FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een jumbo H800 denk ik.

Maar ik weet niet of het de 'Jumbo Vision' of de 'Fairlane' is.

Jumbo-Vision-upbound-off-Va.jpg

bron: http://www.boatnerd.com/

De Union Manta.

Hier nog een sfeerfoto, met als bijschrift ''Baldar'' & ''Union Manta'' werken aan de instalatie van BP's ''Atlantis PQ'' in de Golf van Mexico.:

Union-Manta-Balder_small.jpg

Aan Steffe de eer om een nieuwe opgave te plaatsen.

Helemaal juist.

De union Manta is met een lengte van 75 meter, de krachtigste sleepboot van urs met een bollard pull van wel 205 ton.
Met wel 20019.2 pk (dat zijn ongeveer 150 personenwagens met 133pk).

ik blijf nog even hangen bij de mooie scheeps architectuur.....

normal_abo.jpg

plaats van het gebouw: ergens op +- 60° Noorderbreedte :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
ooster of westerlengte laat ik nog even rusten...... :lol:
of met een sterke telescoop kan je misschien de kentekens lezen van de wagen...... :D

dit gebouw is gelegen bij een vroeger droogdok.
(zie je een vergelijk met de NDSM ????....... in A'dam Noord)

de vraag: in welke stad is dit gebouw gelegen :?: :?: :?:
voor de bouwkundigen onder ons..... je mag ook de naam van de architekt geven 8) (doch is geen noodzaak)

groeten
stefe

Ik noem de plaats (nog) niet, want ik heb geen nieuwe zoekopdracht. Het bijschrift bij de foto helpt misschien andere zoekenden:

Moderne architectuur bij een droogdok van de Akers scheepswerf. De Akers werf was te vergelijken met de NDSM in Amsterdam-Noord.

potverkoffie.... 8O 8O 8O 8O

corrien...
je hebt een goede telescoop zeg :D :D :D
uitstekend!!!!

ps: als de stad geraden is moet je toch mij eens vertellen hoe je aan deze info komt.....MI6???? :roll:

steffe

ja en neen ...
maar ik reken het antwoord goed ... :D

De gerestaureerde havenwijk Aker Brygge in Oslo, de Elbe Ufer Altona en de vele gerestaureerde fabriekscomplexen in Hamburg kunnen mogelijk dienen als inspiratie voor plannen voor hergebruik en herinrichting van het Hembrug terrein. Het is boeiend zo'n transformatieproces te zien.

lees maar eens de tip van corrien :idea: :idea: :idea: :idea:
@ corrien: hoe ben je op het spoor gekomen??????

dus martin
je mag het volgende plaatje lanceren
ps: veel moeten zoeken om het te vinden?

steffe

De gerestaureerde havenwijk Aker Brygge in Oslo, de Elbe Ufer Altona en de vele gerestaureerde fabriekscomplexen in Hamburg kunnen mogelijk dienen als inspiratie voor plannen voor hergebruik en herinrichting van het Hembrug terrein. Het is boeiend zo'n transformatieproces te zien.

Wel nu zal ik ook eens een poging wagen, maar dit keer wat dichter bij huis. De foto is genomen bij de voordeur van het gebouw waarbij het schip behoort.

Ik denk dat het niet een moeilijke is en wat makkelijker te vinden dan de voorgaande :wink: Het gaat het om de naam van het schip.

rws%20%28Small%29.jpg

Gr Martin

Volgens mij is het de Corvus.
Moet ergens nog foto's hebben waar ze minder water onder de kiel heeft 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back