FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

De volgende:

Foto-EBCPJLZ7.jpg
 
Laatst bewerkt:
De RFV-1 is goed jaapio :thumbsup:
Rhein Flugzeugbau heeft interresant toestellen ontwikkeld onder leiding van Hanno Fisher.

Jij mag de volgende plaatsen :D

Johannes
 
De RFV-1 is goed jaapio :thumbsup:
Rhein Flugzeugbau heeft interresant toestellen ontwikkeld onder leiding van Hanno Fisher.

Jij mag de volgende plaatsen :D

Johannes

De volgende staat er al:D

Maar Rhein Flugzeugbau heeft inderdaad wel interessante toestellen ontwikkeld.
Ariel zei:
Bij lage vliegsnelheden was het moeilijk te besturen.
Dit kwam toch door dat er een slechte horizontale luchtstroom was waardoor het rudder niet goed werkte?
 
Ilyushin IL-28



The first of three prototypes of the llyushin Il-28 tactical bomber (NATO reporting name 'Beagle') flew on 8 August 1948. Just over a year earlier the Il-2 with four Lyulka TR-1 jets had begun flight testing but proved unsuccessful.
The II-28 is an all-metal shoulder-wing monoplane with a straight wing and swept tail surfaces, and retractable tricycle landing gear, and is powered by two 2270kg thrust Klimov RD-45F turbojets (derived from the Rolls-Royce Nene). The pilot is located under a raised, carefully faired canopy, the navigator's nose station is fully glazed and the rear gunner (who doubles as radio operator) operates a twin cannon II-K6 turret in the tail.
A formation of 25 pre-production Il-28s took part in the 1950 May Day Moscow fly-past, by which time large-scale production had been initiated at several factories. Series aircraft, which entered service with a large number of V-VS bomber regiments, incorporated aerodynamic refinements, Klimov VK-1 provision for detachable wingtip fuel tanks.
The II-28 proved reliable and adaptable and in the early 1950s was supplied to China (which received over 500 and licence-built others), Czechoslovakia and Poland, it was eventually exported to more than 20 countries and remained in first line Soviet service for many years. llyushin's bureau produced several other bomber prototypes during this period, but none was accepted for production These included two twin-jet swept-wing tactical bombers, the Il-30 of 1951 and the Il-54 of 1954, and the considerably larger Il-46 of 1952 which had a maximum take off weight of 42000kg.

Johannes
 
Nieuwe opgave

Dit toestel werd ontwikkeld voor een uitzonderlijke taak.
Van dit type zijn er twee gebouwd.

093ks.jpg


Johannes
 
Ach, we doen maar weer eens een airliner ...

Deze had een jarenlange, betrouwbare staat van dienst, weinig mis mee gegaan ... wat bijzonder was vanwege de condities waarin het vloog.

trivia34.jpg
 
:-)Ik ben wel niet aan de beurt, maar even een tussendoortje: weet iemand ook wie de link vormt tussen deze fabrikant, een (iets minder bekend dan een bekend) luchtschip en een zeer bekende roman die hij geschreven heeft?:-)

Dirk, laat je niet stoppen met een echte nieuwe opgave!:)
 
vrachtvliegtuig.jpg


Dit vliegtuig is van een niet zo gebruikelijk materiaal ... de fabrikant had hiermee ruime ervaring bij de fabricage van anderssoortige vervoersmiddelen ...
 
Back
Top