EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Als het inderdaad mooi weer blijft (droog) dan wil ik wel gaan.
Alleen wil ik dan wel zeker weten dat er iemand is.
Dus......

mvg p@UL

Op buienradar is niks te zien maar hier in rozenburg is het wel bewolkt en af en toe breekt de zon een beetje door.

mvg p@ul

Zolang het droog blijft ga ik vliegen. Ik mik op 13:00

@P@aul: PM me even je 06 dan bel ik je even voordat ik wegga....

Gr. Robert

Ik weet niet of er donderdag en/of vrijdag nog mensen zijn die van plan zijn om te gaan vliegen.....

Nou, het gaat 'm morgen toch niet worden, ook qua weer wordt het niet al te best. Echter geven ze vrijdag weer wél een hele aardige dag op, dus roept u maar......:) (Bas, Roel, Erik, etc?)

Voor mij zal het vliegen er even niet meer in zitten na ik vanmiddag ben gecrasht.
Ik ging achter elkaar landingen oefenen maar ongeveer de vijfde landing ging het mis.
ik was dicht bij de grond en toen wilde ik door vliegen omdat de landing niet ging lukken maar volgens mij werkte de servo van de rolroeren even niet meer, want hij ging naar rechts en draaide alleen maar door tot dat ie vol met de neus de grond in sloeg.

dit is de schade

full

de klap was zo hard dat zelf het motorsteun door de midden is gebroken.8O

full

full

dus dit zal ik eerst even moeten repareren.
-paul-

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm, zonde, maar dat moet wel in 1 avondje te repareren zijn?:) (en check die servo even goed)

Hm, zonde, maar dat moet wel in 1 avondje te repareren zijn?:) (en check die servo even goed)

Die servo deed het voor de vlucht goed en daarna heb ik hem ook gecontroleerd maar ik ga hem inderdaad nog is goed na kijken.
1 avond moet denk ik wel lukken ja, maar eerst moet ik ook nog alle spullen ervoor kopen.

-paul-

Wat heb je allemaal nodig? Misschien heb ik nog wel wat liggen voor je.

dat zou fijn zijn ik heb nodig:

*een nieuw motorsteun

*plaatje balsahout voor de onderkant

*nieuwe prop

*en lijm voor balsahout ben vergeten welke (weten jullie dat?)

ik weet niet hoe dik het balsahout is moet ik nog even meten.
volgens mij is dat alles dat ik nodig heb.
voor het bespannen heb ik nog stickerfolie liggen.

mvg P@ul

Ik heb nog balsa plankjes liggen, lijm kan houtlijm, of zap (lekker snel).
Heb nog witte folie liggen als je dat nodig hebt en welke maat prop heb je nodig?
Motorsteun moet ik even zoeken, heb ik misschien ook nog wel!

dat zou erg fijn zijn :D

de propmaat is 11*6
ik wilde eigenlijk in plaats van folie stickerfolie gebruiken omdat ik nog geen strijkbout heb. weten jullie waar ik die aan kan schaffen voor een niet al te hoge prijs.
alvast harstikke bedankt.

mvg p@ul

Paul,

Ik heb net een nieuwe trainer gekocht, maar die bouw ik om naar electro. Zit ook een motorsteun bij, heb ik niet nodig en mag je zo hebben:). Ik heb ook nog wel wit strijkfolie waar je wel een stuk van mag hebben. Ik gebruik gewoon het strijkijzer van mn moeder en dat werkt ook prima, gewoon steeds iets warmer zetten totdat je merkt dat je folie gaat krimpen/plakken;)

Hé Paul,

Da's bale joh.
Controleer naast de servo ook de stuurstangen en de kwiklinks die aan de roeren zitten.
Want dit klinkt als een crash die ik vorig jaar had met een kistje.
Bleek de verbinding bij het roer afgebroken en hoepla met de neus rechts de grond in.

Besteed wel wat aandacht aan die scheur in je motorschot.

Succes
Hans

Back