F16 dual schaal 1 op 5

Zekers een zeer interesante site
Ik de 2 e wereldoorlog was er nog geen kruiskop als ik het goed heb
dus kruiskopjes zijn ook niet de juiste schroefjes dan

Heb ondertussen de schroefjes binnen en ben druk aan de slag geweest met het intekenen van alle, ja alle rivets en schroeven die op de tail, elevators en de vleugels komen.
De romp komt later want hoeveel daar op zitten..... even niet.

full

De lijnen voor de LEF's en de flaps heb ik ook uit gezet op de vleugels en binenkort gaan deze onderdelen er af.

full

De knik die we van afstand altijd zien in de cockpit is een beetje gezichtsbedrog in zo verre, er zit een veschil van 8mm in de beide glazen (plastic) delen.
De cockpit heb ik dus ook weer even aangepakt.

full

full

full

full

Ook hier komen de minnie schroefjes weer in maar dat komt later.
Ik denk dat de volgende stap is, de cockpit er af slopen en de delen weer mooi strak aan de onderkant maken. Dit word tenslotte een aparte mal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo na anderhalf uur zagen is ie er af. Lastig klusje vanwege alle spanten en een hartspant van 4 lagen epoxy mat.

full

full

Tsjongejonge, wat mooi!

Maak je ook alvast aanpassingen om er gemakkelijk een plug voor de A F-16 van te maken?

~Jolmer

Zo, ook weer even aan het pielen geweest met wat beplating, monnikenwerkje maar het komt vanzelf af.

full

Het aluminium laat zich niet mooi fotograferen maar ik hoop dat het wat duidelijk is.

full

In de voorlijst zitten 60 schroefjes, zowel boven als onder.

Op naar de volgende tig afdrukjes.

Heel mooi.
Moet zelf binnenkort ook aan de slag maar net even anders.
Maar welke diameter hebben de posrondjes.
Ziet met smard te wachten tot zo'n plaat op de vleugel zit.:)
Maar doe maar rustig aan.

Groeten Han.

Zijn dit drukplaten Peter, waar heb je grotere kunnen vinden?

Ja, dit zijn drukplaten maar het is een tussenmaat. De hele groten waar ik naar zocht heb ik nog niet. Ik ga de vleugels denk ik uitvoeren in alu folie (deze word ook gebruikt bij schade op de grote).
De bovenkant zit vol met schroeven maar de onderkant is genageld bij de grote.

Heel mooi.
Moet zelf binnenkort ook aan de slag maar net even anders.
Maar welke diameter hebben de posrondjes.
Ziet met smard te wachten tot zo'n plaat op de vleugel zit.:)
Maar doe maar rustig aan.

Groeten Han.

Hoi Han, hieronder een afbeelding van de 1/1 nagels. Om de juiste diameter te krijgen bleek dat het pongat iets kleiner moest. Om een ringetje van 4mm te krijgen gebruik ik een ponsgat van 3.5 anders wordt ie te groot. Misschien is het materiaal afhankelijk.

Op het hogteroer zit de 1/4 maat.

full

Gr,
Peter

Ziet er netjes uit Peter, véél werk ha ha ha. In het aluminium komt het hier en daar een beetje overdone over maar da's de reflexie die eea ergen maakt. Ben benieuwd hoeveel uren je er totaal in gaat brengen....

Groetjes,
Gerald

In het aluminium komt het hier en daar een beetje overdone over maar da's de reflexie die eea ergen maakt.
Denk het ook, kun je ook wel een beetje zien wanneer je sterk inzoomt op de foto. Sommige randjes lichten heel erg op door de verlichting, waardoor het er nét even anders uitziet dan bij normaal licht.

Peter, kun je nog een kiekje maken met de stabilo in gewoon daglicht, bv. in jullie achtertuin? :mrgreen:

~Jolmer

Op verzoek,.....

full

full

full

(tip wordt nog bijgewerkt)

full

Een stuk minder reflexie, vorigen waren in TL licht gemaakt.

Back