Foto's Modelbouwforumwerkschependag 9 Mei 2013 bij S.M.G. IJmond

Heemskerk WSD

Cor, een geweldige topic.

Ook alle andere forum leden die er foto's hebben geplaatst. Op de site of op een Url. Geweldig.
En niet vergeten de mooie filmpjes.

Heb ze inmiddels al een paar keer bekeken en dacht even mijn oude bootje te zien, maar was hem niet.

Heren, allemaal bedankt voor de mooie foto's en filmpjes.

Vaargroep IJ-mond, geweldig.

Paul UK-104.

haha, mooi filmpje!!! mijn containerschip komt ook 2 keer in beeld ;)
jammer dat ik weinig met mijn zwarte zee heb gevaren anders kwam die ook wel in beeld.

Hallo,

hieronder een paar van de plaatjes die wij geschoten hebben:

full

full

full

full

Deze meiden werden gesleept maar raakten op drift.

full

full

full

full

full

full

full

full

Groeten, Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een prachtige foto's . Zou het niet mogelijk zijn om deze foto's te bundelen in één database en ze dan downloadbaar te maken ?
Ik heb niet de kennis om dit te doen maar misschien iemand anders wel??

downloadbaar te maken ?

Je kan ze simpel downloaden, Ronny. Met de rechter muisknop een foto aanklikken, en dan uit het rolmenu kiezen "afbeelding opslaan als....." of iets van die (soms Engelse) strekking. Daarna bepalen waar je die op wilt slaan (van te voren misschien even een apart mapje aanmaken).
Dat doe je dan voor alle foto's die je wilt bewaren, en je hebt een mooi eigen archief op je pc.

Groet,

Ad

Mooie foto's, zelf moet ik nog steeds beginnen met de bouw van mijn boot, er ligt al een jaar een kit te wachten van een 30m2 zeilboot.

Maar even iets heel anders, misschien heb ik wat gemist, maar onderstaande foto's, zijn dat kant-en-klare rompen die je ergens kan kopen?

IMG_3268_resize.JPG

Na enig zoekwerk kwam ik wel kitjes tegen van een Stan Tug 1606 van de fa. Harztech, zijn dat bovenstaande modellen?

Laatst bewerkt:
46s.jpg
35s.jpg
32s.jpg
31s.jpg
Bron foto's: archief HMBC.

Helaas heb ik geen grotere afbeeldingen meer ter beschikking, maar dit is mijn andere sleper. Wie denkt dat deze boot de kant op vliegt, over de kop gaat, of gevaar oplevert voor de toeschouwers, die kan maar beter weg blijven. Wie zich niet wil verlagen naar mijn niveau of mij nooit hoopt te ontmoeten aan de waterkant, moet zorgen zover mogelijk uit mijn buurt te blijven. Dit model is in 1963 in de vaart gekomen, dus nu 50 jaar oud. Nooit enig probleem gehad met toeschouwers of enige instantie. Tot men begon over vergunningen, en toen mocht er ineens niet meer mee gevaren worden volgens sommigen. Bij onze vereniging is een accoord bereikt dat het is toegestaan, tenzij er bezwaren of klachten komen. Wij varen in een recreatie gebied en ik kan mij daarbij best voorstellen dat je dan niet daar waar mensen rust zoeken met een lawaaierige snelboot gaat lopen knallen, maar zo'n model met een fluister stille rustig lopende 4 takt motor moet gewoon kunnen daar heeft niemand last van, ander moet je stoom ook gaan verbieden. Ik heb dat al eens eerder aangehaald op dit forum en dat liep uit op een knallende ruzie met scheldpartijen en beledigingen. Ik vind het jammer niet aan de WSD te kunnen deelnemen en de heibel van verleden week heeft wederom bewezen dat men er totaal geen idee van heeft waar het feitelijk over gaat en dat ervaar ik als een vorm van discriminatie.
Ik verdedig mijn eigen belangen, maar wordt gezien als een paria. Om dergelijke verrassingen in de toekomst te voorkomen een oproep aan alle verenigingen die een WSD gaan organiseren en die een verbod hebben voor verbrandingsmotoren, overleg met de instantie die de vergunningen afgeeft en maak hen er op attent dat modellen behalve electrisch ook met stoom of een verbrandings motor kunnen worden aangedreven. Laat desnoods in de bepalingen opnemen dat niet sneller dan 6 KM/U mag worden gevaren met een geluidsniveau van max 45DB. Iedereen weer gelukkig en kunnen er geen misverstanden meer ontstaan.
Iedereen mag reageren, maar dan wel op een NORMALE manier. Hier wil ik het even bij laten, ik ga naar bed.

Groetjes Hans.

Laatst bewerkt:
Hans, ik hoop dat je lekker geslapen hebt, maar je hebt volledig gelijk er zijn al zoveel regeltjes en als iedereen normaal doet heeft niemand er last van.
groetjes piet

hallo Hans
bij deze nodig ik je uit om op de pannekoeken dag bij ons in Genk te komen varen
wij hebben helemaal geen problemen met uw boot
en ja wij hebben ook een reglement en moeten ons ook houden aan de stedelijke bepalingen
Home
en dan de kalender raadplegen voor de juiste datum

gr raf

RE..

Mannen..;

Om nu niet weer te verzeilen in een discussie, het volgende;

In mijn vorige reactie heb ik aangegeven waarom WELKE TYPE MODELLEN niet aanwezig mochten zijn op de vijver in Heemskerk. DIT heeft niets te maken met wat SMG zelf wil ..., dit maakt de gemeente uit.

HANS, de SLEEPBOOT is GEEN SPEEDBOOT, dus hier wordt niet GEDISCRIMINEERD. U had dus gewoon aanwezig kunnen zijn op de WSD,..

Ik snap niet wat het probleem nu is in deze hele discussie, kom gewoon een keer varen en ervaar hoe gezellig het ook kan zijn aan de waterkant .

Verder laat ik het erbij,...

Mvg, B.K

Hajo
Kijk even op het Forum bij Damentug 1606
Ik heb er ook een besteld en gekregen
Romp zeer goed en alles zit in een pakket wel een paar dingen zelf kopen of maken zo als de kortstraalbuis en roertjes
Maar ik heb wel een aantal vragen

gr Tom

Back