Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

De imrc 600mw wordt vrij warm ja, deze heeft zeker koeling nodig van de buitenlucht/vliegwind als ik mijn osd of camera aan het instellen ben zet ik altijd een oude cpukoelfan over de zender heen omdat je hem anders na 10 minuten niet meer kan vastpakken door de hitte. Hoe koeler de zender hoe hoger het zendvermogen volgens mensen die een rfmeter hebben.

Misschien kan je hem inbouwen als je een kleine pc fan erop zet en gaten hebt in de behuizing om de warme lucht af te voeren.
De zender koelt voornamelijk door de sma connector houd hier rekening mee.

De zender koelt voornamelijk door de sma connector houd hier rekening mee.

Daar geloof ik geen snars van, de connector is nergens met warmte producerende elementen verbonden en is alleen elektrisch verbonden op de printplaat.
Dat die connector warm kan worden als de zender verticaal staat komt door opstijgende warmte van de koelplaat van de zender.
Kijk maar eens goed naar de zenderbehuizing en de plaats van de connector.

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Evert ik dacht precies hetzelfde, maar toch lees ik op meer plaatsen dat het metalen deel van een immersion zender alleen een afscherming is/ behuizing.
Het warmste deel van de zender is de eindtrap en rechtsreeks daarop zit de sma connector.
Jammer dat Sander Sassen gebanned is, anders zou ik het hem kunnen vragen.

EDIT: Ik heb sander van ImmersionRC even een berichtje gestuurd, ben nu zelf ook weer aan het twijfelen namelijk.

Laatst bewerkt:
De immersion 600mW wordt erg warm zeg maar gerust heet.

En een Phantom 2 Vision+ vliegt op de 5,8MHz,
en de video wifi verbinding is 2,4GHz.

Evert ik dacht precies hetzelfde, maar toch lees ik op meer plaatsen dat het metalen deel van een immersion zender alleen een afscherming is/ behuizing.

Het warmste deel van de zender is de eindtrap en rechtsreeks daarop zit de sma connector.

Ik bezit zelf geen immersion maar een boscam zender, maar ben even opzoek gegaan naar een foto die mijn stellingname laat zien dat,
a. de sma connector niet in de buurt zit van de warmte producerende halfgeleider.
b. er onder de door een metalen huis afgeschermde werkelijke oscillator (zender) een aluminium koelplaat zit, dat tezamen weer op een 2e print is gemonteerd.
De koeling is dus ingesloten tussen 2 epoxy printen, er loopt alleen een printbaantje van de uitgang van de zender naar de sma connector.

Buiten het feit dat het ontwerptechnisch zeer onlogisch is en tevens het elektrisch zo goed als onmogelijk is om de buitenkant van de sma connector die aan de min ligt als koeling van de oscillator te gebruiken omdat op de oscillator een hogere spanning staat dan nul, dat geeft vonkjes.

full

Ik wil niet eigenwijs zijn, maar een stelling moet technisch wel kloppen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jongens, ben er achter wat de oorzaak is van Blade 350 fly away,het stekkertje van het lampje waaraan je kunt zien of je wel of geen gps lock hebt daarvan was het stekkertje tijdens volgas op stijgen losgeraakt want het brand niet meer,ook kan ik niet meet schakelen tussen de verschillende vliegmodussen,draadje plus led kost nog geen 12€, ook krijg ik hem niet in de bind modus,maar voor de rest branden alle leds nog en is er geen zichtbare schade.Deze week even het nieuwe onderdeeltje halen wet erg belangrijk is voor dit model.

Voor nu welterusten en fly away.

Groet van martin ( is blij).

Evert je hebt helemaal gelijk, ik heb mijn zender aangezet en gevoeld met mijn bovenlip en het metalen omhulsel wordt eerder warm als de sma connector en volgens mij nog warmer ook. Dus de zender koelt NIET het meeste via de sma connector! Sorry voor de foute info.

Er zit geen koelblok op de immersion zender, enkel een metalen doosje om de module heen, hierover zit plastic.

Ik wilde een koelblokje op het omhulsel zetten en ben daarom gaan googelen of meer mensen dat gedaan hebben en ik ben een paar x tegen gekomen dat mensen zeggen dat dit geen zin heeft.

Sander van immersion heeft nog niet gereageerd maar ik denk inmiddels dat het dus WEL zin heeft om het plastic eraf te halen en een op maat gezaagd alluminium koelblokje van n oud moederboard oid op de module te tyrappen met een beetje koelpasta ertussen.

Binnen 1 minuut was de zender zonder koeling boven de 40 graden.

Sorry voor de foute info en Evert bedankt voor je oplettendheid.
Het is niet erg om eigenwijs te zijn als je gelijk hebt :)

EDIT: de koelplaat die jij op de foto hebt laten zien Evert maakt bij mijn immersion zender alleen contact met de 2e print en niet met de oscillator waar de metalen behuizing omheen zit, ik heb er een tyrap tussen gestoken om te chekken.

Ik denk dat ik dus moet proberen om dat aluminium plaatje beter gekoeld te krijgen omdat die de eindtrap koelt denk ik??

Het zendvermogen op kanaal 1 is bij sommige mensen in koude toestand boven de 800mw en loopt terug naar 630/610mw naarmate de boel opwarmt, daarom wil ik graag extra koelen in mijn fpv wing waar ik steeds verder mee wil gaan vliegen

Laatst bewerkt:
Mooie discussie toch om de juiste feiten boven tafel te krijgen, het gaat mij niet om gelijk te krijgen maar de juiste info te vergaren.
Zoals ik schreef heb ik geen Immersion maar een 250mW Boscam, hier zit een fatsoenlijke koelplaat aan de buitenkant. Ik moest het met foto's doen en kwam tot de conclusie dat de koeling tussen de printen zat van de 600mW Immersion uitvoering. Kijk wel uit als je de koeling aan gaat passen dat er (HF) spanning op kan staan, als die met de massa of min in aanraking komt heb je een zender van 0mW.

Groet,

Evert

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Huh....24graden? Neem ik me zonnebrand mee!..maar ik kom wel met de mini,nog wat te tunen want het kreng trilt als de ziekte als ik flink stick geef!!..hahaha :-)
Heb je dat filmpje al klaar @Martin...ben nogsteeds benieuwd naar de beelden.

Grtz Goser

Dat wordt viegen as weekend!
Moet alleen nieuwe dji armen 450 hebben, of goede clones.
De armen die ik nu heb buigen zo veel dat ik denk.dat daardoor de gains niet omhoog kunnen.

Iemand toch vallig nog 450 armen over die ik kan overnemen? Dji of goeie clone?
Of een snelle webshop misschien?

Back