F
firefox309
Guest
gewoon achter een scale ultralight, of lieren zoals de echte dat doen eh 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar zit wat in...Bij de echte delta's is de gewichtsverhouding tussen piloot en vleugel ongeveer 2:1. Bij mijn modeldelta zal dit ongeveer 1:1 worden.
Tja... ik had ooit 30 jaar geleden een Graupner zeilvliegertje dat stuurde door het achtereinde van de kiel heen en weer te scharnieren... de ontvanger zat wel netjes in het mannetje maar de servo zat op de kiel gemonteerd...Het leuke van dit project is dat er bij mijn weten nog nooit iemand in geslaagd is een werkende rc delta te maken corr. lees een rc delta die er echt uitziet zonder flaps of uitstekende rc apparatuur of hulpmotoren.
Tja, zoals ik eerder al schreef denk ik dat je door de bovenarmen aan te sturen alle bewegingen kan maken met twee servo's. Maar Johans opmerking dat de oppervlak / gewichtsverhouding besturing door gewichtsverplaatsing twijfelachtig maakt snijdt hout. Ik had zelf al eens de opmerking gemaakt dat het heel erg nauw zou luisteren om het gewicht van de piloot en de buigstijfheid van de leading edges op elkaar af te stemmen; dat is hetzelfde aspect.Als iemand nog tips of mischien denkt dat het op een andere manier beter kan hoor ik het graag
Ik had zelf al eens de opmerking gemaakt dat het heel erg nauw zou luisteren om het gewicht van de piloot en de buigstijfheid van de leading edges op elkaar af te stemmen; dat is hetzelfde aspect.
Nee hoor; stel het je maar eens extreem voor, een zeilvlieger met niet-floating crossbar en heel slappe leading edges... bij een zijdelingse stuuruitslag zou de extra belaste LE gewoon extra doorbuigen, zodat meer bolling ontstaat etc. etc.Volgens mij heeft de buigstijfheid van de leading edge alleen nut als je een floating crossbar hebt.
Als je maar een flink hoge floating keelpocket hebt (gecombineerd met een beetje losse bolling) valt er natuurlijk toch wel wat billow te shiften. Of het genoeg is om er leuk mee te sturen... geen idee.Ik heb op het moment bij mijn delta gewoon een aantal aluminium pijpen gebruikt die totaal niet doorbuigen. Dus als ik dan een besturing maak met gewichts verplaatsing gaat dat weinig uithalen.