Hoi,
Aangezien ik perongeluk mn zender heb aangezet zonder het te merken ben ik alle geheugens kwijt. (batt leeg en lege backup bat)
Daardoor moet ik dus wat modellen herprogrammeren en heb ik de handleiding maar eens op gezocht.
Nu vlieg ik al een tijdje met een Supra 40 (140cm 6.5cc) maar heb wat problemen om dat ding met windstille dagen binnen 100 meter aan de grond te zetten.
De snelheid wil er bijna niet uit en hij blijft maar vliegen en rijden of stuiteren als hij inmiddels aan de grond staat.
Meest van de tijd gooi ik de motor aan het begin van het veld uit maar onlangs schoot ik dus het veld bijna voorbij en probeerde nog een bocht te maken maar toen viel ie dus wel uit de lucht. Gelukkig geen schade op een splintertje van de motorkap af na en een kromme buis.
Nu heb ik de ailerons als flaps kunnen mixen incl hoogteroer maar wat is nou beter om in dit geval te doen.
Ailerons omhoog of omlaag.
Omlaag is meer lift en lagere landingssnelheid en omhoog is minder lift, hogere snelheid maar hij drukt hem dan wel goed aan de grond.
Probeerde het al te vinden maar de meningen verschillen hierover.
Groeten Dennis
Aangezien ik perongeluk mn zender heb aangezet zonder het te merken ben ik alle geheugens kwijt. (batt leeg en lege backup bat)
Daardoor moet ik dus wat modellen herprogrammeren en heb ik de handleiding maar eens op gezocht.
Nu vlieg ik al een tijdje met een Supra 40 (140cm 6.5cc) maar heb wat problemen om dat ding met windstille dagen binnen 100 meter aan de grond te zetten.
De snelheid wil er bijna niet uit en hij blijft maar vliegen en rijden of stuiteren als hij inmiddels aan de grond staat.
Meest van de tijd gooi ik de motor aan het begin van het veld uit maar onlangs schoot ik dus het veld bijna voorbij en probeerde nog een bocht te maken maar toen viel ie dus wel uit de lucht. Gelukkig geen schade op een splintertje van de motorkap af na en een kromme buis.
Nu heb ik de ailerons als flaps kunnen mixen incl hoogteroer maar wat is nou beter om in dit geval te doen.
Ailerons omhoog of omlaag.
Omlaag is meer lift en lagere landingssnelheid en omhoog is minder lift, hogere snelheid maar hij drukt hem dan wel goed aan de grond.
Probeerde het al te vinden maar de meningen verschillen hierover.
Groeten Dennis