FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een bijzonderheid over dit schip:
ze is al op bladzijde 35 en 36 langs geweest ;)

(Dat ga je op den duur krijgen. ;) Er zijn al zoveel schepen langs gekomen dat doublures gaan komen. Geeft niet, er zijn nog genoeg interessante schepen te vinden. :) Laat maar komen die nieuwe opgave!)

TIP! Gebruik even de zoekknop om te kontroleren of de opgave die je wilt plaatsen al is langsgekomen.

Wim

nou ja hier maar een nieuwe dan
suc6
my.php
[/URL][/img]

Da's nostalgie en Hollands Glorie. Dat is de Flyer I van Conny van Rietschoten waarmee hij zijn eerste Whitbread Round the World (later Volvo Ocean Race) won in 1977/78, op handicap dat wel. Later deed hij het nog eens dunnetjes over op handicap en line-honours met de Flyer II (bij Huisman in Vollenhove gebouwd). Waarbij opgemerkt dat hij onderweg ook nog even een hartaanval te voorduren kreeg. En dat verzweeg om de concurrentie niet in het zadel te helpen. Wie riep ook weer: houten schepen en stalen mannen.....
Dit soort projecten werd hoofdzakelijk uit prive-vermogen gefinancieerd. Van Rietschoten heeft (als goed zuinig Hollander) wel het professioneel zeilen geintroduceerd. Menig huidig team heeft zijn organisatie gebaseerd op hetgeen hij toen bedacht heeft.

Was er even tussenuit..... komt ie! Vijf vragen ineens.
Aan boord van welk beroemd schip?
is wie neergeschoten?
ten tijde van wat?
wanneer?
en waar?
Bij het goede antwoord een afbeelding van het schip plaatsen graag :wink:

opgave.jpg

EEN PRACHTIGE VRAAG !!!!!!!!

UITSTEKEND

een beetje afwisseling is OK

en nu iedereen op zoek naar zijn geschiedenisboeken van vroeger...... :D :D :D :D :D
kijken onder het hoofdstuk: ........ :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

300px-Vereinigte_Ostindische_Compagnie_bond.jpg

steffe

Dit moet admiraal Horation Nelson zijn aan boord van de HMS Victory tijdens de slag om Trafalgar (die hij won van Napoleon Bonaparte). Op 21 oktober 1805 werd hij door geweervuur dodelijk geraakt.
450pxvictoryportsmouthudh9.jpg

Nou, dan speciaal voor Steffe, die zo van afwisseling houdt. Ik heb het bewaard voor het geval ik geen plaatjes meer had en dat moment is nu aangebroken... Dit gebouw heet in de volksmond "het zeilschip". Het staat aan de Prins Bernhardlaan, maar in welke gemeente is dat?

zeilschiphi6.jpg

Corrien

ik ben onder de indruk 8O 8O
een mooi gebouw

en hierbij
een bijkomende vraag 8) 8) 8)

geef de naam van de architect

vriendelijke groeten
steffe

een gokje....

vroeger was ik regelmatig in Nederland
(voor de KNGB)

Woerden????

indien juist.....
aan de volgende om de naam te raden van de gekende architeckt
(die mag, indien juist, het volgende plaatje te voorschijn toveren)

steffe

Woerden is niet juist. Dat is wel de plaats, waar ik geboren en getogen ben, maar daar staat niet zo'n gebouw.

Ik heb nog even de volgende informatie opgezocht over de plaats, waar dit gebouw staat:
Op de plaats waar zich nu ........ bevindt, lag in de eerste eeuw voor Christus het Romeinse castellum Forum Hadriani. De nederzetting verkreeg in het jaar 12 voor Christus marktrechten. Dat (niet geheel onomstreden) feit maakt .......... de oudste stad van Nederland; een titel die overigens ook door Nijmegen wordt opgeëist.

De Romeinse legerplaats strekte zich uit langs een strandwal, die momenteel bekend is onder de straatnamen Westeinde, Herenstraat en Oosteinde, en langs een veenriviertje. Dat riviertje werd rond het jaar 50 gekanaliseerd op last van de legeraanvoerder Corbulo, die het in die dagen voor het zeggen had in de kuststreek van Germania Inferior. Daar Corbulo evenmin als de Surinaamse ex-president Wijdenbosch last had van bescheidenheid, liet hij het kanaaltje "Fossa Curbulonis" dopen. Thans staat het bekend als Rijn-Schiekanaal (officieel) ofwel "de Vliet" (ook dit stuk historie is niet boven alle twijfel verheven; volgens sommige historici lag de Fossa Corbulonis elders).

Overigens is het gebouw ontworpen door een architecten-groep met een zeer korte naam. Ze noemen zichzelf trouwens 'architecten en stedebouwers'.

En nog een plaatje:

photobh1.jpg

"het zeilschip" ?????
in voorburg......

een prachtig gebouw zeg......
(ik was even verkeerd met Woerden.....sorry)
tja.....Nederland is wel groot he.....

steffe

Nou, zal ik dan maar een nieuwe plaatsen? Een beter plaatje krijg je (nog) niet, wel de info van vandaag 12.00 uur. Voorlopig heeft-ie nog 7000 mijl te roeien, dus hij is nog wel even bezig. Hoe heet de roeiboot, wie is dit en hoe lang mag 't ie er over doen?

0078160307153718hu4.jpg

17-03-2007 - 12:00:00

........ meets a fishing-boat and a thousand of jelly-fishes

LAT: 11 : 54 : 45 s
LON: 78 : 18 : 07 w
progress 23 miles / 43 km
distance rowed 68 miles / 126 km
days 3
distance to Brisbane 7005 miles / 12973 km
max. speed (knots) 3.4
food (days) 272

temperature inside (º celsius) 34.00
temperature outside (º celsius) 29.00
sea temperature (º celsius) 0.00
wind direction south
windforce 2
waves (meters) 1
air pressure (millibar) 1013.00
visibility 10

O, sorry. Ja,ja, Voorburg was natuurlijk juist. Ik dacht dat dat wel duidelijk was en aangezien je al gepost had, dat iemand anders een nieuwe mocht posten als 't ie de architect wist te noemen.....Het zeilschip is overigens gebouwd door "Mei architecten".

Corrien

geen probleem hoor 8)
ik zou willen voorstellen dat ik na een goed antwoord op het plaatje van A'dam, een mooi plaatje zou willen posten mbt mooie scheeps architectuur?........

groeten
steffe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back