Gezocht (mede) Bouwers VolvoOceanracer

• Topicstarter Topicstarter frank hillenaar
  • Startdatum Startdatum
en dat hydrauliek is hiervoor bestemd neem ik aan :D :

2005ericsson10.jpg

Mooi experiment zo'n kantelkiel.

Aansturen met een Giroscoop die ook gebruikt worden in Helicopter en Onderzeeers laatste worden omgebouwd.

Kattelkiel heel mooi maar dat gaat wat kosten.

Dan het extra gewicht van Mechaniek en Accu.

Zou de boot maar groot maken anders is de boot niet vooruit te branden.

dat is mijn standpunt ook , ik denk dat je rond de 1.40m lengte moet zitten wil je het rendabel houden voor een kantel kiel. En waarom bouwen we anders een VOR 70 :d

mvg Robert

ik ben hem nu aan het uitprinten maar ik zou het om het makkelijk te houden gewoon 1:17 doen want zo is ook de tekening dus dan kost het ook geen extra tijd om uit te rekenen dus dan heb je dat weer verdiend

In de nieuwe waterkampioen staat een groot artikel over de ABN boot!!!

LaurenZ

met boeg spriet of niet want ik heb hem uit geprint en aan mekaar geplakt ik kom met op:1.34.5 en zonder op:1.24.5 wat moet het nou zijn

De lengte van een schip kan op de Loodlijnen zijn Waterlijn.
En de Lengte over alles is het gehele schip.
Staan er geen maten bij de Waterlijn.

Ik heb voor Sinterklaas een schaal model van de ABN-one gekregen echt super mooi , kan misschien nog van pas komen.

hoe printen jullie dat uit op zo'n formaat, dat lukt bij mij niet?

mvg Robert

Tegenwoordig wordt er met AutoCad gewerkt hier hebben ze ook een soort printer voor waar je de hele tekening op uit kan printen.

Maar ik zou zo'n printer hier niet een kwijt kunnen Plotters heb je ook nog neemt nog meer ruimte in beslag.

Maar zag laatst een staan die ziet er uit als een Zaagmachine bij de Gamma tegen de muur.

Volgens mij was de gekregen tekening ook in AutoCad verkregen omdat er wel een PDF bestand van gemaakt kon worden.
Als je daar mee nu naar een Scheepstekenaar was gegaan en die had het in de PC ingevoerd had je het zo uit kunnen Printen.
Volgens mij kan je dan zelf de groote nog bepalen wordt door de PC uitgerekend.
Bij een orgineel Schip zullen hier weer aanpassingen aangebracht moeten worden maar voor wat hier beschreven wordt maakt het niet veel uit.

Als je hier een klasse van zou maken kan je natuurlijk ook 2 klasse's maken 8) .
Een van + - 122 cm met vaste kiel net als Marblehead klasse 8) .
En de 2 de klasse van buiten categorie een grootere boot met kantelsysteem en eventueel gennaker . 8)

binnen de vereniging volgen wij dit project hierbij kwam bij ons de vraag,
of bij de lengte bepaling ook is gekeken naar het gewicht om alles te kunnen in bouwen?
volvo.jpg

Bol,
De boot waar van we de tekeningen hebben is gemaakt voor een waterverplaatsing van 4 tot 4,5 kilo. De lengte van de boot is 122cm
dus volgens mij klopt je tabeletje niet helemaal.
groeten
Jeroen

maar hoe kan het dat toen ik hem uitprinte hij 12 of 2 cm te lang was terweil ik het heel precies heb geknipt en geplakt

Daan,

12 of 2 cm wat is het nou.

Heb je dat op een printer uitgeprint.

Zijn die tekeningen in AutoCad bij je binnengekomen en heb je er een PDF file van gemaakt.

Ik weet trouwens niet eens wat je nu uitgeknipt hebt zijn dat de spanten of wat anders.

12 centimeter met boegspriet en 2 zonder ik heb het dek of zo uit geknipt het gene wat naast de spanten staa
Zijn die tekeningen in AutoCad bij je binnengekomen en heb je er een PDF file van gemaakt.
het waren cad vision of zo bestanden [/google]

Back