Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nee, niet echt. Het FH&CA museum houd veel achter gesloten deuren en in eigen beheer met zo nu en dan een update. Hetzelfde met de Stuka die ze aan het restaureren zijn naar vliegwaardige status. Die is vorig weekend officieel gepresenteerd naar de buitenwereld.
Vooral ook erg gaaf dat ze die Jumo's aan het restaureren zijn. Lastigste klus zal denk ik zijn het certificeren van deze onbetrouwbare motoren, erg indrukwekkende progressie daar!!!
Voor mij is deze motor de Holy grail van turbine motoren, erg bijzondere techniek uit die tijd. Je had natuurlijk Hans von Ohain en Frank Whittle maar dat die Duisters zó vroeg met dit ding kwamen vind ik erg indrukwekkend en erg v er voor hun tijd. Tuurlijk geboost door oorlogsvoering maar geplaagd door gebrek aan geschikte materialen. De motoren gingen maximaal maar 25 uur mee (ongeveer 25-50 vluchten) en er zijn niet zoveel bewaard gebleven. Zeer bijzonder dat ze deze hebben gerestaureerd, draaiende gekregen hebben én dan ook nog eens voornemens om er daadwerkelijk mee te gaan vliegen......waauw!
in het artikel van air en space mag
komen er twee op de me262 en ze hebben er nog vijf een ze kunnen wel een tijdje mee
ook riedel start motor om de turbine te starten werkt https://twitter.com/PaulGAllen/status/570032209098182658
Vanavond bezig geweest met een plek voor de servo van het richtings roer.
En een tijdje geleden een nieuwe kolomboormaschine gekregen van mijn vriendinnetje[emoji1]
2 van deze balkjes gemaakt en inserts geplaatst.
Na een hoop passen en meten met de vleugel de juiste positie gevonden en de boel vast gelijmd. Ook nog 2 duveltjes gemaakt om wat extra stevigheid te krijgen.
Van de week stuurkabels maken en dan is de romp grotendeels klaar.
Gebruiken jullie wel eens turnbuckels om de stuurkabels netjes op spanning te zetten?
Kanonnen! Vandaag beetje geprutst achter de draai en freesmaschine.
En dan past het zo in de neus.
Moet alleen even kijken of ik de messing kanonnen ga gebruiken zijn een stuk zwaarder dan de aluminium. Had niet genoeg aluminium om er nog meer van te maken.
Ook de eerste servo ingesteld met het SBUS2 systeem van Futaba. Kearl wat werkt dat mooi!
Leuke boor/frees combinatie! Misschien heb je zwaartepunt technisch wel wat gewicht nodig aan de voorkant, zijn de messing varianten dan weer handig voor.