Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

New Honey Bie King II

Hoi aan allen,

Na weken van lezen in jullie draadje en jaren van twijfelen of ik t ooit ging doen, heb ik eindelijk de stap gezet. Jullie enthousiasme en goede uitleg heeft me over de streep getrokken.

Ik merk dat ik hier als Belgisch Limburger misschien wel wat uit de toon val maar aangezien ik voor 85% met Nederlandse klanten werk ga ik denk ik niet teveel uit de toon vallen.

De bestelling is sinds eergisteren betaald en nu is het dus afwachten tot er aan de deur gebeld wordt. Toch heb ik al een eerste probleem moeten overwinnen : namelijk volgens JohnHobby mag de King en de batterijen en de balancer niet in België geleverd worden ( douane issue) dus dan maar het leveringsadres bij mijn schoonzus in Son gezet... al een geluk dat ze in Nederland wel perfect kunnen leveren. Heb voor het ongemak wel een paar fibreglass blades van Esky uit de wacht kunnen slepen.

Ik moet toegeven dat niet alleen de hobby maar ook het lezen van jullie draadje "erg" verslavend werkt... :p en ik dus al ettelijke uren heb zitten :pc: . De informatie die jullie hier delen zou iemand eens op een site moeten zetten want jullie hebben blijkbaar door veel trail and error een pak kennis opgedaan en ik ben echt dankbaar dat jullie die met mij willen delen.

Heb volgende zaken besteld :
Honey Bee King II V2 2.4G
Brushless 3800 motor & ESC set
10t pinion
3 sets woodies
1 set tailblades
1 set paddles
2 mainshafts
2 fatheringshaftsets
1 reserve belt
1 Esky flightsim setje ( Zal ik de eerste maanden heeeeeel veel opzitten vrees ik)
2 Superhero batterijen 2200mAh 25c
en een imax B6 balancer lader...
en nog wal losse spullen

Ik besef dat dit een ganse investering is maar eigenlijk heb ik dit lijstje aan de hand van jullie bevindingen opgesteld...

Van zodra ik de levering binnen heb zal ik natuurlijk foto's posten zodat jullie nog eens kunnen zien hoe een nieuwe King in de doos eruit ziet tegenwoordig... voor sommigen onder jullie toch al een tijd geleden hé ...

Hoop dat ik in de toekomst nog veel van jullie kan leren ... ondertussen BEDANKT ! voor alle nuttig en vaak leuke informatie.

Peter
Lommel (België)

Hallo Peter welkom dit is zeker een leerzaam draadje en sommige links die je hier vind zijn dat ook. Ik zelf heb m'n king sinds vaderdag en moet nu ook een brushless bestellen m'n orginele motor is nu echt kapot heb hem al is in de remmenreiniger gezet toen deed ie het weer een paar lipo,s:D.
Veel fun want dat zul je zeker hebben met je king.
groetjes Hanky.

Zo, de king is weer RTF. De bladen die ik gekregen heb waren echter een centimeter groter...

Ik heb alle drie de servo's vervangen nadat er 2 stuk waren gegaan na een botsingkje tegen de tafelpoot :-(

Na enig afstelwerk is de swashplate redelijk recht. Na het opspinnen van de motor had ik echter totaal geen lift. Nadat ik de stangetjes had verdraaid aan beide kanten (een slag of 7 uiteindelijk!) ging het vrij aardig. De tail rotor had ook flinke afstelling nodig zeg, waarschijnlijk door de massa van de grotere bladen.

De heli voelde nog niet lekker aan. Kleine stuurbewegingen op de swashplate gaven een flinke impact. Ook kreeg ik de heli niet stil ondanks de HH. Deze bleef weliswaar costatant rood branden, maar de heli bleef langzaam draaien?!

Toch maar een gewoon setje bladen bestellen en eens kijken of ik ergens een fatsoenlijke uitleg over de instellingen van de 0704B gyro kan vinden.

Lipotjes morgen even opladen en hopen dat de wind rustig aan doet.

Welkom

Hoi Peter...
Dit draadje had op mij precies dezelfde uitwerking :D

Welkom bij de club.
Ja de initiële aanschaf is het duurste, maar dan zit je ook gelijk goed. Liopo lader en balancer inderdaad een must, brushless setje met 10T helemaal ok. De een heeft die sneller nodig dan de ander maar het slijt waar je bij staat.

Simmen, wie doet het niet kan je beter in dit draadje vragen ja..

Veel plezier met je aanwinst in ieder geval.

Groetjes,

Edwin

P.s. hoezo uit de toon?? we praten en schrijven toch allemaal dezelfde taal... ken genoeg Vlamingen en stuk voor stuk plezante mensen!

Welkom....

Hoi aan allen,

Na weken van lezen in jullie draadje en jaren van twijfelen of ik t ooit ging doen, heb ik eindelijk de stap gezet. Jullie enthousiasme en goede uitleg heeft me over de streep getrokken.
Hoop dat ik in de toekomst nog veel van jullie kan leren ... ondertussen BEDANKT ! voor alle nuttig en vaak leuke informatie.

Peter
Lommel (België)

Hoi Peter, welkom hier...en gefeliciteerd met de aankoop. Het is altijd leuk om ook iemand van onze 13e provincie er bij te hebben... :p :D
Je pakt het gelijk goed aan... en ik weet zeker als je, je zelf de tijd gunt een hoop lol gaat beleven aan je HBK II.
En inderdaad er zit hier aardig wat expertise.. dus als je ergens tegen aan loopt schroom niet om hier je vragen te stellen.

En een motto geld... SIM eer ge begint...:D

Groeten,

Frans...W

ciao tutti, kan effe op internet gauw effe het nieuws lezen van de afgelopen dagen.

groetjes
Frans uuuuuut lem

Hey vakantieganger... tja dat gaat je weer een week kosten om je door de postings heen te worstelen.

Alles okay.. je mist hier niets.. vanaf het moment dat je weg bent is het vliegweer kl... Ik zit dan maar een beetje te simmen en indoor te freubelen.

Groeten... en geniet er van..

Frans....W

Nog even wachten

Nog heel even wachten en meneer de postbode zal me een mooie doos komen brengen met als inhoud een King 2.
dus nog effe lekker blijven doorsimmen!!!
Ik heb als sim-progamma's Aerofly en Realflight G3.
Welke toestellen komen het dichtste bij de eigenschappen van de kingbee 2???

Mijn eerste heli wordt ook de King 2. Hij staat momenteel in Hongkong bij de post :)

Prijsverschil is wel echt gigantisch, ik betaal nu met wat spares en 2x extra accu evenveel als ik hier alleen de RTF koop....

hey hoogie 2004

waar heb jij je artikelen besteld dan,
ik heb ook nog het een en ander nodig dussss...
ben benieuwd

Indoor gevlogen met Benno

Zo vanavond met Benno op mijn werk in de gymzaal gevlogen.
Benno eerst even met zijn HBK II .. die vliegt weer als nieuw.. geen getik en fluisterstil.
Benno moest even aan de ruimte wennen... de zaal is redelijk van formaat maar niet erg hoog.
Daarna heb ik een accu met mijn eigen HBK II (met gespoten bladen) gevlogen... ging weer lekker... ben dan natuurlijk wel gewent aan de beperkte ruimte.. ik moet na een tijdje indoor altijd weer wennen aan het buitenvliegen.
Verder hebben we ook nog de Belt CP van Benno laten vliegen... ging eerst heel nerveus maar na een paar zaken afgesteld te hebben ging ook die als een speer... Toch een hele andere heli dan de HBK II.
Als laatste ook maar even de Trex 450 een accu laten vliegen.. ging ook weer als vanouds... gelukkig... afgelopen middag was ik toch nog te krampachtig.

Al met al weer een mooi leer moment voor ons beide.

Frans...W

Laatst bewerkt:
Benno eerst even met zijn HBK II .. die vliegt weer als nieuw.. geen getik en fluisterstil.

Frans, als ik gas terug neem, dan tikt de mijne ook. Sinds vandaag zit er ook een bepaalde resonantie in bij een bepaald toerental wat klinkt alsof er een lager defect is. Ik heb dan ook 1cm bladspoor. Als ik het toerental iets verhoog, is het geluid en de trilling weg alsmede het bladspoor?!

Enig idee waar ik dit in kan zoeken? Alle schroefjes heb ik nagedraaid en daar zit he niet in. Ik voel ook nergens overmatige speling.

Is er toevallig iemand met de 25 Amps Brushless Speed Controller type: EK1-0350 die weet hoe je de timing moet aanpassen?
Verdere info:
regelaar-kapot

Laatst bewerkt door een moderator:
Benno moest even aan de ruimte wennen... de zaal is redelijk van formaat maar niet erg hoog.
Daarna heb ik een accu met mijn eigen HBK II (met gesopten bladen) gevlogen... ging weer lekker... ben dan natuurlijk wel gewent aan de beperkte ruimte.. ik moet na een tijdje indoor altijd weer wennen aan het buitenvliegen.
Verder hebben we ook nog de Belt CP van Benno laten vliegen... ging eerst heel nerveus maar na een paar zaken afgesteld te hebben ging ook die als een speer... Toch een hele andere heli dan de HBK II.
Als laatste ook maar even de Trex 450 een accu laten vliegen.. ging ook weer als vanouds... gelukkig... afgelopen middag was ik toch nog te krampachtig.

Al met al weer een mooi leer moment voor ons beide.

Frans...W

hallo frans,

is de belt cp echt zoveel anders dan een HBKII,
is dat in positieve zin beoeld of.....
issie stabieler dan de king?
vind het persoonlijk een mooie heli en als ik met mijn HBKII uit de voeten kan(zal nog wel een hele poos duren) lijkt me dit ook een hele mooie heli.

is de belt cp echt zoveel anders dan een HBKII,
is dat in positieve zin beoeld of.....issie stabieler dan de king?

Dit is natuurlijk wel een gekleurde posting...en heb niet zelf de Belt gevlogen...
Benno was de piloot..;) Maar vond de Belt erg responsive op de diverse controls.
De Esky HH vindt ik persoonlijk maar een brak dingetje.. erg zenuwachtig.
Komt bij dat de Belt maar een beetje groter is als de HBK II en dat de vliegtijd aanmerkelijk korter is.

Als je het echt wilt weten .. dan zou je moeten afwachten wat de commentaren op mijn posting :pc: zullen zijn... er zijn namelijk wel een aantal HBK II vliegers die ook een Belt hebben.

Frans...W

Back