.
Dank je Bart!
De lakken voor de Fokker T.VIII W(G)
R-6:
- Holland Grijs (mat)
- Holland Lichtgrijs (mat)
- Zwart (mat)
- Oranje (mat)
- Aluminium (zilver metallic)
Ik ben begonnen met de oranje driehoeken, van papier eerst malletjes gemaakt:
De malletjes gebruikt om de driehoeken af te plakken (met oranje tape, bijna de lak kleur).
Eerste laag oranje op de romp en vleugels:
Van blauwe en oranje Tesa tape maskers gemaakt voor de driehoeken en richtingroer.
Twee keer dezelfde voor het richtingroer... die moest dus nog een keer over in spiegelbeeld...
Na het verwijderen van de afplak tape op de romp en vleugels konden de maskers erop:
Ook de buitenste lijn voor de zwarte rand afgeplakt en eerst een dunne laag oranje langs de randen geschilderd.
Mocht er ergens eventueel lak onder het afplaktape kunnen kruipen dan is dat oranje lak en niet zwart:
Na het drogen kon de eerste zwarte laag erop geschilderd worden.
Ik had het gehele richtingroer oranje geschilderd maar het stukje voor de scharnierlijn is 'Holland Grijs' en niet oranje...
Hier dus de zwarte band rechtdoor laten lopen, het kleine stukje schilder ik later Holland grijs:
Na het licht aandrogen van de tweede zwarte laag heb ik de afplaktape en maskers verwijderd:
De bus 'Holland Grijs" erbij gepakt en de bovenzijde van de drijvers een dunne laag gegeven:
Verder met het 'Holland Lichtgrijs' op de onderzijde van het stabilo en vleugels.
Groeten, Ramses
.