goedkope (en betrouwbare) syntesized ontvangers

Als je even tijd hebt zou ik wachten op de dual conversion synthesized versies van Corona (6 en 8 kanaals). Deze is bijna klaar en zal binnenkort op de markt komen.

Ben.

Als je even tijd hebt zou ik wachten op de dual conversion synthesized versies van Corona (6 en 8 kanaals). Deze is bijna klaar en zal binnenkort op de markt komen.

Ben.

Die zijn vast niet zo licht of wel?

Grt.

de corona synthesized 4 kanaals ontvangers zijn aangekomen. mijn eerste indruk is positief. solide genoeg en netjes ingepakt in een doorzichtige krimpkous. ik heb mijn mpx pico ontvanger uit m'n Estratos gehaald en de corona ontvanger aangekoppeld. op het knopje drukken als de zender aanstaat en voilá: 't werkt :-).
ik zie nog maar 1 verbeterpuntje in mijn geval: de "tune" knop steekt iets uit (logisch, anders kun je 'm niet bedienen). daar mijn lipo naast de ontvanger ligt zou de ontvanger onwillekeurig gereset kunnen worden door een iets opzij schuivende accu. mijn remedie: een nylon afstandsringetje rond het knopje plakken. dan is contact uitgesloten.
een proefvlucht staat op de rol voor volgende week.
voorlopige conclusie: bidproducts.com = een uitstekend verkooppunt en de corona hardware ziet er goed uit. afmetingen LxBxH: 2 1 euromunten hoog en 2 euromunten lang en breed. de prijs: een lachertje :-) 25 dollar, das nog geen 17 euro.

ik zie nog maar 1 verbeterpuntje in mijn geval: de "tune" knop steekt iets uit (logisch, anders kun je 'm niet bedienen). daar mijn lipo naast de ontvanger ligt zou de ontvanger onwillekeurig gereset kunnen worden door een iets opzij schuivende accu. mijn remedie: een nylon afstandsringetje rond het knopje plakken. dan is contact uitgesloten.
Zou anders wel lachen zijn, een ontvanger die at random gaat zoeken naar signalen :mrgreen:

voorlopige conclusie: bidproducts.com = een uitstekend verkooppunt en de corona hardware ziet er goed uit. afmetingen LxBxH: 2 1 euromunten hoog en 2 euromunten lang en breed. de prijs: een lachertje :-) 25 dollar, das nog geen 17 euro.
Is Bidproduct niet gewoon de producent voor 'merken' als Corona en United Hobbies? :confused:

Bidproducts is ook heel fijn als je familie hebt die postzegels sparen, want die plakken er echte Chinese postzegels op. UnitedHobbies heeft een frankeermachine...
Bart

Die van mij is ook binnen! Echt klijner dan ik dacht, dat ''voorgesneden'' vakje in de swift was zelfs een cm te breed en een stuk te diep, heb het gat iets in de lengte langer moetten maken, maarja.

Maar licht en klein dat die dingen zijn! Ik hoop dat ie goed werkt!
Rest van de setup ook mooi, en de 28e werd het verzonden, en vandaag in huis :D

Laatst bewerkt:
Mijne is ook gister binnengekomen :)
IDD met een dozijn postzegels erop :)

FF snel in de auto gelegd en binnenshuis getest, en dat werkt iig prima ICM mijn XS-6 zender. Nu alleen nog ff bedenken hoe je zoiets moet inbouwen, en dan eens een echte test houden :)

Setup was doodsimpel zolang er geen andere zenders in de buurt zijn, hopelijk werkt dat ook zo makkelijk op het circuit.
Heeft iemand eigenlijk ergens een handleiding van het ding ? kan er zo snel geen vinden :(
ik vraag me af of ik via de ontvanger genoeg stroom kan krijgen om een paar ledjes mee te laten branden :)

Laatst bewerkt:
vorige week de corona 4 kanaals synt. in m'n depron delta gestopt . de eerste vlucht had ie goed last van glitches. mijn eigen schuld. er zit n.l. een lange antennedraad aan. die had ik, om hem niet fijn te laten hakken door de propellor (want pusher motor) zigzag door de depron deltavleugel (60 cm. spanwijdte, dus ja, heel erg zig-zag :-)). geregen.
na de landing de draad toch maar van voorzijde romp naar veugeltip gespannen en daarna naar het staartvlak. dit met goed resultaat: een rustige 2 volgende vluchten. da's te zeggen, mwah, redelijk rustig. er stond windkracht 6 en de delta weegt 300 gram :-). ik heb weer 2 belangrijke dingen geleerd: veel watts is geen luxe, en grondsnelheid is bij harde wind in 2 soorten te vinden: met de wind mee en tegen de wind in ;-)

prima ontvangertje. ik ga proberen een inkoopactie te starten bij ons op de club.

Misschien een rare vraag, maar hoe monteren jullie deze ontvangers.
Solderen jullie de draden erop of zijn er stekkertjes voor te krijgen.

Ik wil deze ontvangers gaan gebruiken voor mijn zeilschepen gezien de positieve
berichten erover in combinatie met de prijs.

Ik gebruik een futaba zender.

Groeten,

Martin

Niks solderen... Er passen gewone (Futaba) servostekkertjes op. De accu kan je (als er een motor aan boord is) aansluiten via een regelaar, maar ook via een servostekker; op de ontvanger is aangegeven welke pen plus en min is.
Als je de accu rechtstreeks aan de ontvanger aansluit hou je natuurlijk wel een kanaal minder over.

De ontvanger vandaag ontvangen maar werkt niet met mijn oude Robbe promars hij vind na twee keer knipperen geen signaal.
Gewone ontvanger doet het goed dus zender werkt ok.
Kan het zijn dat deze ontvanger niet met de robbe promars werkt?

Heb je het knopje wat langer ingedrukt gehouden? Je moet het knopje een sec of 2 ingedrukt houden, dan gaat hij heeeel snel knipperen (meer een soort flikkeren). Als het ledje continu gaat branden heeft hij de frequentie gevonden.

Ik heb er nu 2 in mijn dlg's gebouwd, maar er nog niet mee gevlogen (rara). Ik kan dus nog geen ervaringen delen.

Heb je het knopje wat langer ingedrukt gehouden? Je moet het knopje een sec of 2 ingedrukt houden, dan gaat hij heeeel snel knipperen (meer een soort flikkeren). Als het ledje continu gaat branden heeft hij de frequentie gevonden.

Ik heb er nu 2 in mijn dlg's gebouwd, maar er nog niet mee gevlogen (rara). Ik kan dus nog geen ervaringen delen.

Heb ik inderdaad twee seconden ingedrukt led gaat dan snel knipperen en dan weer uit,
echt van alles geprobeerd.

Ja, lijkt mij reden voor twijfel. Gewoon HobbyCity mailen en uitleggen. Zeg erbij dat je overlegd hebt met anderen die goed werkende exemplaren hebben...

Back