Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat doe je op de camping als het regent? Nadenken over de sleepkoppelingEen intrekbare sleeplijn lijkt me wel leuk om te proberen dus daar heb ik een begin mee gemaakt qua ontwerp. Het idee is dat de lijn los laat als hij helemaal afgerold wordt zodat het vliegtuig hem ook los kan koppelen indien nodig. Ook bij overbelasting zal de worm gear het begeven en zo zal de lijn dan ook los schieten. Een intrekbare lijn heeft het grote voordeel dat je sneller op de grond staat voor de volgende sleep. De turbine blijft idle ook flink verbruiken dus de lijn afgooien, landen en wachten totdat deze opgehaald is kost teveel brandstof waardoor je sleeptijd beperkt wordt.
Bekijk bijlage 589525
De work gear wordt aangedreven door een klein brushless motortje. Ik moet nog een klein regelaartje vinden welke ook een reverse heeft zodat de lijn kan op en afrollen. De rol wordt in 2 delen geprint en er komt een alu of carbon buis doorheen als versteviging welke in lagers komt in de steunen. De lijn wordt in een gat in het midden van de rol vastgehouden door wrijving en zal los komen zodra de lijn "op" is. Zolang je af kan rollen met flinke belasting moet dit een veilige oplossing zijn. Als we terug zijn maar eens wat delen printen om te testen of het idee werkt.
Daarmee heb ik direct ook een fout gevonden in mijn ontwerp: Het uit trekken... Je wilt hem uit het model kunnen trekken en mijn ontwerp maakt dat onmogelijk.
Kom je de bushmaster dit weekend demonstreren bij ons in Stadskanaal ?
Dan zorg ik voor de koffie![]()
Zonder zender?
Welke zender heb je gekocht, geen x20 weer?
Waar heb jij die nieuwe verlichtings set vandaan Herman?
Groet Jan.