Ja hoor! Hij heeft gevlogen! En hoe!
Als een scheermes!
Vanmorgen toch wat getwijfeld aangezien de wind toch vrij stevig was.
Eenmaal op het veld aangekomen bleek het een stevige, maar strakke wind recht op de taxitrack te zijn. Goed te doen, zeker omdat de koffie en de kachel aanzienlijk dichterbij gesitueerd waren ;-)
Rustig opgebouwd, uitslagen gecontroleerd en daar ging ie dan!
Berto heeft de maiden gedaan, ik heb voor mijn gevoel nog niet genoeg sticktime met jets daarvoor.
Kist kwam rustig los, en met twee klikjes rechts en wat up vloog hij mooi zn rondjes!
Wel nog met gear down.
Met een nette landing als afsluiter zat de maiden erop!
door de up-trim kon die 30 gram lood er ook wel uit en hebben we ook de expo wat hoger gezet en de uitslagen wat kleiner gemaakt.
Ook het remmen met down-elevator moest aangepast worden, de rem greep te dicht bij het center van de stick aan en omdat het gear down was waren mn bottles dus leeg (Bij gear up is de rem uitgeschakeld dmv een mixer)
Vlucht twee na de nodige trim aanpassingen van de hoogte (die kon dus weer wat minder)
Heb ik lekker een minuut of vijf rond gestuurd! Heeeeerlijk! en als op rails, heel scherp op rol, amper hoogte of rudder nodig in bochten.
Berto heeft weer de landing voor zn rekening genomen.
Vlucht drie: Zelf gestart, lekker rondgevlogen, wat flapstanden geprobeerd en verder vooral genoten!
Landing wederom uitbesteed.
En dat was het voor vandaag, heerlijke dag ondanks de KKKKKoude WWWWWind.
Volgende keer gaan we landings circuits vliegen met de flaps uit en kijken of we die wielen zelf eens aan de grond kunnen krijgen!
Bedankt Berto en Ger voor de ondersteuning!
Hier wat foto's! En ja, ik ben blij maar heb t koud.
Ennnne ook gefeli met de Scuderia Ferrari :wink:
Hijdoetutgoedhoor.
Dank u!!
Nog helemaal geen berichtje hier??

;-)
Het wachten was weer eens op een aantal foto's.... van een bepaald iemand.... ;-)
....is zich aan het bezatten....
:celebrate:
Was ook nog bijna gekomen maar haalde het net niet. Verjaardagen en zo.... Ik neem aan dattie dus gevlogen heeft, gefeliciteerd man!
Groetjes,
Was dat maar waar! weer druk in de weer met luiers en flessen (melk)

Ook leuk!
Maar dank voor de felicitaties!