EUROTOUR F5B ALMERE 2 en 3 JUNI

Perfecte dag om alles te weten te komen over F5B, beste is de zaterdag, dan is er de meeste 'actie'.

Gerben

De inschrijving is nog open, je kunt nog meedoen :)
Zolang je 'FAI legaal' vliegt (dus met een model met min. 26.99dm2 en een limiter), kun je meedoen.
'Ja maar een Eurotour is eng', hoor ik wel eens. Dat had ik toen ik me voor het eerst inschreef, maar het blijkt gewoon super gezellig en leuk om mee te vliegen op zo'n evenement.

We zoeken nog wat klokkers voor de zweeftaak, als je een dagje wilt helpen in Almere zou dat mooi zijn.

'Achter de schermen' wordt al druk gewerkt aan de organisatie, zodat het weekeind zo soepel mogelijk verloopt.

Gerben

Zo, oorkondes zijn geprint en de rakkensoftware is ingevuld. We hebben een boel inschrijvingen, maar er kunnen er nog een boel bij.

Nu nog een werkend model in elkaar zetten, anders kan ik niet eens meevliegen.

Inmiddels bezig met de laatste voorbereidingen.
We hebben nu voldoende deelnemers in de F5F om ook die klasse te kunnen gaan vliegen,(iets grotere modellen (36dm2) en iets minder vermogen (1300Wmin)).

Mocht je nog twijfelen of je komt deelnemen of een handje komt helpen, gewoon doen!
Het wordt een leuk feestje!

Gerben

Voor de liefhebbers,

Restaurant is gereserveerd, lunch ed is geregeld snacks ed.

Dus kom ff langs en kijk eens hoe de echte profis vliegen.

Gr Frank

Sorry dat ik het draadje misbruik.
Spoed!!!
Johan, PB me even de F5B rekening gegevens.

Dan.. voor de liefhebbers, als het goed is ligt zaterdag de Plasma Edge F5B op het veld.
Je mag hem aanraken en vasthouden.
Vliegen zal hij pas in juli, als alle andere spullen binnen zijn.

GJ

Zo, gearbox van de nog werkende motor van schoon vet voorzien. Morgen in de B95 zetten en dan moet het kunnen zaterdag.

Nee Niek, we weten je te vinden!
Ik weet waar je huis woont ;-)

Allemaal tot zaterdag!

GJ

RW F5F open gezaagd om er een 300gr 3S lipo in kwijt te kunnen (buikje gemaakt). Laatste hand aan gelegd vanavond met e.e.a. aan koolstof en epoxy. Nu nog limiter, ontvanger erin etc. Ben benieuwd of ik hem voor zaterdag nog kan vliegen.

Voor de Eurotour is het verplicht om je KNVvL nummer op je vleugel te hebben.
Het moet een contrasterende kleur zijn.
Wie heeft dat nog niet?
Ik kan nog wel wat stickers snijden.
Geef even per PB je KNVvL nummer door en de kleur die je wilt.

Volgens mij heb ik zwart, rood, blauw, oranje en wit.

Bij mij zaten ze op de welfklep of aileron.

GJ

Dat hoeft alleen als in Zwitserland e.d. gaat vliegen, bij de meeste wedstrijden wordt daar niet op gelet. Het eerste jaar heb ik bijvoorbeeld bij de Eurotour in Gommersheim ook zonder nummers gevlogen en daar waren geen aanmerkingen op.

Wij zullen daar iig niet op letten, zolang je KNVVL lid bent is het ok.

Gerben

bevestigingsmail?

Bij het inschrijven kreeg ik het bericht dat er binnen de 2 dagen een bevestigingsmail zou volgen, totnogtoe niks gezien...Heb ook al eens gevraagd waar de deelnemerslijst naartoe is... geen antwoord...

Wim

Vast door de drukte er tussendoor geschoten. Je staat zeker wel op de lijst voor F5F. Je bent de 19e inschrijving (totaal).

Hoi Wim,

Wij hadden al regelmatig geconverseerd over je deelname, dus ik dacht dat een bevestigingsmailtje niet meer nodig was ;)

De aangemeldde piloten:
Matthias Bunten
Johan van Gog
Sascha Lotz
Dirk Masnick
Alan Flockhart
Gerben van Berkum
Willy Verschoren
Luc van Tricht
Joris Crevecoeur
André Müller
Stefan Werner
Christian Ulbrich
George Shering
Bernd
Marcel van den Raadt
Ronald van den Ham
Erich Töpfer
Pascal Jungmann
Wim Hansens

Sommige mensen vliegen in 2 klassen, we hebben 14 piloten in F5B en 8/9 piloten in F5F (als iedereen komt en meevliegt natuurlijk).

Gerben

Hoi Wim,

Wij hadden al regelmatig geconverseerd over je deelname, dus ik dacht dat een bevestigingsmailtje niet meer nodig was ;)
Gerben
dat klopt, maar ik maak me vooral zorgen over mijn ontbijt... Bedankt voor de deelnemerslijst.

Wim

Wim, maak je geen zorgen.
Volgens mij is er zoveel spul gehaald dat je de hele dag door kunt ontbijten.

Ik ga nu een frituurpan halen, we serveren nederlandse culinaire hoogstandjes.
Kroketten, frikandellen, bitterballen....

GJ

Heerlijk, k heb nu al trek!

De weersverwachting ziet er prima uit. Geen felle zon en verzengende hitte. Gewoon lekker bewolkt droog weer.

Ik hoop er tussen 9 en half 10 te zijn, ruim voor de start van de eerste ronde.

Laatst bewerkt:
We zijn al op het veld.
De eerste vliegers hebben al gevlogen.
Nu het netwerk testen want we gaan iets heel nieuws proberen.

Tot morgen allemaal, volg de bordjes gewoon, dan komen jullie op het veld,

GJ

net even buiten gekeken, het bordje in mijn straat zijn jullie vergeten...Gelukkig heb ik GPS en ben er al eens geweest, hoop dus op tijd te zijn voor het ontbijt morgenvroeg...

Back