Geschikte Heli

gaat er wel uit omdat ik van blade af wil heb er een trex 250 voor gekocht. Een micro pak je iedere crash op en 9 van de 10 keer vlieg je weer en die ene keer kost het een paar tientjes als je het haalt.

Hou er rekening mee, dat een T-rex 250 crasht "als een volwassene".
De kosten vallen mischien enorm mee, maar het is wel iedere keer een hoop sleutelwerk.... Zo'n 250 pak je 9 van de 10 keer NIET onbeschadigd uit het gras op....

Groet, Bert

daarnaast is een 250 misschien wel klein, maar eigenlijk is hij helemaal niet beginner vriendelijk.
hij kan slecht tegen lage toerentallen, en heeft gewoon wat nukken.
standaard schroefjes zijn (a la align) zacht, koppen draaien zo dol.
ga je regelmatig crashen= veel sleutelen = regelmatig schroefjes ook vervangen.

kun je al hooveren en een beetje vliegen, is de 250 an sich ok om te doen.. maar niet als eerste na een micro..

Ik adviseer een micro (lees mcpx, nano, super cp) en absoluut geen 250 ik heb nu ik al aardig Door de rondte vlieg een 250 erbij gekocht en idd veel schichtiger dan een 450. Ik geef ook aan dat ik van de blades af wil, vind het speelgoed. Die trex jes zien er toch wat professioneler uit en ze vliegen veel fijner als je al een beetje kan vliegen maar zou ik opnieuw beginnen en voor de keus staan een heli te kopen kocht ik weer een mcpx met dx6i het is gewoon een prachtig instap model om aan de hobby te ruiken. Niet teveel poespas, makkelijk in onderhoud en gebruik. Een beginner gaat toch niet in de wind vliegen, ook niet met een 600.. ik zou het in ieder geval niet doen.

Daar aan toevoegend ik heb eerst een 3ch coax gehad daarna heel even een fp en daarna de mcpx met dx6i. Nu een half jaar aan de 450 en afgelopen maand de mcpx verkocht en deze ingeruild voor de 250.. zou ik het overdoen dan kocht ik de fp niet meer en ik zou eerst een sim kopen want die kocht ik nadat ik niet verder kwam met de mcpx en daarvoor was ik sceptisch maar die sim heeft zich al dubbel en dwars terug betaald. Verder zou ik hetzelfde padje belopen!

Een beginner gaat toch niet in de wind vliegen, ook niet met een 600.. ik zou het in ieder geval niet doen.

Ik geef les met een 600 tot en met windkracht 3 en heb nog nooit iemand horen klagen..

Wind is echt een non issue met een 600 of groter.;)
Waarom zou je anders n grote heli kopen?

Jij hebt het nu over les.. waardoor je leerling sowieso al meer vertrouwen heeft. Maar een beginner in zijn eentje met zo'n apparaat? Ik geloof er geen reet van..

Sim ... Micro ... 450er

dat zijn toch goede stappen,
en met een leraar (zo als bij Anko)
krijg je met een 600er dat gevoel voor echt RC heli vliegen,
dat is de bedoeling.

Groet
uwe

img.php

Ik heb in ieder geval lekker genoten vandaag van mijn T rex 700 E !!

Jij hebt het nu over les.. waardoor je leerling sowieso al meer vertrouwen heeft. Maar een beginner in zijn eentje met zo'n apparaat? Ik geloof er geen reet van..

Ja hoor....

28 jaar geleden was ik nog een totale beginner (3 jaar modderen met brandstof aangedreven FP heli's) en begon ik aan mijn eerste .60 CP heli (Graupner's Bell Trainer) en als je wilde vliegen, had je weinig keus, anders kwam je niet aan vliegen toe....

En qua lessen: pas bij 4 Bft beginnen leerlingen bij ons pas wat te zweten, maar bij 3 Bft is het nog héél goed te doen met een 600 size.... ook voor de jongens die kiezen om solo te gaan...

Groet, Bert

Als je op de sim goed kunt vliegen dan kan je t in t eggie ook , alleen die knop omzetten in je kop is t enige wat je moet doen .
Ik heb een half lesje gehad , daarna direct zelf begonnen en t ging prima .
Dus t kan wel ja .

alleen die knop omzetten in je kop is t enige wat je moet doen .

Niet iedereen is als jou, Eddie... De meeste mensen hebben alleen al 20 lessen nodig om die knop om te leren zetten....

Groet, Bert

Meer of minder vertrouwen doet niks af aan de stabiliteit van die heli hoor..:rolleyes:

mijne reageren niet meer op emoties. dat stadium zijn ze voorbij..
je mag er geen reet van geloven, kom maar eens een vluchtje doen met n 600.;)

als ik les geef aan iemand die dat doet om zijn vertrouwen te verbeteren wil ik er doorgaans nog wel eens 2 meter achter staan, ipv pal naast. geeft het gevoel dat je het zelf moet doen, maar toch de veiligheid dat een foutief loopinkje of inverted hovertje niet gelijk *plof* is.

De ouwe rotten van nu (sorry Bert :D) kennen niet anders! vroeger was het kleinste wat je kon krijgen al ''groot'' Termen als MCPX, gyro en sim bestonden nog niet eens!

img.php

Ik heb in ieder geval lekker genoten vandaag van mijn T rex 700 E !!

zo dan.. eigen auto?
Weet je ook wat er fout ging?

Qua leren vliegen..
niet iedereen is hetzelfde.
vanuit de sim rechtstreeks vliegen is zeer zeker niet voor iedereen weggelegd.
sterker, de meesten lukt dat niet.
misplaatst vertrouwen, verkeerde dingen aangeleerd etc etc.

of de echte heli wijkt een tikkie af, wat in de sim dus niet het geval is.

Vroegah was een 600 een mini.. das nu wel anders..
en het valt mij ook op dat veel leerlingen in de club zo paniekerig doen over wind..
probeer ik er een beetje uit te krijgen..
je zal een beetje tegen moeten sturen. maar in hoover gebeurt er verder weinig. Turbulent is een haartje anders, dan stuitert hij wel eens een tik op en neer.
maar dat gebeurt, en hoort erbij.
kwestie automatismes ontwikkelen, en de grootte en snelheid van je correctie inschatten.
gaat doorgaans redelijk vlot.

je leert niet vliegen om alleen met zonnig weer, windstil tot windkracht 1, zonder turbulentie te vliegen..
we vliegen als het ons uitkomt, niet als het moedertje natuur uitkomt :mrgreen:

zoveel mogelijk dan ;-)

Het is een beetje als leren fietsen, de een heeft wekenlang zijwieltjes nodig, en de ander geef je een zetje en hij voelt het meteen aan.

@Eddie, wats kebeurt ? doe eens een verslagje !

Het lijkt alsof de helie met nagenoeg stilstaande rotor op het dak is gevallen.

Bladestop Rene , hahaha .

Nee joh , ik laat alleen even zien wat een schade een wat grotere heli aan kan richten ter verduidelijking voor de topicstarter .
T is geen speelgoed , maar een legale moordmachine !!

De ouwe rotten van nu (sorry Bert :D) kennen niet anders! vroeger was het kleinste wat je kon krijgen al ''groot'' Termen als MCPX, gyro en sim bestonden nog niet eens!

Hihi.... geeft niks hoor :P

Ik ben inderdaad met eerst een brandstofaangedreven FP van ruwweg 1 m rotordiameter begonnen, omdat dat het enige was wat ik kon betalen, en het alternatief was eigenlijk alleen de Schlüters en Graupners, allemaal .60 heli's en onbetaalbaar.
Heim en Sitar e.d. waren gewoon exoten, en alle overige heli's zoals Kyosho, Kalt (die ongeveer vanaf .30 kwamen) en aanverwanten niet heel erg goed en qua onderdelen een drama.
Mijn eerste gyro, moest ik een gat in de servo boren en wat draadjes op de potmeter solderen, werkte naar huidige maatstaven uitermate onprofessioneel en knullig, maar het deed het wel, en was echt een eye-opener.... De staart was van "volkomen onbeheersbaar" opeens veranderd in "met veel training in de hand te houden"....

Groet, Bert

De Twin Jet, (mijn eerste helie) deed het nog redelijk zonder gyro al was het zeer lastig. En daar zat zelfs nog een soort kilometerteller aandrijf kabel in als staartaandrijving, die kon je rustig 1 slag opwinden :D

Back