ESM F4U Corsair

Gisteren dan eindelijk de maiden, start ging heel goed, weinig bij te trimmen alleen 1 poot van het landingsgestel ging niet in.
Vervolgens beide weer uitgedaan en getracht te landen, hier bleek later dat de poot die niet in wilde tijdens de start gedraaid was, zodoende kon de landing niet soepel verlopen. De schade viel gelukkig mee, kromme strut en 1 blad van de prop gebroken. E.e.a is weer herstelt en de Corsair staat weer klaar voor de volgende vlucht.

 
De retracts zijn van LADO, op zich hebben ze nog niet eerder geweigerd, was de eerste keer, heb gisteren nog vele malen getest en doen het gewoon goed, hou het maar op een vuiltje.
 
Misschien een probleem met schaal landings gestel..
Ik heb 6 jaar geleden een corsair van guillows uit vergroot en vast landingsgestel zit voorbij de voorlijst.
4 weken geleden gevlogen en landde prima..
 

Bijlagen

  • IMG-20161023-WA0002.jpg
    IMG-20161023-WA0002.jpg
    401,4 KB · Weergaven: 213
oke.
ja dan gaat het niet zoals het moet inderdaad:rofl:.
die fout maken we denk ik allemaal wel eens.
ook ik hoor.
Mijn motor is een JEN .47 2 takt..
Kan makkelijk daar ik hem zeer licht had gebouwd. kwam op het gewicht van een calmato .40.
2,5 kilo.
Mijn volgende word kilo zwaarder, een bouwdoos van Marutaka..
.60 model ,maar daar gaat een os FS91 surrpas op komen.
 
Beste "Corsair-lovers",

Ben ook van plan er een aan te schaffen en dus erg geïnteresseerd in elektrische retracts en... "folding wings" bij een > 2m. span. Corsair.
Hopelijk krijg ik hier de gewenste info.
B.v.d.

Ron.
 
Back
Top