FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door NVM, 8 jan 2011.

  1. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.745
    Locatie:
    Woerden
    Volgens mij is deze al eens een keer langs geweest maar ik kan nu even niet op de naam komen. Het is één van die WIG vliegtuigen, of zijn het vaartuigen? ;);)
     
  2. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie
    ernst

    je was mij voor


    ik heb ook zo'n vermoeden dat dit plaatje al voorbijgevlogen is....


    steffe
     
  3. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    deze heb ik ook wel eens gezien

    het is de. Beriev Bartini VVA 14
    [​IMG]

    handig als er een naam van de fotograaf bij staat Max!!
     
  4. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
  5. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie
    tja

    dirk en wimg zijn ook specialisten.....


    jaap....toevallig aan het studeren voor rechercheur ???


    steffe
     
  6. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    Hoi Steffe, Jaap e.a. ,
    Helemaal goed....
    Sorry, had het onderschrift niet gezien, "tsjuuu nog aan toe". Zo is het wel erg makkelijk. Maar jullie geheugen is ook nog prima , da's duidelijk. Volgende keer spit ik het topic door, dan kan dit niet meer gebeuren, maar toch:
    mooi ontwerp, schip in starwars lijkt er best op maar dat terzijde.
    En het zijn echt vliegtuigen, het bijzondere is dat als ze laag boven het water vliegen, ze gbruik maken van het "ground effect", ofwel ze rusten op een luchtkussen, zo is de stallspeed ontzettend laag en de snelheid ideaal om onderzeeers op te sporen.
    De eerste rader, Jaap denk ik, kan devolgende plaatsen...
    M.vr.grt., Max
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  7. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    ik moet wel studeren :( maar niet voor rechercheur!:D

    Dan zal ik dat dan maar doen.

    Dit vliegtuig heeft is heel speciaal maar dat kan je niet op deze foto zien! :lol:
    [​IMG]
     
  8. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie

    max

    het draadje doorspitten.......dat zijn er al vele 100 der den plaatjes.....

    af en toe heb ik een deja vue.....
    sommige plaatjes komen mij bekend voor......



    steffe
     
  9. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    Hoi Steffe,
    Ja is zo, maar heb een "truukje" bedacht, ik doorzoek alle forums op mijn nieuwe onderwerp, als er geen enkele "hit" is zit ik goed. Zal moeilijk worden..., maar wordt een leuke uitdaging.
    Het blijft leuk al met al!
    M.vr.grt., Max

    P.S.: hoop dat niemand zich heeft gestoord aan mijn krachtterm "tsjuu noga.....enz".
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  10. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Arado Ar 323

    The Arado Ar 232 Tausendfüssler (German:"Millipede") was the first truly modern transport aircraft, designed and built in small numbers by the German firm Arado during World War II. The design introduced almost all of the features now considered to be "standard" to modern transports, including a low-slung box-like fuselage, rear loading ramp, a high tail for easy access to the hold, and various features for operating from rough fields. Although the Luftwaffe was interested in replacing or supplanting their fleet of outdated Ju 52/3m transports, they were overloaded with types at the time and did not purchase large numbers of the Ar 232.
    [​IMG]
    Arado Ar 323 B

    Johannes
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  11. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    Gefeliciteerd Johannes, de volgende is voor jou.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Nieuwe opgave

    Dit is een zweefvliegtuig! :p :shock:
    Indien nodig, morgen de eerste hint. ;)

    [​IMG]

    Johannes
     
  13. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb hem:

    het de is:
    FTAG Esslingen E11

    Doppelsitzersegelflugzeug zur Untersuchung von extremer Vorpfeilung an den Tragflächen


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Dat is goed, jaapio!
    De ontwerpers van deze kist hebben wel de grenzen opgezocht, gaaf! :cool:
    Dat zijn tenminste projecten waarover je niet gauw bent uitgepraat.
    Jaapio, jij mag de volgende plaatsen. :D

    Johannes
     
  15. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    oke,

    hier de volgende opgaven:

    [​IMG]
     
  16. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    Hoi ,

    Anno Domini , maar is het de 2 of de 1, ik kom niet op de naam...

    Mvrgrt., Max
     
  17. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Ames-Dryden-AD1

    The NASA AD-1 of 1979 was an oblique-wing aircraft developed by NASA's Ames and Dryden research centres - hence the 'AD' in the aircraft's title.
    Oblique (or slew) wings offer several benefits over conventional fixed wing aircraft. During takeoff and landing the wing is fixed in a conventional position, crossing the fuselage in a symmetrical manner. This position offers greater lift at lower speeds. At cruising speeds the AD-1 performs its party trick, the wing slowly rotates around a central pivot at a rate of 3 degrees per second to a maximum angle of 60 degrees. In the slewed position the wing creates less drag and allows for a higher top speed.
    The NASA AD-1 was powered by two small turbojets mounted to the fuselage on small pods. The slew wing design featured on the AD-1 was considered for production on a futuristic supersonic airliner. However the plans were dropped before they had a chance to get off the ground.
    The NASA AD-1 was retired after 3 years and 79 flights in 1982.

    Johannes
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  18. jaapio

    jaapio

    Lid geworden:
    17 feb 2010
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Emmen
    Goed zo Johannes.

    de volgende is weer voor jou
     
  19. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ook al meerdere malen voorbijgevlogen ...
     
  20. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Ach,... de jonge honden moeten nog veel leren! ;)

    Johannes
     

Deel Deze Pagina