Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik lees zonet op de fb groep frsky horus x20. Dat mensen naast GR8 nog een R9 ontvanger (900mhz) plaatsen. Is dat nodig? Ik merkte tijdens het vliegen en later zag ik dat ook in de log wel dat de RSSI onder de 60db komt. Moet ik zorgen maken of gewoon negeren?
Nee hoor, geen probleem.. het is een logaritmische schaal.. bij ACCST zal deze rond de 50 hangen, en bij ACCESS rond de 40.
Als de VFR maar geen waardes onder de 50% krijgt, dat is namelijk de kwaliteits indicatie van de verbinding. 50% betekend dat de helft van de pakketjes nog binnenkomt.. meestal ligt dit bij verre vluchten rond de 80%
Kan zijn even een blind spot door net even ongunstige antenne positionering tov je zender... ik zou mij er helemaal niet druk om maken.
Weetje wat het is, nu we tegenwoordig die waardes kunnen uitlezen hebben we er automatisch ook iets bij gekregen om er ons psychologisch druk over te kunnen maken
Voorheen zonder al dit soort telemetrie hadden we RF systemen in onze zenders zitten die nog veel minder gevoeliger waren als wat we nu gebruiken, en had je dit ook.. en veel erger.
Maar omdat je daar niets van op kon maken, had je er automatisch ook niet iets om druk over te kunnen maken ;-)
Als vliegers gekke dingen mee maken met hun toestellen dan komen direct die cijfertjes opduiken, en ligt het altijd meteen daar aan![]()
Weetje wat het is, nu we tegenwoordig die waardes kunnen uitlezen hebben we er automatisch ook iets bij gekregen om er ons psychologisch druk over te kunnen maken![]()
Ik ondervind geen problemen met de draaiknop. Persoonsgebonden denk ik.Ik heb de knop van de Horus binnen.
Hij is net even een slag kleiner.
Hij bedient wel lekkerder dan de gladde standaardknop maar echt mooi is het niet.
Bekijk bijlage 444770
Bekijk bijlage 444771