Foto's Modelbouwforumwerkschependag 9 Mei 2013 bij S.M.G. IJmond

Hier nog wat foto's en filmpje.. van mij voor de WSD....

004.JPG

005.JPG

006.JPG

007.JPG

008.JPG

009.JPG

010.JPG

011.JPG

012.JPG

013.JPG

014.JPG

015.JPG

016.JPG

017.JPG

018.JPG

019.JPG

020.JPG

021.JPG

022.JPG

023.JPG

2013-05-09+10.47.43.jpg

SAM_0225.jpg

Was een geweldig leuke dag!
Groetjes,
Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Topictitel aangepast naar een correcte omschrijving, tevens topic verplaatst naar "werkschepen" subforum, aangezien het daar onder valt.

Robert

Een paar fotootjes van mij:
's morgens rond 08:30. Een maagdelijk lege haven, alleen in de verte wordt een containerschip samengesteld:
full

Maarten bezig in het "Stoomhoekje":
full

Hier kwam dat irritante sirenegeluid vandaan:
full

Hertog Hendrik stoomt achteruit:
full

ZZ in grijstinten: (en wat roestbruin;))
full

Een hele mooie grote Zwarte Zee:
full

En helaas maar één Schnellboot:
full

Ondanks de behoorlijk strakke wind was het een schitterende dag.
Veel "namen" hebben "gezichten" gekregen. Leuke gesprekken gevoerd.

Heemskerk: wederom dank voor een mooie dag, goede organisatie, prima koffie, lekkere worst, mooi vaarwater en het gebruik van jullie schitterende haven!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heemskerk: wederom dank voor een mooie dag, goede organisatie, prima koffie, lekkere worst, mooi vaarwater en het gebruik van jullie schitterende haven![/QUOTE]

Dat wou ik net zeggen.
Helemaal mee eens.

Ik was er nog nooit eerder geweest,

Maar mensen wat was het gezellig en leuk. Ik had de dames al persoonlijk bedankt voor al het eten en drinken op de locatie, maar alsnog iedereen bedankt.
Veel mooie dingen gezien!!

Mooie plaatjes Raf, maar weinig vaarders.
Allemaal mooi weer liggers.
Alle kanalen waren vast heel de dag continue bezet.:2gunfire:

hallo harm

nee eigenlijk viel het best mee
er waren er veel op 2.4 Ghz over gegaan en dat zullen er met de jaren alleen maar meer worden
zo blijven de kanalen voor ons lekker vrij want 2.4 Ghz en duikboten gaat niet samen
ik heb heel de dag kunnen varen op kanaal 50 want dat had niemand
gr raf

Hè jammer.
Maar dat is achteraf.
Misschien dat er nu door de organisatie anders naar een verzoek om een kanaal te reserveren voor een enkel persoon voor de hele dag gekeken kan worden.
Ik hoop het maar, dan kan ik een (mogelijk) volgende keer ook gewoon varen en anderen mijn model tonen.

Jammer van alle bonje. Dat zou niet moeten!

Wat methanolmotoren betreft. Methanol breekt behoorlijk snel af, is niet milieu belastend. Het is jammer dat onze auto's er niet op rijden.
Voor de smeermiddelen geld dat eveneens, breken snel af. Bij vliegclubs geen issue, bij de boeren in het veld ook niet.
De discussies zijn vergelijkbaar met wat je kan tegenkomen bij het modelvliegen. Alleen is de discussie omtrend een geluidsnorm eerder aan de orde. Meet men de Db's. Ook van elektro als dat nodig is in verband met een geluidsnorm. Denk aan pylonracers waarbij de propellers veel herrie kunnen produceren.

De milieu balans elektro versus brandstof is bijna niet te maken. Ga maar na.. waar begin je te rekenen. De dremel thuis? De bouwmaterialen? Het transport met openbaar vervoer of per auto? Of bij de BBQ?

Dan.. als ik mijn schroefas heb gevuld met motorolie, en die gaat lekken. Dan is mijn e-bootje vervuilend. Zit in mijn asje milieu afbreekbare mountainbike olie, hoef ik mijn geweten niet aan te spreken?

Van het genoemde slepertje zou je kunnen verwachten dat het niet klinkt als een knetterende scooter. Eerder een zeer stil torretje. Ook om de rookmakers zou ik me geen zorgen maken.

Goed om te overleggen en niet direct in de vooroordelen te schieten. Dan kan je de hele modelbouw wel gaan afschaffen op voor en tegenstand bij het gebruik van typen lijm, gezien een milieubalans.

Mocht onverhoopt een loodhoudende gel-vaaraccu in het water vallen, wat zijn daarvan de consequenties. Wat doet een lipo of vergeten NiCad in het water?

Eerst nadenken en dan schrijven. Sleutelwoord! Samenwerken en in het redelijke blijven! Komt alles goed.

Gr Bas

PS: Prachtige scheepsmodellen. Mooie vaardag geweest. Wat een schitterende locatie, en wat een club die dat alles zo mooi voor elkaar heeft! Chapeau!
De Smit sleper met OS 40 FS viertakt is ook niet te versmaden! HMBC? :-) Wat mooi!

Laatst bewerkt:
Heftige wsd discussie

WEL,WEL.....

Even een paar dingen stellen;

Verbrandingsmotoren worden geweerd, bedoeld worden de speedboten, en dit heeft oa te maken met het geluid en de snelheid van deze modellen...stoomschepen hebben dit niet.
Dit is inderdaad een gemeente regel, en oogpunt veiligheid tav de toeschouwers. In Spaarnwoude is het wel eens gebuert dat er een speedboot de kant op vloog het publiek in.

En het verhaal van de frequentie tijd blokken, stamt ook uit de tijd dat we nog GEEN 2,4 Ghz hadden, en het op deze manier werd geregeld, zodat een IEDER, ik zeg dus EEN IEDER zich kon inschrijven om op bepaalde tijden te varen.
DUS NIET DE HELE DAG, DIT om ook anderen met dezelfde frequentie de kans te geven om met het model te water te kunnen.

Verders, is het ook een sociale gedachte om een ieder de kans te geven om te kunnen varen, en dat zal niet op gaan als we de hele dag 1 frequentie reserveren voor ons zelf.

Ik hoop dat het een ieder een beetje duidelijker is geworden, en laten we nu niet afgevben op een vereniging die zijn stinkende best heeft gedaan om er een mooie dag van te maken. Niemand zit te wachten op kritiek van dit niveau..

Verders ga ik hier niet op in...

MVG, B.K

[mod] vegen vegen vegen........zucht![/mod]

Heb vandaag gevaren in Elst, evenveel water gezien boven de boot als eronder.
Dus even geen tijd om hier op tijd te vegen.

Toch een paar punten heren

1. De WSD was top! en de locatie ook.

2. Een vrij kanaal voor een stoommachine valt onderling ter plekke te regelen
een beetje modelbouwer kan daar wel begrip voor opbrengen. En als er tijdens
de overheerlijke worstenbroodjes een kanaal gewisseld moet worden, ach één keertje
moet kunnen (ook de kapitein heeft wel eens een sanitaire stop nodig)

3. Zeuren over het zeuren van het zeuren doen we niet in de schepen hoek op het MBF!
Reageer dan niet, de meeste weten wel waar het naar toe gaat. Bovendien moet ik dan als MOD wat gaan doen...... en er is me ooit beloofd dat het niet hoort voor te komen in dit deel!

Dus graag meer foto's.......of ON TOPIC dus!

(edit: Als ik wat teveel heb weggehaald hoor ik het wel, vond het een beetje teveel leeswerk)

Laatst bewerkt:
Back