FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Volgens mij is deze al eens een keer langs geweest maar ik kan nu even niet op de naam komen. Het is één van die WIG vliegtuigen, of zijn het vaartuigen? ;);)
 
deze heb ik ook wel eens gezien

het is de. Beriev Bartini VVA 14
vva14p_161.jpg


handig als er een naam van de fotograaf bij staat Max!!
 
Hoi Steffe, Jaap e.a. ,
Helemaal goed....
Sorry, had het onderschrift niet gezien, "tsjuuu nog aan toe". Zo is het wel erg makkelijk. Maar jullie geheugen is ook nog prima , da's duidelijk. Volgende keer spit ik het topic door, dan kan dit niet meer gebeuren, maar toch:
mooi ontwerp, schip in starwars lijkt er best op maar dat terzijde.
En het zijn echt vliegtuigen, het bijzondere is dat als ze laag boven het water vliegen, ze gbruik maken van het "ground effect", ofwel ze rusten op een luchtkussen, zo is de stallspeed ontzettend laag en de snelheid ideaal om onderzeeers op te sporen.
De eerste rader, Jaap denk ik, kan devolgende plaatsen...
M.vr.grt., Max
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer spit ik het topic door, dan kan dit niet meer gebeuren, maar toch:M.vr.grt., Max


max

het draadje doorspitten.......dat zijn er al vele 100 der den plaatjes.....

af en toe heb ik een deja vue.....
sommige plaatjes komen mij bekend voor......



steffe
 
Hoi Steffe,
Ja is zo, maar heb een "truukje" bedacht, ik doorzoek alle forums op mijn nieuwe onderwerp, als er geen enkele "hit" is zit ik goed. Zal moeilijk worden..., maar wordt een leuke uitdaging.
Het blijft leuk al met al!
M.vr.grt., Max

P.S.: hoop dat niemand zich heeft gestoord aan mijn krachtterm "tsjuu noga.....enz".
 
Laatst bewerkt:
Arado Ar 323

The Arado Ar 232 Tausendfüssler (German:"Millipede") was the first truly modern transport aircraft, designed and built in small numbers by the German firm Arado during World War II. The design introduced almost all of the features now considered to be "standard" to modern transports, including a low-slung box-like fuselage, rear loading ramp, a high tail for easy access to the hold, and various features for operating from rough fields. Although the Luftwaffe was interested in replacing or supplanting their fleet of outdated Ju 52/3m transports, they were overloaded with types at the time and did not purchase large numbers of the Ar 232.
aradoar323b.jpg

Arado Ar 323 B

Johannes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem:

het de is:
FTAG Esslingen E11

Doppelsitzersegelflugzeug zur Untersuchung von extremer Vorpfeilung an den Tragflächen


E11_01.jpg


E11_03.jpg
 
Dat is goed, jaapio!
De ontwerpers van deze kist hebben wel de grenzen opgezocht, gaaf! :cool:
Dat zijn tenminste projecten waarover je niet gauw bent uitgepraat.
Jaapio, jij mag de volgende plaatsen. :D

Johannes
 
Ames-Dryden-AD1

The NASA AD-1 of 1979 was an oblique-wing aircraft developed by NASA's Ames and Dryden research centres - hence the 'AD' in the aircraft's title.
Oblique (or slew) wings offer several benefits over conventional fixed wing aircraft. During takeoff and landing the wing is fixed in a conventional position, crossing the fuselage in a symmetrical manner. This position offers greater lift at lower speeds. At cruising speeds the AD-1 performs its party trick, the wing slowly rotates around a central pivot at a rate of 3 degrees per second to a maximum angle of 60 degrees. In the slewed position the wing creates less drag and allows for a higher top speed.
The NASA AD-1 was powered by two small turbojets mounted to the fuselage on small pods. The slew wing design featured on the AD-1 was considered for production on a futuristic supersonic airliner. However the plans were dropped before they had a chance to get off the ground.
The NASA AD-1 was retired after 3 years and 79 flights in 1982.

Johannes
 
Laatst bewerkt:
Back
Top