f3k clinic/wintermeeting/f3ksales/f3kfunday

Leuk Vincent dat jullie hier weer tijd voor vrijmaken,ook deze keer wil ik er weer graag bij zijn.Het vliegen gaat al beter maar de werptechniek kan beter,ook het wel of niet gebruiken van richting roer zou ik graag nog eens ter sprake willen brengen.

1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuijsen

Voor mij is het "doorgooien" het grote leerdoel. Ben dit nu vaker aan het oefenen en gaat 2 van de 5 keer goed. Zou hier nog wat tips voor willen hebben.

Helaas moet ik deze laten schieten....wat ik heel jammer vind. Misschien dat er in januari nog eentje georganiseerd word? Maar 1 december is gereserveerd voor de verjaardag viering van mijn dochtertje [emoji6]. Toch veel plezier toegewenst aan iedereen die mee doet want dat had ik ook de laatste clinic waar ik nog zelf geen kist bij had om mee te vliegen maar bij mijn maat Richard heb mogen mee knuppelen[emoji41] waarvoor dank [emoji106]

Ik heb even voor het gemak de lijst er nog wel bij gekopieerd [emoji6]
1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuijsen

Ja, dat kan. ik heb echter niet de benodigde papieren om je ook een daadwerkelijk brevet te overhandigen. Even kijken hoe we dat eventueel toch kunnen regelen. Spreek mij in de ochtend direct even aan, dan kijken we wanneer we je ''examen'' er tussen kunnen plannen.

Sorry voor alle moeite, Ik hoorde gisteren op onze vliegclub dat ik geen examen meer af hoef te leggen omdat ik al een examen heb afgelegd voor het motor brevet .

Sorry voor alle moeite, Ik hoorde gisteren op onze vliegclub dat ik geen examen meer af hoef te leggen omdat ik al een examen heb afgelegd voor het motor brevet .
Ha Gerard, maar dat is Motor-A, we hebben het hier toch over Zweef-A, dat is weer een ander brevet. Dat zou je dus ook kunnen halen.

Weer even het lijstje:

1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuijsen

Onder voorbehoud en voor de gezelligheid ingeschreven.

1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuizen
16. Jorn Beerendonk (ovb)

Ik heb een dag 'congé' gevraagd aan de verbouwende dochter (huisje, niet de dochter) :koud:;)

Dus als er verder geen roet in 't eten wordt gegooid ben ik er ook...
En misschien zelfs met 2 in te vliegen modellen! Dus Vincent, als we nog iets moeten doen voor die weergoden, laat maar horen...

1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuizen
17. Chris Biesmans (ovb)

Eindelijk!

Het duurde weer even voordat ik nieuws naar buiten kon brengen, maar het is weer gelukt om toestemming te krijgen om op Terlet een clinic te geven. Jeroen Kole, wederom erg bedankt daarvoor!

Even wat belangrijke details eerst, daarna een korte beschrijving over de te behandelen thema's.

Wanneer; zaterdag 1 december 2018
Waar; Zweefvliegveld Terlet Apeldoornseweg 203 Arnhem https://goo.gl/maps/2XZyBcBXkBE2
Briefing; 10.00
Vanaf; 10.30 vliegen
Tot; 16.30
Ruimte om even op te warmen; ja.
Lunch; nadere info volgt hierover, restaurant blijkt gesloten te zijn.
Toiletten; er is gelegenheid om een bezoek aan het toilet te brengen.
Vrij vliegen; Ja, van 10.30-16.30 in het geval dat je later komt en de briefing hebt gemist, zorg er dan voor dat je op de hoogte bent van de gemaakte afspraken wat betreft de veiligheid. Je kan mij altijd aanspreken hiervoor, ik ben aanwezig op het veld.

Uiteraard mogen jullie zelf in dit draadje aangeven waar jullie graag iets meer over willen leren/weten. ikzelf denk eraan om de werptechniek te behandelen en het trimmen/afstellen van je model. Ik heb nog niet lang gelden een clinic gegeven in Denemarken waar deze thema's behandeld werden, ook de ervaren piloten hebben er letterlijk wat meters bij gekregen! ik vermoed dat dat hier in Nederland ook wel werkt.

Nogmaals, ik hoor graag van JULLIE wat interessant gevonden wordt, dus brand los hieronder!

Het zou leuk zijn als je je naam even op de deelnemerslijst wil vermelden hier in dit draadje. even de lijst kopiëren en je naam invoegen en weer hier plaatsen. inschrijven is niet echt nodig, maar het is voor de rest wel leuk om te zien wie er allemaal komen. dit geldt natuurlijk ook voor de mensen die niet voor de clinic komen maar gewoon lekker willen vliegen.

daarnaast wil ik er even op wijzen dat de inmiddels bekende kofferbak verkoop meer dan wenselijk is. Hopelijk dat dat weer veel tevreden kopers en verkopers bewerkstelligt, het blijkt toch elke keer weer dat vooral beginners er aan een dlg komen. hopelijk komen ze er ook een keer mee naar een van onze wedstrijden. Dus, heb je een dlg die je nauwelijks vliegt of echt alleen maar stof loopt te happen, biedt 'm te koop aan op deze dag! Liever niet in dit draadje zodat deze schoon blijft.

Ik zal de weergoden weer van offers voorzien zodat we hopelijk mooi weer hebben!

Tot Zaterdag 1 december!

f3k forever.

Bij deze meld ik mij ook voor zaterdag 1 december as.

1. Jeroen van Dooren
2. Vincent Merlijn
3. Jeroen Kole
4. Jaap Hogeboom
5. Willem Verstralen
6. Gerard Schmaal
7. Theo Volkers
8. Roger Steens
9. Etienne van Dillen
10. Martijn Vink
11. Gerard van Gerven
12. Edwin Rooseman
13. Thomas Kroon
14. Ronald van Til
15.Henk Nieuwenhuizen
17. Chris Biesmans (ovb)
18. Emiel Driessen

Met vriendelijke groeten,
Emiel Driessen

Eindelijk!

Het duurde weer even voordat ik nieuws naar buiten kon brengen, maar het is weer gelukt om toestemming te krijgen om op Terlet een clinic te geven. Jeroen Kole, wederom erg bedankt daarvoor!

Even wat belangrijke details eerst, daarna een korte beschrijving over de te behandelen thema's.

Wanneer; zaterdag 1 december 2018
Waar; Zweefvliegveld Terlet Apeldoornseweg 203 Arnhem https://goo.gl/maps/2XZyBcBXkBE2
Briefing; 10.00
Vanaf; 10.30 vliegen
Tot; 16.30
Ruimte om even op te warmen; ja.
Lunch; nadere info volgt hierover, restaurant blijkt gesloten te zijn.
Toiletten; er is gelegenheid om een bezoek aan het toilet te brengen.
Vrij vliegen; Ja, van 10.30-16.30 in het geval dat je later komt en de briefing hebt gemist, zorg er dan voor dat je op de hoogte bent van de gemaakte afspraken wat betreft de veiligheid. Je kan mij altijd aanspreken hiervoor, ik ben aanwezig op het veld.

Uiteraard mogen jullie zelf in dit draadje aangeven waar jullie graag iets meer over willen leren/weten. ikzelf denk eraan om de werptechniek te behandelen en het trimmen/afstellen van je model. Ik heb nog niet lang gelden een clinic gegeven in Denemarken waar deze thema's behandeld werden, ook de ervaren piloten hebben er letterlijk wat meters bij gekregen! ik vermoed dat dat hier in Nederland ook wel werkt.

Nogmaals, ik hoor graag van JULLIE wat interessant gevonden wordt, dus brand los hieronder!

Het zou leuk zijn als je je naam even op de deelnemerslijst wil vermelden hier in dit draadje. even de lijst kopiëren en je naam invoegen en weer hier plaatsen. inschrijven is niet echt nodig, maar het is voor de rest wel leuk om te zien wie er allemaal komen. dit geldt natuurlijk ook voor de mensen die niet voor de clinic komen maar gewoon lekker willen vliegen.

daarnaast wil ik er even op wijzen dat de inmiddels bekende kofferbak verkoop meer dan wenselijk is. Hopelijk dat dat weer veel tevreden kopers en verkopers bewerkstelligt, het blijkt toch elke keer weer dat vooral beginners er aan een dlg komen. hopelijk komen ze er ook een keer mee naar een van onze wedstrijden. Dus, heb je een dlg die je nauwelijks vliegt of echt alleen maar stof loopt te happen, biedt 'm te koop aan op deze dag! Liever niet in dit draadje zodat deze schoon blijft.

Ik zal de weergoden weer van offers voorzien zodat we hopelijk mooi weer hebben!

Tot Zaterdag 1 december!

f3k forever.

Tijdens de clinic, gaarne uitleg over het afstellen van de diverse roeren in de "launch-mode" (hoogte-roer, flaps en zij-roer).

Back