Jaques
Forum veteraan
Dat klopt inderdaad zoals je zegt Sjors, rot spul, het is maar goed dat er nog een laag overheen komt, maar de aanhouder wint zeggen ze danGoed bezig met dat bamboe.
Het is en blijft rot spul om mee te werken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat klopt inderdaad zoals je zegt Sjors, rot spul, het is maar goed dat er nog een laag overheen komt, maar de aanhouder wint zeggen ze danGoed bezig met dat bamboe.
Het is en blijft rot spul om mee te werken.
Dat klopt inderdaad zoals je zegt Sjors, rot spul, het is maar goed dat er nog een laag overheen komt, maar de aanhouder wint zeggen ze dan
Ach ik ben niet de eerste hier hoor Peter, @Pingu57 en @pietsan onder andere, zijn me al voor gegaan in hun verslagen, en ik denk dat het er nog wel meer zullen zijn, maar met nog 5 gangen te gaan aan elke zijde is het einde wel in zicht hoorIk zeg niets Koos...dapper dat jij je er zo doorheen worstelt.![]()
Dan gaan we maar vlug weer verder PeterIk vind het een mooi project om te volgen Koos, dus wacht rustig af.![]()
Nou kennenIk heb weer wat geleerd over soorten geschut. Ik zou ze dus gewoon kanonnen of kanons noemen, maar jij kent ze bij naam
Het rood van de barkas komt strakjes terug op de romp en aan de verschansingenIs er een reden waarom die een andere kleur rood is dan je rolpaarden? Gewoon nieuwschierig....![]()
Mooi werk aan de kanonnen en de barkas, Koos.Dan gaan we maar vlug weer verder Peter
Na een paar familiedagen en een dagje Goes vandaag weer wat verder gestoeid met de bamboe en uiteindelijk resulteerde dit in een dichte romp aan stuurboord:
Bekijk bijlage 529796
Stuurboordzijde is dicht.......
Aan bakboord moeten er nog twee gangen in dus dat begint ook al op te schieten.......
Tussen het beplanken door nog wat prulwerk verricht aan de kanonnenkes, daar zijn er nu weer twee compleet, een culverijn en een kartouw:
Bekijk bijlage 529795
En ook de barkas is weer wat verder eerst de doften en de achterste banken erin gelijmd:
Bekijk bijlage 529791
Bekijk bijlage 529792
Later werden deze gevolgd door de Knieën achterin en het voorste dekje:
Bekijk bijlage 529793
En tot slot werd dit alles nog wat nagelopen met witte verf:
Bekijk bijlage 529794
De roosters zijn na deze foto nog wat na- behandeld met een zwarte stift..........
Inmiddels zijn we alweer aanbeland bij deel #28, daar waar de laatste huidgangen aan de onderzijde aangebracht dienen te worden maar dat is weer iets voor de volgende keer.........
Een fijne avond nog allemaal,
Groet Koos.
Dank je Peter,Mooi werk aan de kanonnen en de barkas, Koos.
Gr. Peter
En ook de romp is nu helemaal dicht:
Dank je Petermooi gedaan Koos.
Okee, dan kan ik het wat rustiger aan gaan doen Mees, had dat eerder gezegd...........Het hoeft niet morgen klaar he.
Nee hoor het was best wel lekker zo, op het balkon wat op het zuiden ligt, en moeders was ook helemaal gelukkig dat ik buiten stond te schurenMet het zonnetje vandaag was dat niet geheel een straf lijkt me?
Dat lijkt wel een productielijn, Koos. Maar met zoveel openingen moet je wel wat verzinnen.En zoals gezegd werd het gedaan, de romp is aan stuurboord ook weer geschuurd en nu konden de overige geschutspoorten aan bakboord op de romp afgetekend worden:
Bekijk bijlage 530233
Bekijk bijlage 530232
Voorzichtig werden er twee poorten van de bovenste laag uitgeboord zodat ik de hoogte van deze poorten kon controleren met een reeds gemaakt kanon:
Bekijk bijlage 530234
Bekijk bijlage 530235
En de hoogte klopt precies................
Nu werd de kozijn productie weer opgestart:
Bekijk bijlage 530237
De latjes zijn van lindenhout 1,5x5mm en zijn 13 en 9mm lang voor de poorten die 13 breed en 12 hoog worden uitgesneden
Deze werden met witte houtlijm in elkaar gelijmd en tijdelijk even geklemd:
Bekijk bijlage 530236
Bekijk bijlage 530238
Bekijk bijlage 530239
Nadat er zo een hele zwik klaar waren konden de overige poorten aan bakboord uitgesneden worden waarna er gelijk een kozijntje in gelijmd werd, de vijf kozijnen die in de kuil komen heb ik uit een latje van 4mm breed gemaakt, dit komt later beter uit met de totale wanddikte:
Bekijk bijlage 530240 :
Ook het toegansluik (naast de 6e poort) werd voorzien van een kozijn, maar volgens mij hoeft dat niet, dus dat moet ik nog ff nakijken.............
En na zo'n anderhalve dag werk had ik ze er allemaal (33) inzitten aan bakboord:
Bekijk bijlage 530242
Die kunnen lekker drogen waarna ik ze gelijk kan schuren met de romp, maar dat komt de volgende keer weer,
Gegroet Koos