Het achterste beweegt veel minder in vergelijking met de voorste dus.

Ik weet niet of jullie er veel aan hebben en mijn excuses voor het rommelige filmwerk.

[URL="
- Belt cp servo bewegingen[/URL]

Groet,

MArijn

Je kunt beter de film camera stil neer zetten maar toch was het in het laatste stuk volledig duidelijk dat je servo bijna niets doet..
Als je aan de gas stick zit moeten alle 3 de servo's dezelfde beweging maken en de swash moet recht omhoog en naar beneden gaan.
Als je van voor naar achter stuurt moeten de beide achterste servo's even ver op en nieer gaan zodat de swash plate niet opzij kanteld.

Dus..
Servo los halen en misschien even op een ander kanaal proberen om zender en ontvanger uit te sluiten.
Waarschijnlijk zijn de tandwieltjes al kapot. Kunnen van E-sky eigenlijk niets hebben.
Je moet 3 dezelfde type servo's op de kop gebruiken.
Towerpro's SG90 kosten ongeveer hetzelfde en zijn veel sterker (grotere tandwiel kast) maar passen ook prima op de Belt-cp.
Dus mijn advies...
Koop 3 a 4 (1 reserve) towerpro's SG90 en vervang alle 3 de kop servo's. Gebruik de goede servo's als spare op de staart. Die heeft meesta niet zo veel te lijden en gaat daar veel langer mee..

Benno

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

eigenlijk vind ik het belachelijk dat het bij aankoop meteen al kapot is.
Ik vind niet dat ik nieuwe servo's zou moeten kopen. Laat ze er maar 1 op sturen.
Ik heb deze heli gekocht bij Rc-shoptwente.nl maar daar verkopen ze geen tower pro's volgens mij..Anders had ik wel een dealtje willen maken.

Nog iets, ik weet niet of het komt omdat ik de moter los heb gehaald maar de servo van mijn staart reageert ook al niet meer..
Is het trouwens wel verstandig om nu dingen los te gaan halen? Want daarvoor moet ik ook tire-ripjes doorknippen en ik weet niet of dat wel handig i.v.m garantie..

groet,

MArijn

Ja wat wijsheid is weet ik in jou geval niet..
Ik zou de telefoon even pakken en overleggen met RCtwente
die lui zijn goed bereikbaar en misschien wel willend in jou geval.

Als ik een shop zou hebben zou ik wel wat service willen verlenen echter een gebroken servotandwiel kan door 1 goeie tik tegen de servo arm dus om daarop al garantie te moeten geven? (En ik zeg niet dat je er geen recht op hebt..) Affijn je weet in iedergeval wat er loos is..
suc6

Benno

Goed, ben een tijdje rustig geweest de laatste week op rc gebied. Heb nieuwe servo's besteld bij RC-shop twente. Uiteindelijk voor een mooi prijsje 3 nieuwe Towerpro's (SG90) gekregen.
Ik heb eerst even alles goed bekeken en de servo's zelf passen prima.
Het enige probleem is alleen dat de servo armpjes van het orgineel en de towerpro's niet hetzelfde zijn. Bij de Towerpro's zitten in de witte servo-armpjes een reeks kleine gaatjes, terwijl bij het orgineel maar 1 groter gat zit.
Iemand enig idee hoe ik ze er toch op kan monteren?

Alvast bedankt,

Marijn

Hoi,
Deze gaan niet passen op de towerpro's.
Gewoon de originele witte erop zetten gaatje opboren iets kogelkopje erop schroeven en klaar.

Gr
Bobbert

hoi heb (na een crash) mijn belt weer helemaal in elkaar. Als ik gas geef (hij is dan nog op de grond) trekt hij helemaal naar links. Durf hem niet goed de lucht in te laten gaan omdat ik bang ben dat hij dan weer tegen de grond gaat. Weet iemand hoe ik dat naar links trekken eruit kan krijgen? Of is dit normaal, en zal hij in de lucht "stabieler" worden?

hoi heb (na een crash) mijn belt weer helemaal in elkaar. Als ik gas geef (hij is dan nog op de grond) trekt hij helemaal naar links. Durf hem niet goed de lucht in te laten gaan omdat ik bang ben dat hij dan weer tegen de grond gaat. Weet iemand hoe ik dat naar links trekken eruit kan krijgen? Of is dit normaal, en zal hij in de lucht "stabieler" worden?

Ja als de swash plate netjes recht staat en ook recht op en neer gaat als je de pitch bedient dan is het verder een normale reactie..
Elke heli wil vanzelf naar links bij het opstijgen.
Als ik nose-in opstijg trekt de heli dus altijd naar rechts..
Als je dan in de lucht hangt zie je de heli ook een beetje schuin hangen om die beweging tegen te gaan..

Als je zelf niet de lucht in durft moet je misschien toch even hulp vragen om de heli airborne te maken..
Alleen dan kan je de zaak ook finetunen..

Benno

bedankt voor je hulp. Is er iemand in de omgeving Haaksbergen/Enschede/Hengelo/enz die me hiermee kan helpen?

Ja als de swash plate netjes recht staat en ook recht op en neer gaat als je de pitch bedient dan is het verder een normale reactie..
Elke heli wil vanzelf naar links bij het opstijgen.
Als ik nose-in opstijg trekt de heli dus altijd naar rechts..
Als je dan in de lucht hangt zie je de heli ook een beetje schuin hangen om die beweging tegen te gaan..

Als je zelf niet de lucht in durft moet je misschien toch even hulp vragen om de heli airborne te maken..
Alleen dan kan je de zaak ook finetunen..

Benno

Hallo allemaal,

Ik heb dit hele topic doorgelezen, en in een ander topic(zelf gestart) nog om advies gevraagd, omdat ik niet zeker wist of ik een cp of fp wilde aanschaffen.

Ik heb besloten dat het een CP wordt, ik heb wat ervaring met een coaxial(heb een lama v4) maar ik zie dat een CP vele malen ingewikkelder is.

Uitdaging dus:)! Is er iemand in de buurt van arnhem of nijmegen(liefst nijmegen) die mij eventueel wat op weg kan helpen in het begin?

Ik weet nog niet precies wanneer ik de heli aanschaf, of in mei of in juni, maar het zou fijn zijn als iemand een keer een avondje tijd heeft om mij op weg te helpen, mits diegene in de buurt woont:)!

alvast bedankt!

hey!

Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen de servo's te monteren en ik krijg het vliegen nu al een beetje onder de knie. Ik zal binnenkort wel even een filmpje posten!

Ik heb gister echt harde klapper gemaakt. niet normaal en ik moet zeggen dat ik verbaast ben over de schade! Ik was aan het vliegen in de loods van mijn vader (die winters onderdak bied aan ongeveer 50 zeilboten, even om een idee te geven over de grote van de loods ) en ik probeerde de heli telkens 360 graden om zijn as te laten draaien. Op een gegeven moment raakte ik de controle kwijt op 3,5 meter hoogte en sloeg de heli met een vrij hoge snelheid en een oorverdovende klap tegen de loods-wand aan! waarna hij natuurlijk 3,5 meter naar beneden viel op de betonnen vloer. Ik ging er vanuit dat de heli in 50 stukken zou liggen maar dat viel reuze mee! ik denk dat ik gewoon heel veel mazzel heb gehad! er zat een deuk in 1 van de rotorbladen en het plasticfolie van de betreffende vleugel was gescheurd. Ook mis ik 2 halve tandjes van het maingear.
Na een grondige inspectie de heli weer neer gezet en voorzichtig op laten toeren nadat ik alle servo's had getest. Het optoeren van de heli maakte een gigantisch lawaai omdat het plastic van het rotorblad nogal wapperde. Na nog wat meer toeren te hebben gemaakt scheurde het plastic er helemaal vanaf (later bleek dat ik het zelf niet beter had kunnen doen) en was het geluid weer zo goed als normaal. Het enige wat ik nog hoorde waren zeer kleine tikjes van het maingear.
De resterende vliegtijd (+/- 5 min) vloog de belt als een zonnetje.

Dus nieuwe onderdelen:

- maingear
- nieuwe hoofdrotorbladen ( carbon of niet?)
- zo ja nieuwe carbon staartrotorbladen

groetjes!

Marijn

Zo te horen heb je veel geluk gehad:p
Met betrekking tot de vraag over de bladen is wat mij betreft het antwoord Nee niet overstappen op carbon bladen.
Op dit moment heb nog geen voordelen van deze bladen en alleen het risico van de kosten bij een crash.
De meeste mensen adviseren om bij houten bladen te blijven tijdens de leercurve.
Zelf vind ik de fiberglas main blades van ongeveer $5,-- heel fijn op mijn Belt.

De beste maingear voor de Belt is volgens mij deze: NEW Design Stronger Main Gears w/ Hub (2pcs - Black) - Belt CP

Groeten, Wilbert

Hey mr. nice!

Bedankt voor de info..
Tot nu toe heb ik altijd alles in Nederland besteld.
Maar zo te zien bestellen jij alles in Amerika? Wel een stuk goedkoper..
Het lijkt me dat het verzenden van onderdelen over het algemeen nog duurder is dan de onderdelen zelf.. Is het dan niet beter om een hele lading onderdelen in 1 keer te bestellen? En hoe zit het met betalen? Moet je een Pay-pal account aanmaken? Het kan zeker niet via Ideal of wel?

Alvast bedankt!

Gr. marijn

Hallo martijn,

Ja ik bestel meestal in Hong-Kong of in America.
Als je besteld moet je opletten met de verzendkosten al is het verzenden vanuit hong-kong vaak niet veel duurder dan binnen nederland. VerZenden vanuit de US kan wel oplopen.

Wat de main blades aan gaat heb ik 10 sets ineens besteld dan kun je even vooruit;)
De main gear uit de US heb ik bij een andere bestelling die ik daar toch wilde plaatsen mee laten komen. Als deze in Nederland te verkrijgen was zou ik hem wel lokaal kopen maar voor zover ik weet is hij alleen hier verkrijgbaar. En het is echt een heel goede gear die bijna niets kost.

De betalingen doe ik altijd via Pay-Pal met mijn credit card. Ik heb een paar keer pay pal laten incasseren in euro's maar ik geloof niet dat zij een goede wisselkoers hanteren. Voortaan betaal ik wel in dollars en laat de credit card maatschappij omrekenen. Die geven een betere koers.

Groeten, Wilbert.

Heb een probeelm waarmee jullie me mogelijk kunnen helpen

Heb een Hyperion G3 CX - 3S 2100mAh (25C))
Gisteren mee gevlogen. Na een minuut of 4 vliegen zakt de heli als een
baksteen naar beneden dit terwijl de accu nog vol zat zit.

Zet ik de wieken stil en maak ik weer toeren dan gaat hij weer even als een speer, na een halve minuut zat hij weer in.

Wacht ik een paar minuten dan vliegt hij weer een minuut of 2 om vervolgens weer als een baksteen in te zakken

De accu heeft echter nog steeds een voltage van pak weg 11,7 onbelast.

Wat is er aan de hand

Groeten
Martin

ik heb een set van 10 houten main blades op e-buy inlc.verzend kosten voor €38,- en binnen 2 wk. binnen HK rules

Heb een probeelm waarmee jullie me mogelijk kunnen helpen

Heb een Hyperion G3 CX - 3S 2100mAh (25C))
Gisteren mee gevlogen. Na een minuut of 4 vliegen zakt de heli als een
baksteen naar beneden dit terwijl de accu nog vol zat zit.

Zet ik de wieken stil en maak ik weer toeren dan gaat hij weer even als een speer, na een halve minuut zat hij weer in.

Wacht ik een paar minuten dan vliegt hij weer een minuut of 2 om vervolgens weer als een baksteen in te zakken

De accu heeft echter nog steeds een voltage van pak weg 11,7 onbelast.

Wat is er aan de hand

Groeten
Martin

Ik gok dat je ESC te warm wordt en de beveiliging schiet.
Zou dit kunnen?
Ik heb dit gehad als ik meerdere Lipo's achterelkaar door vloog.
5 minuten pauze om de ESC te laten koelen en hij vliegt weer normaal een volle Lipo.

Groeten, Wilbert.

@nice
Dank je voor je advies. Als het een beetje weer is ga ik dat proberen en meten + temperaturen. Ik kom er op terug

Groeten
Martin

hallo mensen, even draadje weer uit desloot halen.

ik heb hier onderdelen van m'n belt cp te koop:

pb maar als je er belang bij hebt:)

groeten ike

Ik heb 2 dagen geleden mijn Esky belt-cp gekocht, zag er goed uit! Hij was groter dan ik had verwacht. :D

Ik heb alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan, helikopter gestart, en:

Een grote rookpluim en een vlam uit de ESC. Weet iemand misschien hoe dat kan? Alles op mijn zender stond normaal en de idle up was uit. Ik heb trouwens de helikopter weer teruggestuurd.

Het schijnt dat de ESC niet goed genoeg is voor de motor en dus wel eens uit kan branden.

Hoi,

Ik heb niet zo lang geleden een belt cp aangeschaft. Shenzen!! 145euro thuis op de mat. Alles dik in orde. En niks invoer rechten betaald. Vervolgens heb ik een hele hoop onderdeeltjes bij John Hobby besteld en alles was zoals het moest. Een paar spulletjes moet ik nog krijgen in back order maar voor de rest alles binnen de week geleverd.
Dus voor mij, john hobby. Als je die prijzen vergelijkt met eender welke shop in belgie(duurste) of webshops van nederland of belgie(pak goedkoper) dan gaat john hobby er nog een pak onder.

Is wel niet zo goed voor "onze" economie natuurlijk:)

Robin

hey ik ben ook opzoek naar een Belt Cp en shenzhen schijnt heel goedkoop t ezijn.
iemand een site?

Back